- W Zachodniej Europie mamy całe pokolenie silver surfers. Tak się mówi o osobach, które mają siwe włosy i zaczynają bardzo intensywnie korzystać z mediów cyfrowych. W znacznej mierze przy pomocy dzieci, wnuków- tłumaczy w rozmowie z AIP Michał Kreczmar, PwC.
W raporcie PwC „Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2018-2022” (Global Media and Entertainment Outlook) eksperci zwrócili uwagę na wyzwania, które w najbliższym czasie mogą mieć istotny wpływ na branżę mediów i rozrywki. Jednym z nich jest rozporządzenie o ochronie danych osobowych, które weszło w życie w maju br. Nowa regulacja spowodowała, że użytkownicy zyskali świadomość na temat liczby podmiotów mających dostęp do ich danych oraz rozległej sieci partnerów serwisów internetowych. Dodatkowo, błędy przy wdrożeniu nowych przepisów mogą powodować szereg komplikacji w aspekcie prowadzenia działań marketingowych i wpływać na rozwój sektora reklamy internetowej.
Przeczytaj także:
Warto obserwować też jak branża mediów i rozrywki zmieni się w związku z przyjętą przez Parlament Europejski dyrektywą o prawach autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. Dokument ma na celu rozszerzenie odpowiedzialności prawnej właścicieli serwisów umożliwiających udostępnianie treści przez użytkowników oraz wymuszenie blokowania treści w przypadku gdy łamią one prawa autorskie. Jednym z najczęściej dyskutowanych zapisów jest artykuł 11 dyrektywy, w którym ustanawia się nową kategorię praw pokrewnych dla wydawców prasowych. Ich istotną tego ma być zapewnienie wydawcom praw do zezwalania lub zabraniania zwielokrotniania publikacji prasowych oraz prawa do zezwalania lub zabraniania na podawanie tych materiałów do publicznej wiadomości w zakresie korzystania cyfrowego. Taka sytuacja może łączyć się z koniecznością podpisywania przez wydawców prasowych licznych umów o współpracę i udzielanie licencji w zakresie powoływania się na publikacje konkurencyjnych podmiotów z rynku mediowego.
- Ekstraklasa S.A. oczekuje rekordowych wpływów finansowych w bieżącym sezonie 2018/2019
- Polska nadal jest jednym z najchętniej wybieranych przez nich kierunków migracji zarobkowej
- W Polsce sytuacja wygląda trochę gorzej, ponieważ poza dużymi aglomeracjami miejskimi jest problem z dostępem do internetu. Zakładamy, że 5G, intensywna cyfryzacja czy powszechny publiczny tani albo dotowany przez państwo, spowoduje ten impuls do korzystania z technologii cyfrowych. Według wielu badań w Polsce znaczna część użytkowników deklaruje, że nie potrzebuje internetu. Nie będą z niego korzystać, ponieważ nie widzą takiej potrzeby- dodaje ekspert.