https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

ZUS chce być przyjazny

Renata Napierkowska
Petentom ZUS-u problemy sprawia system obsługi klientów w inowrocławskim oddziale. Dla Zbigniewa Sobolewskiego zamknięte były też początkowo drzwi do gabinetu kierownika.

Petentom ZUS-u problemy sprawia system obsługi klientów w inowrocławskim oddziale. Dla Zbigniewa Sobolewskiego zamknięte były też początkowo drzwi do gabinetu kierownika.

<!** Image 2 align=none alt="Image 176190" sub="Zbigniew Sobolewski chciał porozmawiać z kierownikiem ZUS-u. Udało mu się to dopiero po... naszej interwencji Fot. Renata Napierkowska">- Byłem na komisji lekarskiej w Bydgoszczy, gdzie przyznano mi świadczenie rentowe na kolejne lata. Nie dostałem jednak do tej pory wypłaty, a dotychczas zawsze pieniądze wpływały 20 każdego miesiąca. Mam niezapłacone rachunki, więc postanowiłem sprawdzić, dlaczego teraz nie dostałem renty - mówi Zbigniew Sobolewski.

Nieżyczliwa urzędniczka

Inowrocławianin poszedł do ZUS-u, by tam u źródła poznać przyczyny opóźnienia wypłaty świadczenia. Rozmowa z pracownicą jednak go nie usatysfakcjonowała, więc chciał porozmawiać z kierownikiem placówki. Jak twierdzi, prośbę o skierowanie go do szefowej pracownica zbyła milczeniem i poradziła jedynie, by uzbroił się w cierpliwość.

- Chciałem wyjaśnienia, dlaczego i jak długo mam czekać na pieniądze. Niestety, pani nie chciała mi wskazać, gdzie urzęduje kierownik - żali się nasz rozmówca, który przyszedł poskarżyć się do redakcji.

Jak się okazało, kierowniczka oddziału ZUS-u w Inowrocławiu, Marzena Ślebodzińska, była na miejscu i po naszej interwencji od razu przyjęła petenta oraz udzieliła mu wyjaśnień.

<!** reklama>- Przyjmuję codziennie od 8 do 15 w sprawie skarg i wniosków i jeszcze nie zdarzyło się żebym nie porozmawiała z kimś, kto się zgłosił - zapewnia szefowa inowrocławskiej placówki.

Deklaruje też, że wyjaśni, dlaczego mężczyzna nie został skierowany do jej gabinetu.

Klienci ZUS-u wciąż jeszcze mają problemy z systemem obsługi. Wielu nie orientuje się, że najpierw należy pobrać bilet z numerem i czekać na wezwanie. Żeby podejść do stanowiska, należy przejść przez drzwi, do których kluczem jest właśnie ów bilet.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Dalszy ciąg artykułu pod wideo ↓

- Spędziłam w ZUS-ie pół dnia, bo nie wiedziałam, że trzeba pobrać jakiś bilet. Chyba specjalnie porobili bramki, by człowiek nie mógł się tam dostać - narzeka pani Anna z osiedla Solno.

Ochroniarz pomoże

System ten działa już od wielu lat, więc, zdaniem kierownictwa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, nie powinno być problemów. Wcześniej też żadne skargi nie wpływały.

- Nie zawsze petenci są załatwiani zgodnie z ich oczekiwaniami, gdyż musimy się trzymać przepisów prawa. Na sali można jednak zwrócić się do pracownika ochrony i poprosić o pomoc przy obsłudze urządzenia. Zależy nam, by klient zawsze wychodził od nas usatysfakcjonowany ze sposobu obsługi - deklaruje rzecznik ZUS w Bydgoszczy, Alina Szałkowska.

Kierowniczka Marzena Ślebodzińska zapewnia, że wzmoże czujność pracowników i uczuli ich na to, by zwracali uwagę, gdy ktoś nie nie radzi sobie z obsługą elektronicznych urządzeń.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Co dalej z pieniędzmi z Unii? KE czeka na ruch nowego prezydenta Polski

Co dalej z pieniędzmi z Unii? KE czeka na ruch nowego prezydenta Polski

Zawisza Bydgoszcz wypisał się z gry o awans. Olimpia musi liczyć na wpadki rywali.

Zawisza Bydgoszcz wypisał się z gry o awans. Olimpia musi liczyć na wpadki rywali.

Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski