Używana Toyota Yaris IV (2020-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Toyota Yaris to praktycznie idealny przykład samochodu z segmentu B. Podobnie jak Volkswagen Golf, który jest punktem odniesienia dla modeli z segmentu C, Yaris to prawie synonim niewielkiego i wszechstronnego samochodu, który świetnie sprawdza się w mieście. Jednak czy tylko tam? Jak spisuje się to auto, jakie są o nim opinie i jak wygląda jego sytuacja na rynku wtórnym?
Toyota Yaris to praktycznie idealny przykład samochodu z segmentu B. Podobnie jak Volkswagen Golf, który jest punktem odniesienia dla modeli z segmentu C, Yaris to prawie synonim niewielkiego i wszechstronnego samochodu, który świetnie sprawdza się w mieście. Jednak czy tylko tam? Jak spisuje się to auto, jakie są o nim opinie i jak wygląda jego sytuacja na rynku wtórnym? Toyota
Toyota Yaris to praktycznie idealny przykład samochodu z segmentu B. Podobnie jak Volkswagen Golf, który jest punktem odniesienia dla modeli z segmentu C, Yaris to prawie synonim niewielkiego i wszechstronnego samochodu, który świetnie sprawdza się w mieście. Jednak czy tylko tam? Jak spisuje się to auto, jakie są o nim opinie i jak wygląda jego sytuacja na rynku wtórnym?

Spis treści

Używana Toyota Yaris IV. Nadwozie/wnętrze

Toyota Yaris to praktycznie idealny przykład samochodu z segmentu B. Podobnie jak Volkswagen Golf, który jest punktem odniesienia dla modeli z segmentu
Toyota Yaris to praktycznie idealny przykład samochodu z segmentu B. Podobnie jak Volkswagen Golf, który jest punktem odniesienia dla modeli z segmentu C, Yaris to prawie synonim niewielkiego i wszechstronnego samochodu, który świetnie sprawdza się w mieście. Jednak czy tylko tam? Jak spisuje się to auto, jakie są o nim opinie i jak wygląda jego sytuacja na rynku wtórnym? Toyota

Popularny model Toyota Yaris jest obecny na rynku od 1999 roku i już na samym początku zyskał miano sympatycznego i innowacyjnego samochodu, idealnego dla kobiet oraz przedstawicieli handlowych. Dlatego na naszych drogach można zobaczyć wiele egzemplarzy, które bywają w różnym stanie. Jednak jedno jest pewne - ten samochód cieszy się doskonałą reputacją, jeśli chodzi o solidność i niezawodność konstrukcji. Pierwsza generacja była dostępna na rynku do 2005 roku i została zastąpiona nową, drugą odsłoną, która niestety trochę straciła na oryginalności. Obecnie czwarta generacja modelu Yaris została wprowadzona na rynek w 2020 roku. Samochód opiera się na nowej platformie TNGA-B (która służy jako podstawa dla GR Yaris i Yaris Cross) i jest nieco mniejszy niż poprzednik, ale otrzymał maksymalną ocenę 5 gwiazdek w teście Euro NCAP.

Pierwszym zaskoczeniem jest z pewnością śmiała stylistyka auta, ale tutaj pewna uwaga. Po pierwsze, Yaris na żywo wygląda o wiele lepiej niż na zdjęciach. Po drugie, wiele zależy od wersji wyposażenia, koloru lakieru itp. Na przykład wariant Premiere Edition w pięknym, czerwonym kolorze i z lakierowanym na czarno dachem prezentuje się świetnie. Do tego czarne wstawki i dodatki, ładne felgi w rozmiarze 17 cali i lampy LED z przodu i z tyłu. Bazowy model w odmianie Comfort, który posiada stalowe obręcze (plus kołpaki) oraz zwykłe lampy bez ciekawej sygnatury świetlnej nie wygląda już tak spektakularnie. Na szczęście, niezależnie od wybranego wyposażenia czy dodatków stylizacyjnych, linia nadwozia Yarisa pozostaje zadziorna. Do słupka B samochód prezentuje bardzo dynamiczną linię, strzeliste klosze przednich lamp, charakterystyczny dla Toyoty duży przedni grill oraz agresywny wlot powietrza w zderzaku. Jednak to tył auta przyciąga uwagę, prezentując coś wyjątkowego z każdej strony. Przede wszystkim wyraźne przetłoczenie i uwydatnienie tylnych nadkoli, które sprawiają, że auto wydaje się szerokie, sportowe i stabilnie osadzone na drodze. Wszystko to prezentuje się naprawdę rewelacyjnie i rasowo, chociaż oczywiście nie każdemu musi się podobać ten dość radykalny styl. Brakuje tylko rasowych końcówek układu wydechowego. Yaris naprawdę prezentuje się świetnie, wyróżniając się na ulicy i zdecydowanie stanowiąc jasny punkt wśród innych samochodów z segmentu B.

Toyota Yaris to praktycznie idealny przykład samochodu z segmentu B. Podobnie jak Volkswagen Golf, który jest punktem odniesienia dla modeli z segmentu
Toyota Yaris to praktycznie idealny przykład samochodu z segmentu B. Podobnie jak Volkswagen Golf, który jest punktem odniesienia dla modeli z segmentu C, Yaris to prawie synonim niewielkiego i wszechstronnego samochodu, który świetnie sprawdza się w mieście. Jednak czy tylko tam? Jak spisuje się to auto, jakie są o nim opinie i jak wygląda jego sytuacja na rynku wtórnym? Toyota

Czy po wejściu do wnętrza dobre wrażenie znika? Na szczęście nie, choć projektanci nieco ograniczali swoją wyobraźnię i stworzyli wnętrze z umiarem. Jednym z ciekawych akcentów są cyfrowe zegary. Toyota zamiast płaskiego ekranu o ogromnej przekątnej, zastosowała aż trzy osobne obudowy. W środkowej części znajduje się niewielki ekran centralny, a na uwagę zasługują cyfrowy prędkościomierz i wskaźnik aktualnie używanego biegu, a także wskaźniki zużycia energii i poziomu baterii. Umieszczono je w dwóch głębokich tubach, co prezentuje się bardzo interesująco i ma sportowy charakter. Czytelność tego rozwiązania może nie jest idealna, ale na pewno wygląda to ciekawie. Na środku deski rozdzielczej znajduje się 8-calowy ekran dotykowy. Nie zachwyca swoim wyglądem, ale takie rozwiązania są obecnie modne. Poniżej umieszczono kratki nawiewów i praktyczną półkę na drobiazgi lub telefon.

Wnętrze Yarisa IV oferuje zaskakująco dużo przestrzeni, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Oczywiście, ze względu na wymiary zewnętrzne, osoby o większym wzroście mogą mieć problem z brakiem miejsca na nogi, szczególnie w przypadku wysokiego kierowcy lub pasażera. Jednakże, cztery osoby o średnim wzroście będą podróżować w komfortowych warunkach - fotele i kanapa są bardzo wygodne. Pojemność bagażnika wynosi 286 litrów, co jest przyzwoitą wartością. Dla porównania, Renault Clio ma bagażnik o pojemności 299 litrów, a Hyundai i20 301 litrów. Po złożeniu oparć kanapy pojemność bagażnika Toyoty Yaris IV rośnie do 768 litrów.

Używana Toyota Yaris IV. Silniki/układ napędowy

Toyota Yaris to praktycznie idealny przykład samochodu z segmentu B. Podobnie jak Volkswagen Golf, który jest punktem odniesienia dla modeli z segmentu
Toyota Yaris to praktycznie idealny przykład samochodu z segmentu B. Podobnie jak Volkswagen Golf, który jest punktem odniesienia dla modeli z segmentu C, Yaris to prawie synonim niewielkiego i wszechstronnego samochodu, który świetnie sprawdza się w mieście. Jednak czy tylko tam? Jak spisuje się to auto, jakie są o nim opinie i jak wygląda jego sytuacja na rynku wtórnym? Toyota

Oferta silnikowa jest skromna i obejmuje dwie jednostki napędowe. Najpopularniejszą i najchętniej wybieraną jest oczywiście hybryda tj. 1.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM. Sercem układu jest trzycylindrowa jednostka benzynowa generująca 92 KM (przy 5500 obr./min) oraz 120 Nm (przy 3600 obr./min) momentu obrotowego. Wspiera ją silnik elektryczny o mocy 80 KM z momentem obrotowym 141 Nm. Osiągi? Bardzo przyzwoite, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,6 sekundy a prędkość maksymalna to 175 km/h. Priorytetem jest jednak spalanie, które średnio nie przekracza 4 l/100km. Alternatywą jest silnik benzynowy 1.5 VVT-i o mocy 125 KM i momencie obrotowym 153 Nm. Tutaj osiągi są nieco lepsze, bowiem przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje około 9 sekund, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Spalanie również jest przyzwoite – średnio 5,2 l/100km.

Używana Toyota Yaris IV. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Toyota Yaris to praktycznie idealny przykład samochodu z segmentu B. Podobnie jak Volkswagen Golf, który jest punktem odniesienia dla modeli z segmentu
Toyota Yaris to praktycznie idealny przykład samochodu z segmentu B. Podobnie jak Volkswagen Golf, który jest punktem odniesienia dla modeli z segmentu C, Yaris to prawie synonim niewielkiego i wszechstronnego samochodu, który świetnie sprawdza się w mieście. Jednak czy tylko tam? Jak spisuje się to auto, jakie są o nim opinie i jak wygląda jego sytuacja na rynku wtórnym? Toyota

W większości przypadków Toyota Yaris jest używana głównie w obszarach miejskich, takich jak boczne ulice, wielopoziomowe parkingi i okolice supermarketów. W związku z tym warto zwrócić uwagę na ewentualne wgniecenia i zarysowania na karoserii, które mogą wynikać z drobnych kolizji. Ponadto, warto dokładnie zbadać koła, aby sprawdzić, czy nie mają uszkodzeń spowodowanych kontaktami z krawężnikami. W niektórych egzemplarzach system alarmowy eCall może nie działać poprawnie, dlatego też warto skontaktować się z ASO, aby sprawdzić, czy egzemplarz nie wymaga aktualizacji oprogramowania. Poza tym Yaris IV to w zasadzie nowe auto, które nie ma znanych powtarzających się problemów. Niezawodność tego pojazdu stoi na bardzo wysokim poziomie.

W dniu publikacji na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 170 ogłoszeń dotyczących Toyoty Yaris IV. Za egzemplarz z 2020 roku z silnikiem 1.5 VVT-i z niewielkim przebiegiem trzeba zapłacić około 80 000 złotych. Za model z napędem hybrydowym w odmianie Premiere Edition i z przebiegiem około 25 000 kilometrów trzeba zapłacić nawet 100 000 złotych.

Używana Toyota Yaris IV. Podsumowanie

Toyota Yaris to praktycznie idealny przykład samochodu z segmentu B. Podobnie jak Volkswagen Golf, który jest punktem odniesienia dla modeli z segmentu
Toyota Yaris to praktycznie idealny przykład samochodu z segmentu B. Podobnie jak Volkswagen Golf, który jest punktem odniesienia dla modeli z segmentu C, Yaris to prawie synonim niewielkiego i wszechstronnego samochodu, który świetnie sprawdza się w mieście. Jednak czy tylko tam? Jak spisuje się to auto, jakie są o nim opinie i jak wygląda jego sytuacja na rynku wtórnym? Toyota

Jeśli ktoś szuka zwinnego, bardzo dobrze wyposażonego i niezawodnego auta miejskiego, powinien zwrócić uwagę na Toyotę Yaris. Wersja z napędem hybrydowym jest idealna do miasta, ale i w trasie będzie w stanie pokazać swoje zalety m.in. niezłą dynamikę oraz niskie spalanie. Niestety ceny zadbanych egzemplarzy są wysokie, ale wybór na rynku wtórnym jest szeroki i można spróbować negocjacji.

Używana Toyota Yaris IV zalety:

  • jest znana z niskiego zużycia paliwa, niezawodności i niskich kosztów napraw;
  • model zdobył 5 gwiazdek w testach Euro NCAP i oferuje szeroki zakres funkcji bezpieczeństwa;
  • mimo niewielkich wymiarów, wnętrze Yarisa oferuje dużo miejsca i wygodę dla pasażerów;
  • ma niewielkie wymiary, co ułatwia manewrowanie w mieście i parkowanie;
  • ciekawy wygląd i praktyczne wnętrze.

Używana Toyota Yaris IV wady:

  • samochód (pomijając wersję GR) nie jest autem o sportowym zacięciu;
  • ceny zadbanych egzemplarzy są bardzo wysokie;
  • wysocy użytkownicy mogą narzekać na miejsce nad głową.

Używana Toyota Yaris IV opinie:

Filip z Krotoszyna
Toyota Yaris IV to świetne auto dla osób, które szukają niewielkiego, ale wygodnego samochodu. Mimo małych rozmiarów, wnętrze Yarisa oferuje dużo miejsca dla pasażerów i bagażu. Dodatkowo, samochód jest bardzo oszczędny i jest łatwy w prowadzeniu w mieście. Polecam Yarisa tym, którzy szukają niezawodnego i praktycznego auta.
Patryk z Miechowa
Yaris IV to mój pierwszy samochód i jestem bardzo zadowolony z jego wyboru. Bardzo dobrze sprawdza się w codziennym użytkowaniu, przede wszystkim ze względu na niewielkie zużycie paliwa. Mimo niewielkich rozmiarów, samochód oferuje wiele funkcji bezpieczeństwa i wygodę podczas jazdy. Jedyną wadą, jaką zauważyłem, jest brak opcji napędu na cztery koła, co może być problemem podczas jazdy w trudnych warunkach terenowych, ale w tym segmencie to raczej nieistotna wada.
Henryk z Gniezna
Yaris IV to dobry samochód, ale nie dla każdego. Osobiście uważam, że samochód ma zbyt mało mocy i dynamiki, co może być problemem podczas wyprzedzania na przy wyższych prędkościach. Dodatkowo, system audio standardowy w Yarisie jest słaby i brakuje mu mocy i jakości dźwięku. Mimo to, samochód ma wiele zalet, w tym niskie koszty eksploatacji i wysoki poziom niezawodności, co może być dla niektórych użytkowników kluczowym czynnikiem przy wyborze auta.

Wybrane jednostki napędowe w Toyota Yaris IV:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.5 VVT-i

1496 ccm

125 KM

153 Nm

180 km/h

9 s

5,2 l/100km

122 g/km

1.5 Hybrid Dynamic Force

1496 ccm

116 KM

141 Nm

175 km/h

9,7 s

3,8 l/100km

87 g/km

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Pirat drogowy w Lublinie

Materiał oryginalny: Używana Toyota Yaris IV (2020-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa - Motofakty

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski
Dodaj ogłoszenie