- Papierowe słomki, nowe kubki do lodów McFlurry i patyczki do balonów to dopiero początek. Wiemy, że jeszcze dużo pracy przed nami. Dobre rozwiązania, możliwe do wdrożenia w naszej skali, wymagają czasu. Intensywnie nad nimi pracujemy. Już wkrótce w restauracjach wdrożymy kolejne zmiany przyjazne środowisku– mówi Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska, cytowana w komunikacie.
Polska jest pierwszym rynkiem w systemie McDonald’s, w którym wdrożono tak nowoczesne rozwiązanie. Nowe słomki, wykonane z papieru przeszły wiele testów pod kątem wytrzymałości, niezawodności i funkcjonalności.
- Papierowe słomki mogą pozostawać w wodzie nawet przez 5,5 godziny bez namakania. To ponad dwukrotnie dłużej niż ich poprzednia wersja. Zostały dopuszczone do kontaktu z żywnością certyfikatem ISEGA. Słomki oraz ich opakowania są wykonane w 100 proc. z papieru certyfikowanego przez PEFC. Produkty z tym oznaczeniem wspierają odpowiedzialną gospodarkę leśną– wyjaśnia Agnieszka Czarnecka, menadżer ds. zakupów McDonald’s Polska.
Ponadto McDonald’s zmienia także opakowania lodów McFlurry i patyczki do baloników na całkowicie papierowe. Rocznie w restauracjach zużywanych jest 160 milionów słomek, 23 miliony kubeczków McFlurry oraz 3,5 miliona patyczków do balonów.
Wprowadzenie nowych produktów w ponad 440 polskich restauracjach McDonald’s to wyzwanie nie tylko operacyjne.
Obejrzyj wideo:
Podatek cukrowy to zabieg fiskalny. Nie ma nic wspólnego ze zdrowiem Polaków
