https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Trasa S10. Brak pieniędzy na budowę! Odcinek będzie płatny?

Wojciech Mąka
Kiedy faktycznie doczekamy się S10 w regionie - na razie nikt nie wie...
Kiedy faktycznie doczekamy się S10 w regionie - na razie nikt nie wie... Filip Kowalkowski
Bydgosko-toruński odcinek trasy S10 jest zagrożony. Jeśli nawet powstanie, może być... zwyczajnie płatny!

- Ewidentnie i jednoznacznie budowa odcinka drogi ekspresowej S10 między Bydgoszczą a Toruniem jest zagrożona - uważa bydgoski poseł PO Paweł Olszewski, w poprzednim rządzie wiceminister infrastruktury.

- Zaczęło się już od powtórzenia przetargu i jego ponownego drugiego rozstrzygnięcia, z którego faktycznie nic nie wynika. Tłumaczenia rządu w tej sprawie są groteskowe, bo może być tak, że wskutek zaspokajania populistycznych zapowiedzi przedwyborczych teraz na ważne inwestycje po prostu brakuje środków... - uważa Olszewski.

Trasa S10. Ofiara cięć

Tego samego zdania jest Michał Stasiński, bydgoski poseł Nowoczesnej. Na jednym z portali społecznościowych twierdzi tak:

- Ministerstwo Infrastruktury tnie plan budowy dróg ekspresowych. Nie ma pieniędzy. Z dużą dozą prawdopodobieństwa ofiarą braku środków padnie S10 pomiędzy Bydgoszczą a Toruniem, czyli wygodne połączenie z A1 dla wszystkich zmierzających na południe i wschód w kierunku Warszawy. Widzimy, jakie skutki przynoszą wieloletnie zaniedbania i jak złą i szkodliwą decyzją było ustalenie przebiegu autostrady A1 na wschód od Torunia. Wymuszona przez toruńskich polityków decyzja na wiele lat skazała Bydgoszcz na marginalizację i zacofanie w sferze komunikacji i połączeń drogowych z resztą kraju.
Czy faktycznie coś jest na rzeczy? Na to wygląda.

Zobacz również:

Aparat telefoniczny polowy AP-82/MB-CB. Szt. 63. Cena za sztukę: 16,26 złCo jeszcze oferuje Agencja Mienia Wojskowego w Bydgoszczy? Zobacz na następnych stronach.

Kup sobie spodnie od wojska. Co sprzedają w Bydgoszczy? [galeria]

Ostatnio zaczęło się mówić, że sześć odcinków ekspresówki wskazanych jeszcze niedawno w planie rozwoju dróg jako priorytetowe już takimi nie jest. Powstanie ich ministerstwo uzależnia w dodatku od... znalezienia prywatnych partnerów dla inwestycji.

Czytaj dalej na następnej stronie:

- Prywatny inwestor będzie się kierował tym, czym powinien, firma musi przynosić dochód - mówi Paweł Olszewski. - W przypadku takiego rozwiązania skończy się więc na tym, że za całość będą płacili kierowcy wjeżdżający na nową drogę, oczywiście w formie opłat. To wbrew wcześniejszym założeniom...

Minister się wije w sprawie budowy S10

Z oficjalnego stanowiska Ministerstwa Infrastruktury niewiele wynika. - Wiceminister Jerzy Szmit wije się, ile tylko można, żeby uniknąć jednoznacznej odpowiedzi - mówi bydgoski poseł PO.

Na dziś wciąż obowiązującym dokumentem, który daje podstawy prawne do działania przy budowie S10, jest „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.)”. Został przyjęty we wrześniu 2015 r. i od tego czasu nikt go nie modyfikował. Na interesujący nas odcinek w listopadzie ub. roku zawarto umowę z wykonawcą pierwszego etapu prac - firmą Mosty Katowice. Zgodnie z warunkami umowy, na opracowanie dokumentacji wykonawca miał 17 miesięcy.
I wszystko byłoby w porządku gdyby nie jedno „ale”...

Minister Jerzy Szmit przyznaje, że resort chce... program w największym zakresie zmienić.
W stanowisku ministerstwa czytamy o powodach decyzji: „Konieczność wprowadzenia tych zmian wynika przede wszystkim z braku pokrycia finansowego na wszystkie ujęte w nim tytuły inwestycyjne. Na realizację programu Rada Ministrów, przyjmując odpowiednią uchwałę 8 września 2015 r., przeznaczyła 107 mld zł. Środki te są dalece niewystarczające na wywiązanie się ze wszystkich przyjętych zobowiązań zapisanych w programie”. Zdaniem ministerstwa, potrzeba 200 mld zł.

Wciąż jest za wcześnie

Na razie MI ograniczyło się do powołania „komitetu sterującego” oraz pięciu grup roboczych. Prace zakończono, wnioski są analizowane - także te sugestie, które pozwalałyby wykorzystać do budowy naszego odcinka drogi firmy prywatne.
„Za wcześnie jest przesądzać o szansach jego zastosowania dla tego odcinka czy też powiązanego z nim harmonogramu realizacji. Ponadto nie jest intencją resortu wprowadzanie opłat dla użytkowników akurat na tym odcinku. System wynagrodzenia partnera prywatnego będzie w ostateczności zależał od wypracowanego modelu finansowania oraz uzgodnionego mechanizmu z konkretnym inwestorem” - zaznacza minister.

Zobacz również:

Jakie najwyższe wygrane padały w LOTTO (kiedyś Duży Lotek)? Na początek przedstawiamy TOP 5 wygranych w kraju:I.   36 726 210,20 zł                           16.03.2017II.   35 234 116,20 zł 	Ziębice 	        22.08.2015III.  33 787 496,10 zł 	Gdynia 	        09.02.2012IV. 30 927 429,10 zł 	Bolesławiec 	01.09.2012V.  30 588 372,20 zł 	Żabno 	        31.05.2016Co ciekawe jedna z najwyższych wygranych w kraju i zarazem najwyższa jak do tej pory na Kujawach i Pomorzu padła w Barcinie. 6 czerwca 2015 roku ktoś wygrał... 28 085 312,20 zł.Na następnych stornach TOP 5 w Bydgoszczy, Toruniu i Włocławku.

Najwyższe wygrane w LOTTO na Kujawach i Pomorzu. Bydgoszcz, ...

