https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wynajęli prawników, by zablokować prace na Grunwaldzkiej

Sławomir Bobbe
Kierowcy chcą drogi szybkiego ruchu, piesi nie chcą kładek
Kierowcy chcą drogi szybkiego ruchu, piesi nie chcą kładek Dariusz Bloch
Tylko do 23 kwietnia można przekazywać swoje uwagi, dotyczące projektu przebudowy ulicy Grunwaldzkiej.

Warto się pospieszyć, żeby później się nie dziwić, gdy do Grunwaldzkiej będzie można dojechać tylko drogami serwisowymi, a żeby dojść na przystanek, trzeba będzie wdrapać się na kładkę dla pieszych.

Plan jest ambitny. - Dwa pasy ruchu w każdą stronę plus na większym odcinku buspas. Do tego kompletna przebudowa dróg, które krzyżować się będą z Grunwaldzką - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP.

CZYTAJ TEŻ:Czy remont wiaduktu na ul. Grunwaldzkiej jest dobrze oznakowany?

Koszt przedsięwzięcia porównywalny jest z przebudową ulicy Kujawskiej, czyli wynosi około 100 mln złotych. Do 85 procent kosztów pokryją fundusze unijne. Inwestycja rozpocznie się w przyszłym roku.

- Na razie czekamy na uwagi mieszkańców. Wszyscy, którzy je zgłoszą, zostaną zaproszeni na spotkanie z projektantem, a ich uwagi mogą być uwzględnione w projekcie - zapewnia Krzysztof Kosiedowski.Już teraz uwag nie brakuje.

CZYTAJ TEŻ:Remont wiaduktu na Grunwaldzkiej ruszył. Ogromne korki!

- Zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, w miastach powinno dążyć się do maksymalnej przyjazności infrastruktury miejskiej dla pieszych. Kładki nad ulicami są jawnym zaprzeczeniem tej idei. Tego typu rozwiązania doskonale sprawdzają się nad ruchliwymi autostradami i drogami ekspresowymi.

Budowa takich obiektów w miastach jest podyktowana patologiczną ideą pierwszeństwa ruchu samochodów nad ruchem pieszych - uważa pan Szymon Lachowski z Bydgoszczy, który przesłał do ZDMiKP swoje uwagi. - Żadna sytuacja w mieście nie upoważnia do budowy nadziemnego przejścia dla pieszych. Propozycja budowy aż 4 kładek wraz z likwidacją przejść dla pieszych pokazuje, że błędne myślenie o ruchu jest zakorzenione w świadomości projektantów.

Część mieszkańców Osowej Góry, którzy mają domy blisko wjazdu do miasta od strony Pawłówka rozmawia z prawnikami, by zablokować projekt. Po rozbudowie Grunwaldzka biec będzie tuż po ich oknami.

