Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto pogadać

Joanna Czerska-Thomas
Anita Michniewska
Czasami jest tak, że tracimy chęci do działania. Spowodowane jest to porą roku, brakiem słońca, przepracowaniem. I wówczas pomaga rozmowa.

Podczas ostatnich konsultacji klientka przyznała, że jest wciekła. Wściekła na siebie. Za to, że dopiero teraz dotarła do mnie na kreatywną kawę. Była zła, że - jak to nazwała - zmarnowała cztery lata. Inna przyszła z zamiarem zmiany branży. Po konsultacjach stwierdziła, że dostała takie wsparcie, że nie chce czekać ani minuty dłużej z realizacją planu.

Czasami jest tak, że tracimy chęci do działania. Spowodowane jest to porą roku, brakiem słońca, przepracowaniem. I wówczas pomaga rozmowa - konsultacje. W sprawach prywatnych - z kimś bliskim. W sprawach zawodowych - ze sprzymierzeńcem, np. marketing integratorem. Przerabiając dany temat samodzielnie nie jesteś w stanie spojrzeć na problem obiektywnie. Nemo iudex in causa sua - nikt nie może być sędzią we własnej sprawie.

Kolejny krok

Inna sprawa, że nie wszyscy są na taką rozmowę gotowi. Niesie ona za sobą kolejny krok - zmianę. Ty decydujesz, czy podejmujesz wyzwanie i zmienisz to, co nie pasuje. To trudna decyzja. Bo wygodniej tkwić w niewygodnym, ale znanym świecie. Praca z pasją kusi, ale nie zawsze wystarcza siły i determinacji.

Co czeka na tych, którzy podejmą wyzwanie? Droga długa i pełna zwątpień. Ciężka praca i satysfakcja, która daje siły na kolejne wyzwania. Osoby prowadzące biznes mówią, że czują się bardzo samotne. Same muszą podejmować decyzje, a odpowiedzialność za pracowników jest ogromna. Decyzje to jeden z elementów zwycięskiego modelu biznesowego. A że firma nie działa w próżni, inni idą jej śladem. To z kolei mobilizuje do kolejnych działań.

Przy kawie, przez telefon

O biznesie można i należy rozmawiać. Przy kawie, herbacie, przez telefon. Ale - wbrew pozorom - nie jest to zwykła pogawędka przy kawie. Jak wyglądają konsultacje z ekspertem? Co zyskasz?
Audyt - na jakim etapie jest firma i jakie działania zostały zrealizowane.
Droga - Podejmiesz decyzję, czy wkraczasz na drogę zmian.
Klient - kim jest i jak go pozyskać w Twoim biznesie.
Plan - jak ustalić budżet i na co go przeznaczyć.
Działanie - co działa w reklamie i jak to wykorzystać.
Narzędzia - jak je dobrać, by skutecznie działać.

Klienci realizują swoje plany - planują podróż życia, wydają książki, nagrywają płyty, spędzają czas z najbliższymi. Realizują swoje plany biznesowe - zakładają firmę, podwyższają standardy, są na okładkach, rozwijają się. Nie zapominają o tym, by pomagać innym. Takim ludziom uwielbiam pomagać.

Mam osobistego doradcę. Dzwonię, opowiadam, radzę się i czasem wykorzystuję. Po takiej rozmowie dostaję wiatru w żagle i wprowadzam nowe pomysły w życie. Bo chodzi o to, by pracować, zarabiać i mieć satysfakcję. No i pomagać. Ale to już zupełnie inny temat…

Joanna Czerska-Thomas

ekspert w dziedzinie zintegrowanego marketingu. Marketing integrator. Właścicielka Agencji Reklamowej M4Bizz. Specjalistka PR - ukończyła Nowoczesny Marketing. Członkini Stowarzyszenia Przedsiębiorców Kujaw i Pomorza oraz BNI. Współorganizuje comiesięczne spotkania Biznes dla Kobiet oraz Konferencję Charmsy Biznesu. Prywatnie żona i mama Huberta. Kot Prezes towarzyszy jej czasem w firmie, a pies Szyszka nie odstępuje jej na krok. www.m4bizz.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty