1835: park Książęcy w Bydgoszczy (teren w okolicach dzisiejszych ulic Seminaryjna – Lubelska) odwiedził następca tronu Prus, późniejszy król, Fryderyk Wilhelm IV.
1872: w budynku strzelnicy przy ul. Toruńskiej odbył się wiec z udziałem 500 robotników i rzemieślników, podczas którego założono oddział Powszechnego Niemieckiego Związku Robotników.
1881: w budynku Gimnazjum Królewskiego przy pl. Wolności otwarta została pierwsza wystawa archeologiczna w historii miasta. Urządzono ją staraniem powstałego 9 miesięcy wcześniej Towarzystwa Historycznego.
1905: uroczyście otwarto Prewentorium im. Księżniczki Cecylii, czyli sanatorium w Smukale Dolnej zbudowane według projektu miejskiego radcy budowlanego Carla Meyera, położone wśród lasów, ok. 10 km na północ od centrum miasta, w zakolu Brdy. Stanowisko dyrektora powierzono Augustowi Schererowi. Od 1926 była to Krajowa Lecznica dla Piersiochorych, którą do wojny kierował dr Stanisław Meysner, od 2003 wchodzi w skład Kujawsko-Pomorskiego Centrum Pulmonologii.
1912: w Bydgoszczy zmarł Carl Fiebrandt, przemysłowiec, właściciel Fabryki Sygnałów Kolejowych przy ul. Grunwaldzkiej, na bazie której powstały Bydgoskie Zakłady Elektromechaniczne „Belma”.
1913: sufragan gnieźnieński, ks. biskup Wilhelm Kloske konsekrował nowo zbudowany kościół przy pl. Piastowskim (wówczas Elżbietańskim) pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa przeznaczony dla katolików niemieckich.
1929: w Teatrze Miejskim ze swoim recitalem wystąpiła wielka gwiazda swoich czasów, Hanka Ordonówna. To był jej drugi występ w Bydgoszczy. Kolejny raz wystąpiła w mieście cztery lata później.
1939: starosta bydgoski zawiesił działalność niemieckiego ośrodka kultury w Bydgoszczy działającego w lokalu przy ul. Gdańskiej 20, co wywołało protesty nie tylko miejscowych Niemców, ale i w Rzeszy. Jako powód zamknięcia ośrodka podano błędy w gospodarce finansowej.
1966: w bydgoskich kioskach „Ruchu” po raz pierwszy pojawiły się bilety komunikacji miejskiej, które należało skasować po wejściu do tramwaju bądź autobusu. Była to nowa forma sprzedaży, która z czasem miała zastąpić dotychczasową – kupno biletów u konduktorów w pojazdach.
1978: rozpoczęły się pierwsze próby obciążeniowe nowo zbudowanego wiaduktu kolejowego nad ul. Grunwaldzką w Bydgoszczy, który zastąpił uciążliwy przejazd uliczny z zaporami.
