Zmiana organizacji ruchu na trasie Bydgoszcz - Białe Błota [wideo]

OPRAC.:
Michał Sierek
Michał Sierek

Wideo

Zobacz galerię (6 zdjęć)
W środę w nocy (24 czerwca) przełożony został ruch na nową północną jezdnię drogi wojewódzkiej 223 łączącej Bydgoszcz z Białymi Błotami. Pozwoli to wykonawcy dokończyć prace przy ułożeniu ostatniej warstwy nawierzchni na południowej jezdni i pozostałej części nowego ronda turbinowego. W sierpniu planowane jest zakończenie wszystkich prac.

Jak informuje Zarząd Dróg Wojewódzkich, nowa organizacja ruchu utrzymuje wszystkie dotychczasowe relacje. Ruch będzie odbywał się jednak z wykorzystaniem północnej jezdni. Możliwy będzie też wyjazd od strony Trzcińca drogą powiatową w kierunku Bydgoszczy. Autobusy linii nr 96 i pojazdy budowy będą mogły też skręcać w stronę Trzcińca.

W ciągu najbliższych dni przy sprzyjającej pogodzie ułożona zostanie ostatnia warstwa nawierzchni na jezdni południowej. Następnie wykonane zostanie trwałe oznakowanie grubowarstwowe. Następnie ruch zostanie puszczony obiema jezdniami.

W wakacje dokończone zostaną też prace przy zabrukowaniu pasa dzielącego obie jezdnie oraz budowa ciągu pieszo-rowerowego po stronie północnej. Trwają też prace przy zagospodarowaniu i porządkowaniu pasa drogowego.

Inwestycja o wartości 18,6 mln zł jest finansowana przede wszystkim ze środków samorządu województwa. Na koszt gminy Białe Błota powstaje nowy odcinek ul. Ofiar Hitleryzmu. Wcześniej zadanie udało się skoordynować z powiatem bydgoskim i powstał dojazd do ronda od strony Trzcińca. Droga wojewódzka nr 223 to najkrótsze połączenie Bydgoszczy z węzłem na trasie S5 w Białych Błotach. Gmina Biała Błota zdecydowała się też na budowę odcinka ul. Duńskiej, który dochodzić ma w rejon nowego skrzyżowania.

POLECAMY

Ukryty przekaz w logo znanych marek. Też to widzisz?

Rondo turbinowe

Skrzyżowanie będzie miało charakter ronda turbinowego. To innowacyjne rozwiązanie gwarantujące płynność ruchu i bezpieczeństwo. Kierujący, jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie, wybierają pas ruchu właściwy dla dalszego kierunku jazdy – później nie mają możliwości zmiany pasa z zewnętrznego na wewnętrzny lub odwrotnie. Ustąpienie pierwszeństwa następuje tylko przy wjeździe na rondo, po czym w żadnym punkcie na rondzie, także przy zjeździe z niego, nie występują już punkty kolizyjne z innymi pojazdami.

W 2018 roku zakończyła się budowa pierwszego dojazdu do ronda od strony miejscowości Trzciniec. To zadanie zrealizował Powiat Bydgoski, korzystając również z marszałkowskiego wsparcia w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. Zadanie polegało na przebudowie około 400-metrowego odcinka drogi powiatowej, która otrzymała już docelowy kształt umożliwiający podłączenie do planowanego ronda.

Rondo w liczbach:

  • Średnica – ok. 48 m
  • Długość modernizowanego odcinka drogi wojewódzkiej -700 m
  • Koszt – 18,6 mln zł
  • Gwarancja – 7 lat

Źródło: ZDW

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3