Komentarze 59

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
strachu777
Z tego co wiem drogi expresowe są bezpłatne, więc żeby zrobili ją płatną należy jprzekwalifikować na autostradę. Czy ten pożal sie Boże poseł o tym nie wie!!!!! P. S.Należy wprowadzić winiety jak np. w Czechach, Austrii itp.
t
ty podwójny idioto
Precz z TW na UMK, precz z UMK w Bydgoszczy!
k
kkk
Zmień dietę, bo obecna wyraźnie ci szkodzi.
M
MrBean
Ty sprawdz lepiej swojego starego czy czasem nie byl agentem. Drogi szybkiego ruchu to koniecznosc nie luksus, zebys mogl przyjechac do nas z twojej wioski. Tu nie Indie, zebys ladowal nas wszystkich w wagony bydlence do ktorych to jestes przyzwyczajony.
u
uzytkownik
PO Toruńska olewała S10 Bydgoska PO bała się Lenza Całbeckiego !!! Lenz z Całbeckim olał Premier Kopacz !! Miało być lepiej ale jest jak jest PIS jest nie lepszy boja się Rydzyka oraz tow. Zalewskiego .I droga pozamiatana przez Duopol z Toruniem .
G
Gość
Trudno zeby teraz byly pieniadze na drogi jak PIS daje kase do bogatego kleru....PO- PSL dawala kase na drogi , to i drogi byly.....Ale tu zaszła dojna zmiana.....
n
niech torun placi
A my zamiast platnej A 1 bedziemy mieli bezplatna S 5 do innych Metropolii naszej rangi takich jak Wroclaw, Poznan lub Trojmiasto. Brawo dla dyrekcji GDDKIA ktora jest w Bydgoszczy i poakzuje ze najbardziej dba o nas a nie om ten zapchlony Torun. Teraz oni załatwia nam darmowa S 10 i bedzie po sprawie bo PIS nie odwazy sie zmienic ustawy z 2004 ktora mowi jasno ze wszystkie autostrady sa płatne a drogi ekspresowe juz nie. Dla nas to dobrze bo parametry techniczne ekspresowek prawie wogle nie roznia sie od autostrad, obie drogi sa bezkolizyjne z exitami lub Aussfahrt i o to wlasnie chodzi.
w
wrednosci
i podlosci oraz ciemnego, rydzykowego zacietrzewienia....ale wschodnie wiochy tak maja.....
G
Gość
bo to jest danina od was ktorzy w okresie III RP i tzw. "grubej kreski" niesąławnego agenta SB premiera Mazowieckiego sie kosztem innych, uczciwych "uwłąszczyli" przez ta wasza PO-wską, SLD-owską prywatyzacje czyli w sumie złodziejstwo. Dlatego teraz jak chcecie dalej mieszkac w willach i jezdzic wypasionymi furnami to musicie wiecej doplacac dla tych ktorzy jezdza tramwajami zeby nasze bilety byly coraz tansze a wasza benzyna i autostrady coraz droższe. To jest naturalna, marksistowska walka klasowa. Zniszczymy was wy klasy posiadające i wyzyskujace Polakow za zaledwie 13 zloty na godzine! Płaca minimalna powinna wynosci co najmniej 30 zloty na godzine!
s
sdss
NIE dla Torunia! Precz z Rydzykowem!
d
dupku z Osielska
bo to jest danina od was ktorzy w okresie III RP i tzw. "grubej kreski" niesąławnego agenta SB premiera Mazowieckiego sie kosztem innych, uczciwych "uwłąszczyli" przez ta wasza PO-wską, SLD-owską prywatyzacje czyli w sumie złodziejstwo. Dlatego teraz jak chcecie dalej mieszkac w willach i jezdzic wypasionymi furnami to musicie wiecej doplacac dla tych ktorzy jezdza tramwajami zeby nasze bilety byly coraz tansze a wasza benzyna i autostrady coraz droższe. To jest naturalna, marksistowska walka klasowa. Zniszczymy was wy klasy posiadające i wyzyskujace Polakow za zaledwie 13 zloty na godzine! Płaca minimalna powinna wynosci co najmniej 30 zloty na godzine!
G
G
Fajne żródło podajesz Tor Tor Wp proponuje posiłkuj się jeszcze Onetem lub gazetą Fakt. Ale o Pesie nie będę Ci nic pisał bo na świat wystarczy patrzeć szeroko zeby go zrozumieć.
n
na kogo głosować?
pewnie mu nie POzwolił? Tusk miał gdzieś co wyrabia się w tym DUoPOLskim regionie=folwarku toruńskim. Dopiero kiedy premierem została E. Kopacz Bydgoszcz i zach. część regionu miała chwilkę oddechu.PIS obiecał poprawę ale póki co jej nie widać. AMB nadal pod rządami Tretyna, lotnisko niszczy POmylony P. Gęś -Całbecki, rolują Bydgoszcz i okolice z kasy nadal bez żadnych skrupułów a miała być dobra zmiana?
B
Bydgoszczanin
To nie Toruń nas niszczy lecz nasi włodarze. Prezydent Torunia wie i robi to co należy do jego obowiązków wobec mieszkańców -wyborcow a nie wobec partii. Tym różni się od innych prezydentów miast. Tylko brać przykład a nie skakać z KOD "prywatnie".
O
Obserwator
Ten co nic nie zrobił przez 8 lat leje teraz krokodyle łzy. Żałosny jest ten człowiek z PO. Trzeba było działać wcześniej a nie zalic się dzisiaj z podstępnym uśmiechem.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski