Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zyskają kierowcy i miejska kasa

Michał SItarek
Rozbudowa trasy WZ o drugą jezdnię i przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej kosztować będzie krocie. Jeśli ulicami będą przebiegały drogi krajowe, łatwiej będzie o wsparcie.

Rozbudowa trasy WZ o drugą jezdnię i przedłużenie Trasy Uniwersyteckiej kosztować będzie krocie. Jeśli ulicami będą przebiegały drogi krajowe, łatwiej będzie o wsparcie.

<!** Image 3 align=none alt="Image 220307" sub="Na Trasie Uniwersyteckiej w ubiegłym tygodniu zamontowane zostały drogowskazy. Ulica ma na razie status drogi gminnej Fot.: Dariusz Bloch">

Od kilku lat część radnych oraz mieszkańcy apelowali o zmianę przebiegu dróg krajowych. - To kuriozum, by dwie drogi krajowe przebiegały przez Stare Miasto. Dlaczego chociaż drogi krajowej nr 25 nie wyrzuci się na obwodnicę i ulicę Grunwaldzką przez Osową Górę? - upominają się kierowcy.

Do tej pory drogowcy twierdzili, że zmiany będą możliwe dopiero po rozbudowie Artyleryjskiej i Pileckiego o drugą jezdnię i wybudowaniu obwodnicy miasta. Zupełnie inaczej tę sprawę widzi ratusz. - Zmiany są potrzebne szybciej. Musimy odwrócić kolejność działań. Zależy nam na rozbudowie tych dróg, ale jeśli będą one miały status krajowych, będziemy mieli więcej możliwości pozyskania zewnętrznych funduszy na inwestycje. Dlatego zleciliśmy zarządowi dróg rozpoczęcie prac nad zmianami w tym kierunku - mówi wiceprezydent Bydgoszczy Łukasz Niedźwiecki.

<!** reklama>

Ratuszowa koncepcja zakłada, że trasa Konin-Koszalin ma przebiegać ulicami Jana Pawła II, Trasą Uniwersytecką, Kamienną, Artyleryjską, Pileckiego i Nad Torem. Z kolei trasa z Torunia do Pawłówka z Wałów Jagiellońskich i Toruńskiej przełożona zostanie na trasę WZ.

Dzięki zmianom na pewno znaczna część tirów zacznie omijać Stare Miasto. Przy rozbudowie Trasy Uniwersyteckiej i WZ będzie można sięgnąć po środki bezpośrednio z budżetu państwa. Niestety, do czasu rozbudowy ul. Pileckiego i Artyleryjskiej mogą tam tworzyć się jeszcze większe korki.

- Już teraz w godzinach szczytu zatory ciągną się od Jachcic do węzła zachodniego i od wiaduktu Niepodległości do Gdańskiej - mówi Dariusz Kruzel, instruktor jazdy ze szkoły „Kopaczewski”. - Dlatego na początek skierowałbym tam jedynie przebieg trasy Konin - Koszalin, a droga krajowa nr 80 mogłaby zostać na Toruńskiej i Wałach Jagiellońskich - proponuje Dariusz Kruzel.

Powstaje dokumentacja projektowa na budowę brakującego fragmentu Trasy Uniwersyteckiej pomiędzy ulicami Wojska Polskiego a Glinki.

Wiadomo już, że nad ul. Jana Pawła II powstanie wiadukt. Drogowcy jednocześnie przygotowują się do podziału i wykupu niezbędnych nieruchomości.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!