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
BDG33
Szkoda kasy na te kładki.
Powinny być przejścia dla pieszych z automatyczną sygnalizacją świetlną.
Wyjdzie taniej, a jak kierowcy dwie minutki postoją, nie zaszkodzi. To nie autostrada.
Co do domów, są dwie możliwości - wywłaszczenie za godziwym odszkodowaniem lub ekrany dźwiękoszczelne, byle nie było ich za dużo.
A
Andrzej
Z naszymi osowogórzańskimi menelami i dresami? W żaden tunel nie odważyłbym się wejść. I po tygodniu wszystkie tunele będą zdewastowane. Lepiej zwykłe przezjścia dla pieszych. Bo nie wiem czy wiesz, ale ŚWIATŁA I TAK ZOSTAJĄ.SAMOCHODY I TAK BĘDĄ STAĆ NA SKRZYŻOWANIACH. Zmieni się tylko to, że w trakcie czerwonego nie przejdą po jezdni piesi. Będą musieli dygać kilkaset metrów dalej na durną kładkę...
r
rys
Kładki dla pieszych w mieście?A nie lepiej i bezpieczniej przejście podziemne.Proponuje lepszy widok architektoniczny.
A
Arte
Niestety, ale Ty Super Mario, chyba rzadko chodzisz pieszo skoro uważasz, że kładka lepsza. Otóż nie jest! Dlatego, że wymaga wchodzenia po schodach, co jest dużą barierą dla osób starszych, chorych, z wózkami i tych na rowerze. To jest antymiejskie rozwiązanie! Na zachodzie już dawno zauważono, że miasto to ludzie a nie samochody, i w pierwszej kolejności wszystkie ułatwienia powinny być dla ludzi chodzących pieszo. To się tylko wydaje, że ułatwienie ruchu samochodów rozwiązuje problemy miejskie, nic bardziej mylnego. Niestety, nasi drogowcy (dotyczy to całej Polski), ciągle jeszcze tkwią w myśleniu jakie było na zachodzie w latach 60 i 70 tych. Tam też wtedy budowano wszystko tak aby ułatwić ruch samochodowy. Dzisiaj po latach doświadczeń naprawiają powstałe wtedy błędy. Likwiduje się śródmiejskie trasy szybkiego ruchu, odchodzi się masowo od kładek czy przejść podziemnych, poszerza się chodniki, daje pierwszeństwo pieszym, itp. Nie róbmy błędów, które ktoś już przećwiczył! Czy zawsze trzeba uczyć się na własnych błędach? Nie można na cudzych i wyciągać z nich wniosków? Mam nadzieję, że dzięki internetowi, ruchy społeczne uchylą klapki z oczu decydentom.
M
Mario
Nie poruszasz się za dużo na piechotę, prawda? Dojście do samochodu się nie liczy.
S
Super Mario
Nie bardzo rozumiem, co macie do kladek dla pieszych? Jest to zdecydowanie bezbjeczniejsze rozwiązanie dla pieszych niż tradycyjne przejście ze światłami. Ponadto nie trzeba czekać na zielone światło (czasem całkiem długo) tylko szybciej przejść górą. Poprawiają sprawność komunikacyjną - samochody nie muszą co chwilę się zatrzymywać co wpływa także na poprawę sprawności komunikacji publicznej. Zmniejsza zanieczyszczenia środowiska bo doskonale wiadomo, ze pojazdy stojące w korkach zużywają więcej paliwa nie wspominając już o kłębach dymu z ruszajacych co chwilę autobusów i ciężarówek...
Co do drogi przebiegającej blisko okien to chyba lepsze są pojazdy sprawnie przemieszczające się pod oknami domu niż takie stojące w korku 10m dalej bardziej hałasujące i znacznie bardziej dymiące spalinami.
A
Andrzej
Co innego konstruktywne uwagi, co innego durne blokady. Pomysł kładek jest faktycznie durny i należy z niego zrezygnować. A to, że małą grupka jakiś rozumnych inaczej postanowiła sobie poblokować, to tylko ich sprawa. Nic nie zmienią i nie ma co z tego robić dymu.
K
Kero
Polskie piekiełko tym razem wyprzedza a nie budzi się po niewczasie. Mam nadzieję, że zwycięży cywilizacja a nie interes kilku, którzy chcieliby wszystko dostać nie dając nic w zamian.
o
osowa
jak się budowali to wiedzieli,że tam będzie szeroka ulica pod oknami to co teraz płaczą. Już 40 lat temu o tym się mówiło
c
centruuum
Osowa Góra to część Bydgoszczy (dzielnica), a mieszkańcom jej coś się chyba pomyliło...nie będzie tak, że w centrum można smrodzić a w innych dzielnicach ma być sama zieleń i malutkie uliczki
Jeżeli im to nie odpowiada - to proponuje zwęzić Grunwaldzką już od skrzyżowania Siedlecka/Nad Torami - jak postoją 2 godziny w korku, aby dojechać do "luksusowej" dzielnicy, to może się zastanowią na drugi raz....
P
Paweł
Drodzy mieszkańcy Osowej Góry, mający domy blisko wjazdu do miasta od strony Pawłówka - gdy droga już powstanie i kury przestaną znosić jaja, kurnik należy wytłumić i po sprawie. Tańszy sposób niż konsultacje z Waszymi kolegami prawnikami.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski