Aktualnie główne problemy menedżerów obiektów dotyczą:
- łańcucha dostaw,
- braków personelu,
- przepisów dotyczących zrównoważonego rozwoju,
- rotacji pracowników.
Zarządcy muszą się z nimi mierzyć. Sprawę dodatkowo komplikuje fakt, że coraz częściej dysponują mniejszą ilością czasu i ograniczonym budżetem.
Zadowolony pracownik. Co zrobić, żeby pracownik chciał przychodzić do zakładu pracy, biura lub fabryki?
Istnieje wyraźna korelacja między czystą, dobrze funkcjonującą przestrzenią pracy a zadowoleniem personelu. Wyniki najnowszego badania Tork nie pozostawiają wątpliwości:
- 86% pracowników biurowych uważa czystość za najważniejszy aspekt dobrego środowiska pracy.
- 85% jest zdania, że czystość toalet odzwierciedla ogólny stan budynku.
- 67% pracowników jest bardziej skłonnych składać skargi dotyczące łazienek niż innych części biura.
- 45% zażaleń w biurowcach dotyczy właśnie łazienek.
Menedżerowie obiektów dbając o odpowiednią obsługę i wydajne sprzątanie łazienek, mogą zmniejszyć liczbę zażaleń, a tworząc czystsze miejsce pracy – zyskać bardziej zadowolonych pracowników biurowych i zwiększyć ich satysfakcję z wykonywanych działań.
- Sprawne utrzymanie czystości w łazienkach pozwoli zespołom sprzątającym zaoszczędzić czas, który mogą następnie wykorzystać na zadania w pozostałych częściach budynku. Nasze badania dowodzą, że czysta łazienka to mniej skarg pracowników, a lepsza jakość sprzątania przekłada się na ich większą satysfakcję w miejscu pracy – mówi Anna Königson Koopmans, dyrektor ds. marketingu w firmie Essity.
Równie ważnym miejscem jest firmowa kuchnia. To właśnie tutaj idziemy zrobić sobie kawę, zaparzyć herbatę lub przygotować drugie śniadanie.
Czy pracownik powinien sprzątać w miejscu pracy?
Jeżeli myślimy o odłożeniu wszystkich rzeczy po pracy na swoje miejsca – to tak. Dotyczy o zarówno nakrętek, czy śrubokrętów lub książek i dokumentów w biurze.
Natomiast mycie podłóg, okien lub toalet będzie dotyczyć pracownika wtedy, gdy leży to w zakresie jego czynności i jest przedmiotem treści stosunku pracy. Nie oznacza to jednak, że w wyjątkowych sytuacjach nie można posprzątać. To np. sytuacje, gdyby brak szybkiej reakcji mógłby narazić pracodawcę na szkodę. Chodzi np. o śliską podłogę, z którą natychmiast coś trzeba zrobić. W przeciwnym razie można się poślizgnąć i doznać uszczerbku na zdrowiu.
