Firmy w Polsce w ramach CSR coraz częściej wyrażają zainteresowanie odpowiedzialnością za kulturę oraz sztukę. CCR (ang. corporate cultural responsibility) jest bardzo rozpowszechnioną formą działalności w wielu krajach. Szacuje się, że w 2017 roku amerykański biznes przekazał ponad 1 miliard dolarów na działalność kulturalną. W Anglii prawie 22 proc. dochodów instytucji kultury (ponad 600 milionów funtów) pochodzi od firm. W Polsce brak jeszcze badań nad skalą finansowania kultury przez przedsiębiorstwa, co wynika z tego, że działalność ta nie jest jeszcze tak mocno zakorzeniona. Mimo to coraz częściej pojawiają się przykłady inicjatyw kulturalnych, wspieranych przez biznes.
Chcesz być na bieżąco z działaniami marketingowymi w internecie? Wybierz się na konferencję marketingON - najważniejszą konferencję w tej części Polski:
Z biznesowego punktu widzenia CSR to inwestycja, nie wydatek. Inwestycje mają do siebie to, że powinny się zwracać. Jak więc zainwestować w działalność na rzecz społeczeństwa lub środowiska tak, aby skorzystała na tym firma? Wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste, ponieważ wcale nie każda aktywność firmy w obszarze CSR czy CCR będzie wspierać jej cele biznesowe. Najważniejszą zasadą efektywnego CSR-u jest jego spójność z profilem działalności marki. Taka synergia przede wszystkim gwarantuje wiarygodność.
Ważne jest także to, aby informacje o podjętej przez firmę aktywności mogły trafić do osób, które poza tym, że stanowią potencjalną grupę docelową, będą także zainteresowane działaniem i docenią jego wartość.
Przemyślane ukierunkowanie działalności CSR to nie tylko kwestia ściśle biznesowych korzyści. Dzięki angażowaniu się w spójne z profilem firmy obszary, marka może rzeczywiście wspierać je swoją eksperckością i doświadczeniem w danym obszarze. Co więcej, ważnym celem wielu CSR-owych akcji jest edukowanie społeczeństwa w wybranych kwestiach. Jeśli akcja nie trafi na odpowiednio dopasowany, a więc i podatny, grunt, nie będzie skuteczna i nie przyniesie oczekiwanych efektów ani w budowaniu wizerunku firmy, ani w zmienianiu społecznej świadomości.
Chcesz być na bieżąco z działaniami marketingowymi w internecie? Wybierz się na konferencję marketingON - najważniejszą konferencję w tej części Polski:
Obejrzyj wideo:
Rynek ebików w Polsce jeszcze raczkuje, ale to się zmienia. Szybko.
Ciekawe informacje i porady
