
Media społecznościowe głównym źródłem informacji dla młodych Polaków

Generacja Z, korzystając z mediów społecznościowych na szeroką skalę, ma przy tym problem z weryfikacją publikowanych tam treści. Ponad połowa uczestników badania (56 proc.) uznaje za wiarygodne po prostu te źródła, z których korzysta od dłuższego czasu, a niewiele mniej (43 proc.) uważa, że wiarygodne są te kanały, które cieszą się dużą popularnością.
Na zdjęciu: spotkanie influencerów w Lublinie, sierpień 2022.

Choć młodzi Polacy z pokolenia Z śledzą średnio 13 influencerów, potrafią zachować do nich krytyczny dystans. Interesują się grami, rozrywką, modą i sportem.
Na zdjęciu: spotkanie influencerów w Lublinie, sierpień 2022.

LU220818LK_305.JPG
Dziewczyny z pokolenia Z w mediach społecznościowych skupiają się bardziej na modzie (59 proc.), kulturze (56 proc.) i interesują się psychologią (51 proc.).
Na zdjęciu: spotkanie influencerów w Lublinie, sierpień 2022.