https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Warto pamiętać, że bieg należy zmieniać na wyższy tak szybko, jak tylko jest to możliwe

red
Do zwiększenia spalania przyczynia się niepotrzebne obciążenie auta, więc nie warto jeździć z zamontowanym na dachu bagażem
Do zwiększenia spalania przyczynia się niepotrzebne obciążenie auta, więc nie warto jeździć z zamontowanym na dachu bagażem Thinkstock
Jak jeździć ekologicznie i ekonomicznie zimą? Zasady są te same o każdej porze roku, ale w trudnych warunkach pogodowych i przy niskich temperaturach mają jeszcze większy wpływ na bezpieczeństwo.

Szybka jazda tylko pozornie skraca czas dojazdu do celu, bardzo widocznie jednak podnosi zużycie paliwa i wpływa na zanieczyszczenie środowiska, a przede wszystkim bezpieczeństwo na drodze.
Mimo że większość Polaków deklaruje stosowanie reguł ekojazdy, to większość łamie jej podstawowe zasady.

Stała prędkość to oszczędność

- Ekojazda to płynna jazda, przynosząca wymierne korzyści w postaci oszczędności od 5 do nawet 25 procent paliwa, zmniejszenia kosztów eksploatacji, redukcji emisji gazów cieplarnianych oraz zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu jazdy - mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault.
Jedną z najważniejszych zasad ekojazdy jest płynna jazda ze stałą prędkością, bez nagłego przyspieszania i hamowania - przypominają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.
- Bieg należy zmieniać na wyższy tak szybko, jak tylko jest to możliwe. Powinno się więc redukować biegi, gdy obroty spadają do ok.

1000 obr./min, a zmieniać bieg na wyższy, gdy prędkość obrotowa osiąga ok. 2000 obr./min w silnikach wysokoprężnych i ok. 2400 obr./min w silnikach benzynowych.

- Pamiętajmy, że z prędkością 50 km/h powinno się jechać na czwartym lub piątym biegu - radzi Zbigniew Weseli.

Nie wrzucaj na luz

Podczas jazdy zaleca się przyspieszanie poprzez wciśnięcie 3/4 pedału gazu. Ważne też, aby nie wrzucać luzu podczas dojeżdżania do skrzyżowania lub zatrzymywania się. W czasie postoju dłuższego niż 1 minuta warto wyłączać silnik samochodu.

Nie zapominajmy też o regularnym sprawdzaniu ciśnienia w oponach, gdyż jego nieprawidłowy poziom ma wpływ na zużywanie paliwa - dodaje Zbigniew Weseli.

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Co najmniej 2800 obr/min
G
Gość
Redukcja przy 1000 obr/min to chyba w nowych autach bo w starych to około 1600 inaczej auto prawie nie chce jechac
B
B
Przyspieszaj w kontrolowany sposób
- Do prędkości 60 km/h: lepiej dynamicznie przyspieszać, żeby szybko przełączyć bieg na piąty.
- Powyżej 60 km/h należy przyspieszać w umiarkowany sposób.
Ten fragment wypowiedzi pana Zbigniewa powinniscie zacytowac!
B
B
2400 obr. Bzdury!!! I potem pani w fiacie rozpedza sie z pod swiatel do 50 km/h przez 2 minuty. A czesto jej pasa zabraknie bo kolejne swiatla. Miasto zakorkowane bo przejada 3 samochody. A reszta co zostsla czeka na biegu jalowym i kopci. I to jest ecoo?
J
Jan III
A co ma zrobić ktoś, kto ma "automat" w samochodzie...?
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski