40 mln zł - to kara ogromna nawet dla tak dużych graczy jak Cyfrowy Polsat i Polkomtel...
smartDOM i Power LTE
Jak czytamy na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, do urzędników napływały skargi konsumentów dotyczące dwóch kampanii reklamowych ofert smartDOM i Power LTE.
UOKiK nałożył kary na Cyfrowy Polsat i Polkomtel
Jest to pakiet usług Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu. Skargi dotyczyły reklam prezentowanych latem 2014 roku w prasie, mediach elektronicznych i na bilboardach hasłem Power LTE - Internet LTE bez limitu danych.
Następnie, przed Bożym Narodzeniem, spółki emitowały reklamy telewizyjne, które sugerowały, że pakiet usług wraz ze smartfonem, tabletem i telewizorem można uzyskać za 61 zł miesięcznie.
UOKiK sprawdził Cyfrowy Polsat i Polkomtel
Klienci skarżyli się do UOKiK, że zostali wprowadzeni w błąd. Mniej więcej po miesiącu użytkowania internetu okazało się, że posiada on limity danych po przekroczeniu których internet znacząco spowalnia. Za tablet i telewizor trzeba było natomiast dodatkowo (i to dużo płacić). Tymczasem hasło w telewizji wskazywało, że za konkretną kwotę jest wszystko...
Urzędnicy przyjrzeli się sprawie i potwierdzili zgłoszenia klientów. Za sprzęt trzeba było zapłacić dodatkowo, internet spowalniał po wykorzystaniu limitu...
UOKiK nałożył 40 mln zł kary
- Zakwestionowaliśmy wprowadzanie w błąd w reklamie usług telekomunikacyjnych i sprzętu elektronicznego. Praktyki obu spółek mogły spowodować straty finansowe u tych konsumentów, którzy zdecydowali się zawrzeć umowę w ramach promocji smartDOM i Power LTE. Nasze postępowania wykazały, że rzeczywiste warunki oferty różniły się od tych prezentowanych w reklamach. Oczywiście, reklama może przybierać różne konwencje, m.in. uproszczenia czy żarty. Nie może jednak wprowadzać w błąd co do oferty przedsiębiorcy – wyjaśnia Marek Niechciał, Prezes UOKiK.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów Prezes UOKiK nałożył kary finansowe w łącznej wysokości 40,4 mln zł (30,7 mln zł na Polkomtel i 9,7 mln zł na Cyfrowy Polsat).
Ukarani będą musieli zamieścić też ogłoszenia o tym, że wprowadzali konsumentów w błąd.
Ukarane podmioty mogą się odwołać do sądu.
Polub "Express" na Facebooku
