https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trzy warianty drogi w Białych Błotach - żaden nie ma sensu [ulica Azalowa, Białe Błota]

Sławomir Bobbe
Gruntowa ulica azalowa czeka na asfalt od kilkudziesięciu lat
Gruntowa ulica azalowa czeka na asfalt od kilkudziesięciu lat Dariusz Bloch
Kilkadziesiąt lat czekają mieszkańcy ulicy Azalowej na utwardzenie ich drogi. Miała zyskać asfalt w tym roku, ale wiele wskazuje, 
że trzeba będzie czekać na inwestycję jeszcze lata.

- Już kilka lat temu zakończono procedurę wykupu gruntów, niektórzy musieli trochę przesunąć się z terenu drogi, przestawić ogrodzenie. Ludzie nie robili problemów, bo chodziło o utwardzenie ulicy, na które czekamy od lat. Inwestycja była wpisana do budżetu Białych Błot, ale właśnie dowiedzieliśmy się, że z bliżej nieznanych powodów nie będzie budowana - mówi nasza Czytelniczka, mieszkanka ulicy Azalowej.

- Gmina przygotowała na ten cel 300 tysięcy złotych, najtańsza oferta przewiduje budowę za 600 tysięcy złotych. Ulic w Białych Błotach budowanych miało być więcej, ale tylko w przypadku Azalowej budżet nie wystarczy na budowę - mówi Krzysztof Michalak, mieszkaniec Białych Błot. - Chcieliśmy więc, by budowano chociaż odcinek za te 300 tysięcy złotych, ale pomysł nie znalazł poparcia. Gmina będzie chciała przerzucić te pieniądze na inny cel.

Trwa budowa największego mostu w ciągu północno-zachodniej obwodnicy Bydgoszczy, która będzie częścią trasy S5. Konstrukcja nad Brdą liczyć będzie 228 metrów długości a szerokość to ponad 35 metrów.➤➤ Więcej zdjęć udostępnionych przez GDDKiA oraz informacji na temat inwestycji na kolejnych stronach.(sier, źródło: bydgoszcz.pl)Prognoza pogody, kujawsko-pomorskie, 7 marca 2018 (TVN Meteo, x-news)

Nowy most nad Brdą w liczbach. Przeprawa powstaje w ramach b...

Mieszkańcy obawiają się również, że obwodnica, która ma wyprowadzić ruch samochodowy z Białych Błot, przebiegać będzie tuż pod ich oknami.

- STEŚ (studium techni-
czno-ekonomiczno-środowiskowe) zakłada przedstawienie trzech wariantów przebiegu drogi - mówi Krzysztof Michalak. - Jeden to tunel pod ulicą Szubińską, ale ze względu na koszty - niewykonalny. Drugi szlak biegnie przez najbardziej zaludnione okolice gminy i nikt się na to nie zgodzi. Trzeci - to właśnie trasa pod naszymi oknami. A wystarczyłoby odsunąć planowaną drogę poza tory, by oddzielał nas od niej las. Taki wariant sami przygotujemy i chcemy pokazać go na sesji rady gminy - zapowiada Krzysztof Michalak.

Mieszkańcy zapewniają, że nie chcą konfrontacji z władzami gminy, tylko wypracowania najlepszego rozwiązania, do tego trzeba jednak woli obu stron. Sesja, między innymi w tej sprawie, odbędzie się w najbliższą środę.

Zobacz również: pirat drogowy na Chodkiewicza

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marta
Najlepsze rozwiazanie. Dlatego przeciez powstal wezel za Bialymi Blotami .Szubinska to droga wojewodzka a ktos dla ochrony prywatnych biznesow chce zniszczyc przyrode. Po za tym co to za teksty z tymi strasznymi korkami...sa takie same jak wszedzie .
M
Marcin
To by bylo najlepsze rozwiazanie ale gmina idzie w zaparte zeby zniszczyc lesna sciezke dydaktyczna. Uparli sie koniecznie na kierunek przez las.Byly plany na rozbudowe szubinskiej ale zostaly przelobbowane
L
Lalek
Wolność, równość , aborcja na zadanie ! Popieram strajk kobiet przeciw reżimowi PiS tym mackom ohydnego kleru katolickiego !
G
G
Głupota ! Poszerzyć obecna ul szubinska do 4 pasów , po dwa pasy w każdy kierunek ruchu i koniec ! Trochę piwyburzac ruder trzeba bedzie ale to lepiej niż bezsensowne niszczenie pięknego lasu , zielonych płuc naszej gminy ! Co za debil wymyślił ten " wariant " ?
A
Adam z BB
A czy Pan Krzysztof Michalak to jakiś działacz społeczny? Kim on jest? Nowy kandydat na radnego?
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski