[break]
Budowa trzech bydgoskich węzłów komunikacyjnych w ramach projektu transportu metropolitarnego BiT City zbliża się ku końcowi. Budowlańcom pozostały niespełna dwa miesiące do oddania inwestycji. Całość realizacji projektu, wraz z inwestycjami poza Bydgoszczą, to niemal 120 mln zł.
Bydgoszcz Błonie
W tym węźle wszystkie roboty drogowe, poza pracami wykończeniowymi, zostały praktycznie zrealizowane. Wybudowano również oświetlenie uliczne. Zakończono prace związane z przebudową infrastruktury technicznej najróżniejszych sieci zlokalizowanych w rejonie inwestycji.
Dla podróżnych najistotniejsze jest, że trwają prace związane z budową peronów oraz wind. Zaawansowany jest remont kładki dla pieszych, biegnącej nad torami kolejowymi.
Bydgoszcz Leśna
W branży drogowej trwają roboty związane z wykonaniem chodników i dróg rowerowych. Powstają one w ciągu przebudowanej jezdni ulic Sułkowskiego i Modrzewiowej, jak również jezdni pętli autobusowej. W najbliższym czasie planuje się rozpoczęcie prac związanych z budową infrastruktury parkingowej w obrębie węzła komunikacyjnego. Powstało oświetlenie uliczne.
- Również przy tej inwestycji zakończono większość prac związanych z przebudową sieci wodociągowej, elektrycznej, teletechnicznej - informuje Krzysztof Kosiedowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej, który prowadzi inwestycję. - Kontynuujemy prace związane z budynkiem obsługi pasażerskiej. Aktualnie prowadzone są roboty związane z zadaszeniem obiektu.
Przypomnijmy, że jednym z ważniejszych elementów nowego przystanku będzie tunel pod torami kolejowymi. Obecnie budowany jest element środkowy, łączący oba już wykonane odcinki tunelu.
W trakcie prac są wyjścia z tunelu po stronie północnej i południowej oraz szyby windowe.
Wybudowany został już peron od strony ulicy Modrzewiowej. Trwają jeszcze prace związane z budową drugiej platformy.
Bydgoszcz Bielawy
Również na Bielawach prace postępują w bardzo szybkim tempie. Zakończono budowę peronu od strony ul. Kamiennej, drugi jest nadal w trakcie prac.
Również i tu gotowe są już prace przygotowujące sieci. Trwa budowa dojścia do wybudowanego peronu.
- W przypadku wszystkich powstających węzłów pozostają do wybudowania systemy dynamicznej informacji pasażerskiej - zarówno w części kolejowej, jak i miejskiej - dodaje Krzysztof Kosiedowski. - Do wykonania został też system monitoringu, docelowa organizacja ruchu, wreszcie - zagospodarowanie terenu zielenią. W najbliższym czasie przed nami zakończenie prac budowlanych, związanych z budynkiem obsługi pasażerskiej na stacji Leśna oraz dyżurką dla kierowców autobusów na Błoniu, wykonanie ich elewacji oraz wyposażenie.
Zakończenie robót drogowcy zaplanowali na 21 grudnia.
