Rok 2018 był kolejnym rokiem wzrostu dla piw bezalkoholowych (do 0,5% zawartości alkoholu), z rekordowo wysoką dynamiką na poziomie 79,8 proc. według danych Nielsena. Kategoria rozwija się przede wszystkim za sprawą segmentu piw 0,0%, który w ubiegłym roku niemal potroił swoją wartość, a udział całej kategorii 0,0% - 0,5% w rynku piwa w Polsce to dzisiaj 3,1 proc. w ujęciu wartościowym.
Przeczytaj także:
- Telemarketerzy nękają cię telefonami? Często robią to niezgodnie z prawem
- Coraz mniej Ukraińców w Polsce
- W Polsce jest duży wstyd i kompleks wódki, ale powoli się go wyzbywamy
Jak mówimy o wzroście wartości rynku, to ta wartość rynku i ten wzrost wywodzi się z kilku czynników. Po pierwsze lekko rośnie cena piwa, ale przede wszystkim mamy do czynienia z premiumizacją. Klienci na takim nasyconym rynku jakim jest polski rynek piwa, sięgają coraz częściej po piwne specjalności, sięgają po różne nowości piwne, sięgają po piwa które my klasyfikujemy w takich w klasach powyżej rynku, czyli piwa premium czy super premium. To są kategorie, które rosną najszybciej- tłumaczy w rozmowie z AIP Bartłomiej Morzycki, Dyrektor Generalny Browary Polskie.- Odchodzimy od piw najtańszych. Kategorie piw pod markami własnymi supermarketów, piw mocnych, piw za kategorii ekonomicznej tracą na znaczeniu- dodaje
- Masz mieszkanie? Za użytkowanie wieczyste nie musisz płacić w tym roku
- Od maja 2019 roku w Polsce nie kupimy papierosów?
- PiS zwiększając ilość niedziel z zakazem handlu wyciąga dywan na którym stoi
Pod względem wartości, w roku 2018 piwowarzy zanotowali duże wzrosty we wszystkich segmentach premium – na poziomie 15,7 proc., a sama kategoria najdroższych piw urosła aż o blisko 40 proc. Tym tendencjom nieodmiennie towarzyszy dalszy dynamiczny rozwój kategorii piwnych specjalności, które w 2018 roku urosły 22,5 proc. pod względem wartości. Z drugiej strony, rynek piw ekonomicznych skurczył się o 4,5 proc. Zdaniem piwowarów, premiumizacja kategorii piwa, poszukiwanie nowych smaków i piwa bezalkoholowe to najważniejsze kierunki rozwoju sektora piwowarskiego. Obserwując zmieniające się potrzeby klientów i oczekiwanie przez nich różnorodności w ofercie piw, każdego roku browary warzą i wprowadzają na rynek nowości różniące się stylami, smakiem, dodatkami i zawartością alkoholu.
