Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

10 tys. wystawców z branży turystycznej. Będziemy też my...

Katarzyna Idczak
Bydgoszcz szykuje się do międzynarodowych targów turystycznych w Berlinie. Promocja 4 największych miast regionu musi zmieścić się na 30 metrach kwadratowych. My zaproponujemy zabawę interaktywną.

Bydgoszcz szykuje się do międzynarodowych targów turystycznych w Berlinie. Promocja 4 największych miast regionu musi zmieścić się na 30 metrach kwadratowych. My zaproponujemy zabawę interaktywną.

<!** Image 3 align=none alt="Image 185421" sub="Marcin Obremski z BCI prezentuje ulotki, które pokażemy w marcu na targach w Berlinie Fot.: Tymon Markowski">- Chcielibyśmy odejść od rozdawnictwa. Uczestnicy targów często zbierają całe torby różnych gadżetów i nie wiemy tak naprawdę jaki przynosi to skutek. Mamy natomiast dwa pomysły, które mogą urozmaicić nasze stoisko - komentuje Leszek Woźniak, p. o. dyrektora Bydgoskiego Centrum Informacji - Na podstawie materiałów z naszych folderów turystycznych przygotowujemy aplikacje na telefony komórkowe. Tak, aby każdy zainteresowany informacjami o Bydgoszczy mógł mieć je przy sobie w formie elektronicznej. Chcemy też wystawić wielki ekran dotykowy, który wykorzystamy do gry interaktywnej. To będzie coś na zasadzie quizu, koła fortuny. Uczestnicy mają losować pytania, ale najpierw będą musieli zapoznać się kilkoma materiałami na temat miasta.

Polowanie na kontakty

ITB Berlin to międzynarodowe targi turystyczne, które w tym roku odbędą się w dniach 7 - 11 marca. Jest to największa tego typu impreza w Europie - przyciąga ponad 10 tys. wystawców z 180 krajów i przeszło 170 tys. gości! W ciągu dwóch pierwszych dni stoiska promocyjne są otwarte dla wszystkich, którzy zarabiają na branży turystycznej. Trzy kolejne dni to czas na pozyskanie klientów indywidualnych. - Swoją ofertę kierujemy przede wszystkim do turystów Niemieckich. Chcemy im uświadomić, że nie jest u nas tak jak było 20 lat temu. Targi to również świetna okazja do nawiązania współpracy z biurami podróży i ludźmi z branży. Kiedy wystawialiśmy się we Wrocławiu zainteresowanie naszym miastem było naprawdę spore. Mamy przynajmniej 5 kontaktów biur, które poważnie myślą o stworzeniu oferty związanej z Bydgoszczą - mówi Leszek Woźniak.

<!** reklama>

Konkretne pytania

Bydgoska wystawa stanowi tylko niewielką część kujawsko - pomorskiej reprezentacji. Na jednym stoisku o powierzchni zaledwie 30 metrów kwadratowych muszą się zmieścić cztery największe miasta regionu. - O tym jak będzie wyglądać polska hala ustala Polska Organizacja Turystyczna. Wszystkie stoiska regionalne mają być takie same. Rozróżniają nas tylko grafiki w tle - tłumaczy Justyna Malinowska, dyrektor biura Kujawsko - Pomorskiej Organizacji Turystycznej - Oprócz Bydgoszczy zaprezentuje się też Toruń, który planuje atrakcję związaną z wypiekaniem pierników. Grudziądz - miasto tranzytowe, chce się zareklamować jako baza hotelowo-turystyczna dla gości Euro 2012, a znakiem rozpoznawczym Włocławka ma być Zalew Włocławski i turystyka wodna.

Ale promocja nie musi opierać się na konkretnych produktach. W naszym regionie reklamuje się atrakcje miejskie i kulturalne, aktywności, uzdrowiska i turystyk biznesową. Klientów interesuje konkretny rodzaj wypoczynku wystarczy, że zapytają gdzie go szukać.

Oscypek przy boilidzie

ITB Berlin to przede wszystkim komercyjna impreza, gdzie najbardziej efektowne stoiska budują najbogatsi. Podobno przodują w tym kraje arabskie - w ubiegłym roku ich atrakcje promował np. oryginalny bolid Formuły 1. - To potężna machina. Patrząc na niektóre polskie stoiska, gdzie prezenterzy stoją ukryci za ladami albo częstuje się gości alkoholem i oscypkami, byłem trochę zawiedziony. Na tle nowoczesnych, przestronnych, zaprojektowanych z klasą przestrzeni promocyjnych należących do niemieckiej kolei czy południowo-niemieckich landów niektóre polskie stoiska wyglądały szaroburo - mówi Jan Karol Słowiński, prezes Bydgoskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej, który wielokrotnie odwiedził ITB Berlin.

<!** Image 4 align=none alt="Image 185421" sub="Na targach turystycznych we Wrocławiu atrakcją bydgoskiego stoiska była możliwość zrobienia mydła - np. w kształcie spichlerzy Fot.: facebook">Szef BYLOT-u docenia bydgoski pomysł z grą interaktywną i aplikacjami. Ma też dość niepopularne zdanie na temat targów w Berlinie - Nadchodzi zmierzch tego typu form wystawiania się. Formuła się wyczerpuje, a marketing turystyczny przenosi się do Internetu. Dobrze, że nie boimy się wykorzystywać nowoczesnych form - mówi Jan Karol Słowiński.

ITB Berlin - świat w jednym mieście

 

  • Międzynarodowe targi turystyczne w Berlinie to jedna z największych imprez tej branży w Europie. Polska prezentacja zajmie 1500 metrów kwadratowych. Swoją ofertę przedstawi około 70 polskich wystawców, w tym 16 regionów, a także cztery miasta, w których latem 2012 r. odbywać się będą mecze Euro 2012.
od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera