Uczestnicy - przebrani w stroje nawiązujące do lat 40. XX wieku - wcielili się w rolę łączników polskiego podziemia i przemierzali teren muzeum, wykonując zadania inspirowane prawdziwą działalnością konspiracyjną. Fałszywe dokumenty, prawdziwe mapy, emocje... Do wykonania zadań przydawały się różne umiejętności, także rysownicze czy matematyczne...
Uczestnicy poznawali także sylwetki autentycznych działaczy polskiego ruchu oporu i spróbowali swoich sił w przekazywaniu tajnych wiadomości. Edukacyjna przygoda, szczypta historii i solidna dawka zabawy - wszystko to odbywało się w niepowtarzalnej scenerii historycznego kompleksu przemysłowego.
Gra skierowana była do rodzin z dziećmi w wieku 7-12 lat, drużyna mogła liczyć od 3 do 8 osób. Chętnych nie brakowało (obowiązywały zapisy), super, że dopisała pogoda. Przy okazji dzieci i starsi mogli zwiedzić Exploseum.
W trakcie wydarzenia na terenie muzeum działała kawiarenka harcerska. Dochód ze sprzedaży wsparł wyjazd harcerzy na letni obóz.
