https://expressbydgoski.pl
reklama

4 wskazówki od Zespołu ds. Bezpieczeństwa Bolt: Jak podróżować bezpiecznie taksówką

Materiał informacyjny Bolt
Jak bezpiecznie jeździć taksówkami? Na co zwracać uwagę, podczas wyboru kierowcy?
Jak bezpiecznie jeździć taksówkami? Na co zwracać uwagę, podczas wyboru kierowcy? Bolt
Bezpieczeństwo w przejazdach taksówkami jest dla Bolt priorytetowe. Nad bezpieczeństwem użytkowników aplikacji Bolt czuwa Zespół ds. Bezpieczeństwa, który ”towarzyszy” pasażerom i kierowcom podczas podróży. Zespół ds. Bezpieczeństwa Bolt jest dostępny przez całą dobę, aby w razie potrzeby udzielić informacji. Zespół ds. Bezpieczeństwa może też proaktywnie skontaktować się z pasażerem, gdy zostaną zauważone jakieś nieprawidłowości.

Bezpieczeństwo podczas podróży

Przejazdy Boltem to jedno z najszybszych I najwygodniejszych rozwiązań komunikacyjnych, z których możemy korzystać. Jak na kwestię bezpieczeństwa patrzy sama firma?

Bezpieczeństwo przejazdów zamawianych przez naszą aplikację jest dla Bolt najwyższym priorytetem. Dlatego jako Zespół ds. Bezpieczeństwa nieustannie pracujemy nad poprawą bezpieczeństwa na naszej platformie i budowaniem funkcji, które można szybko i łatwo wykorzystać podczas podróży. Mamy nadzieję, że poniższej, proste do zapamiętania wskazówki pomogą użytkownikom i sprawią, że wszystkie podróże z aplikacją Bolt będą pozytywnym i bezpiecznym doświadczeniem - komentuje Karolina Wiater z Zespołu ds. Bezpieczeństwa Bolt.

Cztery zasady bezpieczeństwa

Zespół ds. Bezpieczeństwa Bolt przygotował dla użytkowników aplikacji cztery kluczowe zasady, które pozwalają cieszyć się bezpieczną i przyjemną podróżą.

1. SPRAWDŹ KIEROWCĘ I POJAZD

Kiedy zamówiona taksówka Bolt zbliża się do miejsca odbioru, w aplikacji pojawia się komunikat „Kierowca jest na miejscu”. Gdy samochód zaczyna zwalniać i zatrzymywać się, powinnaś/powinieneś porównać czy marka, model i numer rejestracyjny zatrzymującego się pojazdu odpowiadają danym w aplikacji Bolt. Po potwierdzeniu danych pojazdu należy sprawdzić, czy za kierownicą siedzi właściwy kierowca. Aby to zrobić, można porównać zdjęcie kierowcy w aplikacji oraz potwierdzić jego imię.

Kiedy wszystkie dane pojazdu i kierowcy się zgadzają, można  bezpiecznie rozpocząć podróż. Jeśli jednak zdjęcie, imię lub jakiekolwiek inne dane się nie zgadzają, rekomendujemy zrezygnowanie z tego przejazdu. W takiej sytuacji łatwo anulujesz podróż w aplikacji Bolt, wybierając jako powód „Kierowca/pojazd nie odpowiada opisowi”. Możesz również dodatkowo skontaktować się z Zespołem Wsparcia, a  nasz Zespół ds. Bezpieczeństwa przeprowadzi dochodzenie.

Czy Bolt sprawdza tożsamość kierowcy? Tak. Przed dołączeniem do platformy, każdy kierowca musi przesłać swoje dokumenty m.in dowód tożsamości czy wydane w Polsce prawo jazdy, które następnie musi okazać podczas osobistej wizyty w Punkcie Obsługi Kierowców.

Czy Bolt sprawdza, czy za kierownicą siedzi kierowca zarejestrowany w aplikacji? Tak, za pomocą weryfikacji tożsamości w czasie rzeczywistym. Każdy kierowca aktywny na platformie Bolt  proszony jest wyrywkowo o zrobienie sobie zdjęcia i przesłanie go do Bolt przynajmniej raz w tygodniu lub co 50 przejazdów.

2. NIE AKCEPTUJ PRZEJAZDU POZA APLIKACJĄ

Każdej osobie korzystającej z przejazdów zamawianych przez aplikację Bolt, rekomendujemy aby nigdy nie zgadzać się na podróż offline. Jeśli kierowca poprosi o anulowanie podróży w aplikacji Bolt, ale nadal będzie chciał, abyś odbył(a) tę podróż, Zespół ds. Bezpieczeństwa Bolt nie będzie miał żadnych informacji na tematu trasy przejazdu, ani kto jest kierowcą, a pasażer nie będzie mieć dostępu do narzędzi bezpieczeństwa w aplikacji.

3. UDOSTĘPNIJ SZCZEGÓŁY PRZEJAZDU ZNAJOMYM

W Panelu Bezpieczeństwa aplikacji Bolt znajduje się opcja udostępniania szczegółów przejazdów, które można wysłać rodzinie lub znajomym w postaci linku, który pozwoli im śledzić na żywo lokalizację samochodu, a także poznać markę, model i numer rejestracyjny pojazdu.

Gdy kierowca jest już w drodze wystarczy po prostu przewinąć ekran z informacjami o podróży w dół, gdzie znajduje się opcja „udostępnij szczegóły przejazdu” - można z niej skorzystać zarówno jeszcze podczas oczekiwania na kierowcę, jak i w trakcie przejazdu. Link ze szczegółami przejazdu można wysłać do dowolnej liczby osób za pośrednictwem e-maila, SMS-a, WhatsAppa lub Telegramu.

4. KORZYSTAJ Z NARZĘDZI BEZPIECZEŃSTWA W APLIKACJI

Bezpieczeństwo przejazdów to największy priorytet Bolt, dlatego w  aplikacji można znaleźć szereg funkcji, które sprawią, że podróż będzie bardziej komfortowa. Wystarczy otworzyć aplikację Bolt podczas podróży i kliknąć w ikonę Panelu Bezpieczeństwa. Można tam znaleźć:

  • Przycisk SOS łączący bezpośrednio z numerem 112, umożliwia szybkie wezwanie pomocy lub służb ratunkowych w razie potrzeby.

  • Podczas podróży możesz skorzystać z funkcji nagrywania dźwięku, aby nagrywać dźwięk przez cały czas trwania podróży. Nagranie będzie trwać do zakończenia podróży, ale zostanie wstrzymane w przypadku rozmów telefonicznych. Ani Ty, ani kierowca nie będziecie mogli odsłuchać nagrania końcowego. Jest ono przeznaczone wyłącznie do wiadomości Zespołu ds. Bezpieczeństwa Bolt oraz, w razie potrzeby, służb ratunkowych — ale tylko wtedy, gdy zdecydujesz się udostępnić nam plik za pośrednictwem Obsługi Klienta. Jeżeli nie zgłosisz incydentu związanego z bezpieczeństwem w ciągu w ciągu 24 godzin od zakończenia podróży, nagranie jest automatycznie usuwane z Twojego urządzenia.

Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski