reklama

W Bydgoszczy powstaną nowe mosty. Co z trasami dla rowerów?

Wojciech Mąka
Wojciech Mąka
Zaktualizowano 
Dwa nowe mosty - drogowy i tramwajowy - nad Brdą to jedno, ale brak wpięcia ścieżek rowerowych z mostu i brak drogi na Fordońskiej to już błąd. Drogowcy odwlekają budowę drogi dla rowerów „na przyszłość”.
Dwa nowe mosty - drogowy i tramwajowy - nad Brdą to jedno, ale brak wpięcia ścieżek rowerowych z mostu i brak drogi na Fordońskiej to już błąd. Drogowcy odwlekają budowę drogi dla rowerów „na przyszłość”. Tomasz Czachorowski
Nie będzie drogi dla rowerów przy okazji budowy mostów między Fordońską a Toruńską w Bydgoszczy, bo nikt nie ma na to kasy. W dodatku trzeba by wykupić działki.

Budowa nowych mostów - tramwajowego i drogowego wzdłuż istniejącej już przeprawy im. Kazimierza Wielkiego między Toruńską a Fordońską nie jest niczym nowym. Inwestycja jest planowana od 2016 roku. Miała być już nawet... zakończona w ubiegłym roku, ale nic z tego nie wyszło, bo konieczne było uzyskania pozwoleń wodno-prawnych według zmienionych przepisów.

Same zmiany

Nowy termin oddania mostów związany jest z nową perspektywą unijną i określony już na przyszły rok.

W czerwcu Urząd Miasta Bydgoszczy złożył wniosek o zezwolenie na rozpoczęcie inwestycji drogowej. W części tramwajowej to przebudowa torowiska w ulicy Perłowej i Toruńskiej. Na skrzyżowaniu Kazimierza Wielkiego z Fordońską ma powstać nowy węzeł komunikacyjny.

Drogowo patrząc to przebudowa Toruńskiej - ze skrzyżowaniami z Perłową, Spokojną, Łuczniczki i Kazimierza Wielkiego - samej Perłowej , Fordońskiej z ulicą Kijowską, rozbudowę Kazimierza Wielkiego oraz przebudowę skrzyżowania Fordońska-Łęczycka-Kazimierza Wielkiego.

Nie ma wjazdu

Na papierze wszystko wygląda pięknie, zwłaszcza, że ratusz chwali się także nowymi ciągami pieszymi i rowerowymi. Tyle tylko, że z tych ostatnich... nic już nie wyjdzie.

Planami drogowców zainteresowała się niedawno Rada Osiedla Bartodzieje, dociekając, czy aby na pewno przy projektowaniu nowych przepraw nie zapomniano o ścieżkach rowerowych wzdłuż ulicy Fordońskiej. Nie zapomniano, ale ich... nie będzie.

- Budowa infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Fordońskiej nie znajduje się w zakresie projektu przebudowy trasy tramwajowej łączącej ul. Toruńska z ul. Fordońskiej - odpowiada pytany o to Maciej Gust, zastępca dyrektora ds. inwestycji Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Zaznacza, że budowa takiej infrastruktury wymagałaby rozszerzenia zakresu inwestycji oraz przejęcia kolejnych prywatnych działek.

Budowa infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Fordońskiej nie znajduje się w zakresie projektu przebudowy trasy tramwajowej łączącej ul. Toruńska z ul. Fordońskiej

Mosty i wiadukty w Bydgoszczy. Tak je budowano. Zobacz archi...

- Projekt nie zakłada przejazdu przez wszystkie wloty skrzyżowania Fordońska-Kazimierza Wielkiego - Łęczycka, ponieważ obecnie brak jest infrastruktury, do której można by się dowiązać, zatem projektowanie przejazdów byłoby bezcelowe - informuje Maciej Gust. - Planowany jest jeden przejazd przez ul. Kazimierza Wielkiego oraz jeden przez ul. Fordońską. Głównym celem zadania jest poprawa komunikacji na kierunku północ-południe. Gdy w przyszłości opracowany zostanie projekt dotyczący ulicy Fordońskiej, możliwe będzie ujęcie rozwiązań dotyczących ciągu rowerowego wzdłuż tej ulicy.

Dobry pomysł?

RO ma jednak wątpliwości. - Bardzo szkoda, że przy okazji dużego remontu nie planuje się wykonania prac kompleksowo, tylko przesuwa się je na nieokreślony termin. Skrzyżowanie będzie całe przebudowywane z powodu budowy 3 toru, rozjazdów itp. Czy pomysł kolejnej przebudowy skrzyżowania w przypadku budowy dróg rowerowych jest dobry? Co o tym myślicie? - pojawia się pytanie na profilu RO na Facebooku.

