Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wynajęli prawników, by zablokować prace na Grunwaldzkiej

Sławomir Bobbe
Sławomir Bobbe
Kierowcy chcą drogi szybkiego ruchu, piesi nie chcą kładek
Kierowcy chcą drogi szybkiego ruchu, piesi nie chcą kładek Dariusz Bloch
Tylko do 23 kwietnia można przekazywać swoje uwagi, dotyczące projektu przebudowy ulicy Grunwaldzkiej.

Warto się pospieszyć, żeby później się nie dziwić, gdy do Grunwaldzkiej będzie można dojechać tylko drogami serwisowymi, a żeby dojść na przystanek, trzeba będzie wdrapać się na kładkę dla pieszych.

Plan jest ambitny. - Dwa pasy ruchu w każdą stronę plus na większym odcinku buspas. Do tego kompletna przebudowa dróg, które krzyżować się będą z Grunwaldzką - mówi Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP.

CZYTAJ TEŻ:Czy remont wiaduktu na ul. Grunwaldzkiej jest dobrze oznakowany?

Koszt przedsięwzięcia porównywalny jest z przebudową ulicy Kujawskiej, czyli wynosi około 100 mln złotych. Do 85 procent kosztów pokryją fundusze unijne. Inwestycja rozpocznie się w przyszłym roku.

- Na razie czekamy na uwagi mieszkańców. Wszyscy, którzy je zgłoszą, zostaną zaproszeni na spotkanie z projektantem, a ich uwagi mogą być uwzględnione w projekcie - zapewnia Krzysztof Kosiedowski.Już teraz uwag nie brakuje.

CZYTAJ TEŻ:Remont wiaduktu na Grunwaldzkiej ruszył. Ogromne korki!

- Zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, w miastach powinno dążyć się do maksymalnej przyjazności infrastruktury miejskiej dla pieszych. Kładki nad ulicami są jawnym zaprzeczeniem tej idei. Tego typu rozwiązania doskonale sprawdzają się nad ruchliwymi autostradami i drogami ekspresowymi.

Budowa takich obiektów w miastach jest podyktowana patologiczną ideą pierwszeństwa ruchu samochodów nad ruchem pieszych - uważa pan Szymon Lachowski z Bydgoszczy, który przesłał do ZDMiKP swoje uwagi. - Żadna sytuacja w mieście nie upoważnia do budowy nadziemnego przejścia dla pieszych. Propozycja budowy aż 4 kładek wraz z likwidacją przejść dla pieszych pokazuje, że błędne myślenie o ruchu jest zakorzenione w świadomości projektantów.

Część mieszkańców Osowej Góry, którzy mają domy blisko wjazdu do miasta od strony Pawłówka rozmawia z prawnikami, by zablokować projekt. Po rozbudowie Grunwaldzka biec będzie tuż po ich oknami.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!