Spółka Tramwaj Fordon dłużej poczeka na projekt budowlany. Projektanci nowej linii tramwajowej spóźniają się.
Biuro Budownictwa Komunikacyjnego i Przemysłowego poinformowało zarząd spółki, że nie uda się do końca czerwca przygotować projektu budowlanego. Wczoraj jego przedstawiciele spotkali się z prezesem spółki Tramwaj Fordon Witoldem Dębickim. - Najważniejsze, że podtrzymany jest ostateczny termin wykonania całego zadania projektowego wraz z pozwoleniami - mówi prezes. - Jest to 9 grudnia tego roku. Wykonawca przedstawił nam dokumenty, z których wynika, że dotrzyma tego terminu. Dla nas to bardzo ważne. Narzuciliśmy sobie szybką ścieżkę przygotowania i realizacji tej inwestycji i nie mamy czasu na opóźnienia. To trzymiesięczne przesunięcie przy projekcie budowlanym nie ma większego znaczenia, ponieważ to tylko jeden z etapów.
<!** reklama>
Bydgoskie Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego oficjalnie tłumaczy się nieprzewidzianymi trudnościami, związanymi z procedurami administracyjnymi. Jednak w kuluarach mówi się o problemach kadrowych biura. Odeszły z niego osoby zaangażowane bezpośrednio w bydgoski projekt.
Wiceprezydent Bydgoszczy Stefan Markowski liczy na to, że kolejnych niespodzianek przy projektowaniu nie będzie. - Dotarły do mnie wcześniej informacje o tym, że wykonawca może nie dotrzymać umownego terminu w przypadku składania projektu budowlanego. To nas martwi, ale nie grozi to w żadnym wypadku wstrzymaniem inwestycji. Ten projekt jest nam jednak niezbędny, by ubiegać się o zezwolenie na rozpoczęcie inwestycji oraz przygotowanie projektu wykonawczego. Chcemy z tym zdążyć do końca roku. 21 czerwca odbędzie się walne zgromadzenie spółki. Mam nadzieję, że teraz wszyscy skupią się na pracy.
Bez projektu budowlanego spółka ma też ograniczone pole manewru przy rozmowach z bankami w sprawie kredytu. Nie może też złożyć formalnego wniosku o unijne dofinansowanie. Całkowita wartość inwestycji na razie szacowana jest na 110 mln euro. Dofinansowanie unijne wyniesie 47 mln euro.
W czasie prac nad projektem budowlanym nie wprowadzono większych zmian w porównaniu z wcześniejszą koncepcją. Jej najważniejsze założenia to poprowadzenie torowiska wzdłuż Akademickiej i Andersa do Mariampola. Poza tym ul. Akademicka - od Kaliskiego do Rejewskiego - otrzyma dwie jezdnie. Dobudowany zostanie też odcinek ul. Andersa - od Piłsudskiego do Geodetów. Nad stacją Bydgoszcz Wschód powstanie estakada, z której będą mogły korzystać także autobusy i pojazdy uprzywilejowane.