Droga jak serpentyna

Przypomnijmy, że to nie jedyne wątpliwe posunięcie bydgoskich drogowców dotyczące ścieżek rowerowych. Kilka lat temu śmiech przez łzy wzbudzała ścieżka zbudowana pod Mostem Uniwersyteckim - serpentyna goniła tam serpentynę, a droga zamiast ułatwiać komunikację, tylko ją utrudniała.

- Wyszliśmy z założenia, że nie zawsze układ drogi rekreacyjnej musi być prosty. Może być urozmaicony, ciekawy. Dobrze się komponować z otoczeniem i być przy tym funkcjonalny, spełniać swoje przeznaczenie - tłumaczył wtedy ten pomysł Krzysztof Kosiedowski, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej.

WIDEO: Prace przy rondzie Kujawskim w Bydgoszczy (czerwiec 2019).

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 13

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
9 października, 09:19, Gość:

Czy ,to powtórka z Trasy Uniwersyteckiej zaplanowanej i zaczętej budować przez poprzedniego prezydenta pana KonDoma, który nawet obwodnicę S 5 chciał budować przez środek miasta?

Jak można projektować most bez drogoi dla rowerów? Czy to naprawdę powtórka z Trasy Uniwersyteckiej?

G
Gość

A co z północnym wjazdem do Bydgoszczy? To jest tragedia. Zamiast bus pasów w Myślęcinku wystarczyłoby pociągnąć ul. Smukalską do ul. Artyleryjskiej i nie potrzeba żadnego mostu, poza przejazdem kolejowym.

a
aNtek

Toruńskie buractwo nam zazdrości bo mimo kasy od pisowskiego rządu mają tylko dwa mosty, a my mimo blokad przez Latosa i Króla się dynamicznie rozwijamy

G
Gość
9 października, 14:38, Gość:

Archeolog Rafał Bruski - nowy poradnik dla samorządowców- "Jak wydać grube miliony, przekopać miasto i nic nowego nie zrobić"

to POradnik PO jak wydać grube miliony i nic nie zrobić

G
Gość

Archeolog Rafał Bruski - nowy poradnik dla samorządowców- "Jak wydać grube miliony, przekopać miasto i nic nowego nie zrobić"

N
Niko

Rowerzyści to plaga bezmózgowców wjeżdżają ze ścieżek rowerowych prosto na przejazd przez przejścia nie wyciągając rąk do skrętu żaden kierowca nie jest jasnowidzem że idiota zaraz skręci!!!!!

F
Fred

Rowerzystą to zróbcie znaki STOP przez przejazdy obok pasów bo debile jeżdżą jak wariaci nie patrząc na samochody wogóle a są też uczestnikami ruchu i dlaczego nie mają kart rowerowych co drugi nie zna przepisów!!!

M
Magdas

Chcieli Bruskiego z Platformy to mają. Trasa Uniwersytecka bez chodnika, wąska Magnuszewska i Glinki, pozamykana Starówka i jednokierunkowe uliczki w centrum i jednokierunkowa Gdańska , które to spowodowały korki na Rondzie Jagiellonów, oto niektóre kwiatki Bruskiego i jego kolegów z Zarządu dróg i komunikacji. Załozyli tablice swietlne i myslą że to wystarczające alibi na ich nieudolność. Typowe dla Platformersów - Niudolność

...

Można zbudować i 40 mostów, tylko co to da jak fordońska i tak będzie zakorkowana?

i
intro

typowo po bydgosku...Nie trzeba nan nowych mostów, tylko rozwiązań przed i za już wybudowanymi!!!!!!!!!!

Możemy zbudować ich i 20, ale co to da jak z 2 stron będzie korek?

Droga jest tak drożna jak jej najwęższy element!!!!!!!

Trasa uniwersytecka i durne skrzyżowanie z WP, Most na łęczyckiej-wszystko stoi bo przed i za nim wąskie gardło, Kamienna-to samo-a wystarczy dodać lewoskręt na Wyszyńskiego w kierunku Gdańska. I tak dalej, końca nie widać....

S
Seba1978

trzeba tu dopowiedziec prawde.Pan Kosiedowski klamal w zywe oczy!!!!pijana sciezka powstała dlatego ze tam miala byc skarpa i projektant musial zaprojektować po prostu zjazd z rej skarpy. skarpa została przesunięta blizej Wojska polskiego a w zdmikp panuje taki burdel ze nikt nie poprawil tych błędnych juz planow i wykonawca wykonal ta pijana sciezke bo takie mial plany.dodam jeszcze ze do dzis nikt z ZDMiKP nie poniósł konsekwencji za ten kosztowny skandal...

G
Gość

Może wzorem 57 dla pieszych, 59 będzie darmowy przez most dla rowerzystów.

G
Gość

Czy ,to powtórka z Trasy Uniwersyteckiej zaplanowanej i zaczętej budować przez poprzedniego prezydenta pana KonDoma, który nawet obwodnicę S 5 chciał budować przez środek miasta?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3