60 proc.majątku polskich firm jest zabezpieczone ubezpieczeniami, wynika z danych prezentowanych przez Polską Izbę Ubezpieczeń. Polisy majątkowe oferują nie tylko odszkodowanie za straty, ale też pomoc hydraulika, elektryka czy serwisanta sprzętu biurowego. Oprócz usług technicznych przedsiębiorcy mogą także liczyć na wsparcie medyczne czy porady prawne.
Przygotowany przez Polską Izbę Ubezpieczeń raport pt. „Jak ubezpieczenia zmieniają Polskę i Polaków” przedstawia wpływ branży ubezpieczeniowej na różne aspekty codziennego życia, w tym na funkcjonowanie firm. Zaprezentowane dane wskazują, że 60 proc. całego majątku zgromadzonego przez działających w Polsce przedsiębiorców objętych jest ochroną w ramach polis ubezpieczeniowych.
– Ubezpieczenia majątkowe kojarzą się powszechnie z możliwością ubiegania się o odszkodowanie za szkody spowodowane nieprzewidzianymi zdarzeniami jak pożar, zalanie czy kradzież. Przedsiębiorcy powinni jednak pamiętać, że w ramach polisy mogą otrzymać dostęp do szeregu usług asystenckich, jak assistance techniczne czy wsparcie informatyczne, które mogą się okazać pomocne nie tylko w sytuacjach kryzysowych, ale także na co dzień. Korzystając z nich można obniżyć koszty działalności, co jest szczególnie istotne dla przedstawicieli sektora MSP oraz firm na dorobku – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Pięć usług z polis majątkowych, o których przedsiębiorca powinien wiedzieć
Pomoc techniczna
W katalogu nieprzewidzianych zdarzeń, w których można liczyć na pomoc ubezpieczyciela, znajdują się nie tylko pożary czy katastrofy budowlane, ale także pomniejsze awarie. Oferowane w polisie usługi asystenckie obejmują interwencje specjalisty, m.in. hydraulika, szklarza czy serwisanta sprzętu biurowego. Po stronie towarzystwa ubezpieczeniowego jest organizacja i pokrycie kosztów dojazdu oraz robocizny fachowca. To jednak nie koniec. W ramach pomocy technicznej przedsiębiorcy mają też zapewniony dozór mienia znajdującego się lokalu, który doznał szkód np. w wyniku pożaru, jak również zagwarantowany transport ocalałych sprzętów oraz organizację lokalu zastępczego.
Wsparcie medyczne
Jeżeli w wyniku uszkodzenia mienia dojdzie też do uszczerbku na zdrowiu któregoś z pracowników, to przedsiębiorca może liczyć na pomoc medyczną w ramach polisy. Ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty wizyty lekarza pierwszego kontaktu czy pielęgniarki, dostawy leków lub drobnego sprzętu rehabilitacyjnego, a także transport do i z placówki medycznej. Z kolei w przypadku nieszczęśliwego wypadku czy nagłego zachorowania można liczyć m.in. na opiekę po hospitalizacji i organizację rehabilitacji. Niezależnie od ewentualnych wypadków i szkód ubezpieczony ma także stały dostęp do infolinii medycznej.
Assistance informatyczne
Trudno sobie wyobrazić współczesną firmę, która w swojej działalności nie korzystałaby ze sprzętu komputerowego. Dlatego w ramach usług assistance pomoc informatyczna stanowi zazwyczaj odrębny dział.
– Ubezpieczeni, podobnie jak w przypadku innych usług asystenckich, mogą liczyć na różnorodne wsparcie. Do najpopularniejszych należy pomoc przy usuwaniu wirusów komputerowych albo w odzyskaniu danych zgromadzonych na urządzeniu. Rozwój narzędzi wirtualnych pozwala na świadczenie części tych usług zdalnie, dzięki czemu pomoc udzielana jest natychmiastowo, niezależnie od pory dnia czy nocy – dodaje Marcin Andruszkiewicz z Compensy.
Ubezpieczenie ochrony prawnej
Zakres oferowanej przez ubezpieczycieli pomocy nie ogranicza się jednak wyłącznie do usług "technicznych". Polisę majątkową można również uzupełnić o ubezpieczenie ochrony prawnej. Dzięki niemu towarzystwo ubezpieczeniowe zapewnia wsparcie w postępowaniach sądowych, w tym karnych (jeżeli przestępstwo zostało popełnione nieumyślnie). Polisa może obejmować nie tylko udzielenie telefonicznej porady prawnej - w najwyższym wariancie ubezpieczony może także powierzyć ubezpieczycielowi organizację i pokrycie kosztów wynagrodzenia adwokata oraz reprezentacji firmy przed sądem.
Pomoc informacyjna
Nieocenionym wsparciem w prowadzeniu biznesu może się okazać także assistance informacyjne. Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą za pośrednictwem ubezpieczyciela skontaktować się z infolinią gospodarczą, socjalną czy rekrutacyjną. W trakcie rozmowy mogą otrzymać m.in. informacje na temat programów pomocowych dla przedsiębiorców, kursów walut, wydarzeń branżowych, a także poradzić się fachowca w kwestii świadczeń emerytalnych, wypadkowych czy opiekuńczych dla pracowników. Zakres pomocy można również uzupełnić o usługi typu concierge.
Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group
INTERNAUCI POLECAJĄ:
60 Sekund Biznesu:"Dumni z Naszych”. Biedronka będzie dalej wspierać reprezentację Polski
Mała firma - mały ZUS. Małe firmy zapłacą niższe składki. Ile i od kiedy?
Polacy są winni ubezpieczycielom prawie 200 milionów.
Paliwa 2018. Jest drogo, a w wakacje może być jeszcze drożej
Nowy model turystyki. Krótkie wyjazdy do innego miasta lub którejś z europejskich stolic
Strefa Zaradnych: Nie w co, ale jak inwestować. Poznaj najważniejsze zasady
