19 września nastąpi wprowadzenie francuskiej marki sieci komórkowej Orange na polski rynek.
Tak zmianę logo określił podczas wczorajszej konferencji prasowej prezes Telekomunikacji Polskiej SA Marek Józefiak. Marka Orange zastąpi markę Idea.
- Naszym celem jest bycie największym operatorem komórkowym w Polsce - powiedział Józefiak. Dodał, że ma to nastąpić w przyszłym roku. Obecnie, w Polsce operatorem numer jeden jest Polska Telefonia Cyfrowa, operator Ery i Heyah. Na koniec czerwca 2005 r. PTK Centertel, operator Idei, miał ponad 8,6 mln klientów i 33,3-proc. udział w rynku. Według Józefiaka, liczba klientów Orange ma przekroczyć 9 mln na koniec tego roku. Zdaniem Józefiaka, koszty zmiany marki Idea na Orange, jakie ma ponosić PTK Centertel w postaci opłaty licencyjnej (1,6% rocznych przychodów operatora), zostaną zrekompensowane przez wspólne zakupy telefonów komórkowych oraz infrastruktury. Udziałowcy PTK Centertel to TP (66%) oraz France Telekom (34%)
Józefiak poinformował także, że w drugiej połowie października TP przestawi strategię rozwoju na najbliższe lata. Tego dnia też spółka ma poinformować, czy zamierza odkupić od FT udziały w PTK Centertel.
Dyrektor generalny PTK Centertel Jean-Marc Vignolles powiedział, że wprowadzenie marki Orange pozwoli spółce wykorzystywać jej międzynarodowe doświadczenie. - Jestem pewien, że nowa marka pomoże nam uzyskać pozycję lidera na polskim rynku telefonii komórkowej - zaznaczył.
