https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zakupy, ale pod kontrolą

Iwona Matusiak
Rzecznik konsumentów ostrzega mieszkańców przed nieprzemyślanymi i nietrafionymi zakupami. Zanim wrzucimy coś do koszyka, pomyślmy dwa razy i nie dajmy się zwieść okazjom.

Rzecznik konsumentów ostrzega mieszkańców przed nieprzemyślanymi i nietrafionymi zakupami. Zanim wrzucimy coś do koszyka, pomyślmy dwa razy i nie dajmy się zwieść okazjom.

<!** Image 2 align=none alt="Image 182836" sub="Na targu, w sklepie czy w markecie, wszędzie podczas robienia zakupów należy zachować zdrowy rozsądek. Fot. Iwona Matusiak">- Kupiłam rękawiczki dla mojej synowej. Były dość drogie, ale okazało się, że się jej nie podobają. Niestety, nie umówiłam się wcześniej ze sprzedawcą na ewentualną wymianę towaru no i teraz nie mogę ich zwrócić. Co zrobić z takim nietrafionym prezentem? - pyta mieszkanka Żnina.

Takich pomyłek i niefortunnych zakupów jest o wiele więcej, a prawdziwy ich wysyp nastąpi dopiero po świętach. Specjaliści radzą więc, aby wszelkie zakupy robić z głową, solidnie się zastanowić i być uważnym.

- Prawo konsumenckie, które obowiązuje w naszym kraju, nie daje nam możliwości zwrotu towaru. Większość z nas, niestety, niesłuszne myśli, że możemy w ciągu określonego czasu zwrócić towar. Owszem, duże sieciowe sklepy, dają nam taką możliwość. Jest to jednak decyzja indywidualna konkretnego sklepu - mówi Izabela Gronet, powiatowa rzecznik konsumentów w Starostwie Powiatowym w Żninie. - Najłatwiej jest umówić się ze sprzedawcą, że w razie, gdy zakupiony przez nas prezent nie będzie komuś pasował, to możemy go wymienić lub oddać - dodaje Izabela Gronet.

<!** reklama>Towary zakupione przez Internet możemy zwrócić na swój koszt w ciągu 10 dni bez podawania przyczyny.Inaczej jest w przypadku reklamacji, którą zgłosić możemy w ciągu dwóch lat od daty zakupu. Jeżeli okazało się, że towar jest wadliwy, to mamy prawo żądać naprawy, wymiany lub zwrotu gotówki. Co ważne, warunkiem pozytywnego rozstrzygnięcia reklamacji jest istnienie wadliwości towaru już w momencie zakupu i ujawnienie się dopiero w trakcie użytkowania, o czym sprzedawcę poinformować należy w ciągu dwóch miesięcy od jej odkrycia. Składając reklamację dopilnujmy, aby wydano nam potwierdzenie zgłoszenia zawierające określenie niezgodności z umową oraz nasze żądania.

Okres przedświąteczny to też dobry sezon dla oszustów i złodziei, którzy tylko czyhają na naszą pomyłkę lub błąd. W sklepach większy ruch klientów oznacza również konieczność zwiększonej kontroli. - Teraz musimy uważać jeszcze bardziej, bo rośnie liczba drobnych kradzieży, które nie są może aż tak uciążliwe, ale po prostu im bliżej świąt, tym jest ich więcej - mówi pracownik jednego z okolicznych marketów. - Dbamy o naszego klienta, który pochłonięty zakupami, nie zawsze zwraca uwagę na to, co się dzieje dookoła, a przecież też może paść ofiarą złodzieja - dodaje.

Warto wiedzieć

Gdy kupujesz zabawki...

  • Pamiętaj, aby miały oznaczenie CE, czyli deklarację producenta, że towar spełnia unijne wymogi bezpieczeństwa;
  • Czytaj wszystkie ostrzeżenia i instrukcje. Upewnij się, że zabawka jest dostosowana do wieku dziecka;
  • Zawsze powiadamiaj o problemach z bezpieczeństwem zabawek sprzedawcę lub producenta.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski