
Tramwaj ma niską podłogę na całej długości. Wysokość podłogi w strefie wejścia wynosi nie więcej niż 370 mm. Pojazd jest wyposażony m.in. w monitoring, elektroniczny system informacji pasażerskich z zapowiedziami głosowymi, przyciemniane okna oraz ładowarki USB dla urządzeń mobilnych. Tramwaj posiada wózki obrotowe oraz napęd asynchroniczny. Pojazd może poruszać się na pewnej odległości bez zasilania z sieci. Tramwaj posiada wózki obrotowe oraz napęd asynchroniczny. Pojazd może poruszać się na pewnej odległości bez zasilania z sieci.

Fokstrot charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem nadwozia, wnętrza pojazdu oraz wyposażeniem, które znacznie podnosi komfort podróży pasażerów oraz komfort pracy motorniczego. Niska podłoga w całym pojeździe znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie pasażerów, przemieszczanie się po jego wnętrzu. Wysuwana rampa oraz szerokie wejścia pozwalają na korzystanie z tramwaju przez osoby na wózkach inwalidzkich. System klimatyzacji i ogrzewania w przestrzeni pasażerskiej oraz kabinie motorniczego, pokładowy system monitoringu, audiowizualny system informacji pasażerskiej, możliwość korzystania z internetu bezprzewodowego, oświetlenie LED, ergonomiczne siedzenia, możliwość samodzielnego otwierania drzwi przez pasażerów i duże przyciemniane okna gwarantują komfort i bezpieczeństwo przejazdu.

Fokstroty wyróżniają się zastosowaniem materiałów kompozytowych, nowym typem wózków obrotowych, napędem asynchronicznym. Przy zasilaniu z baterii akumulatorowych istnieje możliwość przemieszczania się pojazdu przy braku zasilania w sieci lub na odcinkach bez sieci. Istnieje możliwość zastosowania opracowanego przez PESA Bydgoszcz SA systemu diagnostyki online, co umożliwia monitorowanie stanu floty tramwajów i szybką reakcję w przypadku jakichkolwiek usterek.