
Sprawdź aktualne oferty pracy na stronie lub w aplikacji Gratki
Co trzeba robić
Osoby, które nie przepadają za kontaktem z ludźmi, mogą ograniczyć się do pracy na kasie. Skanowanie produktów jest monotonne, ale praca ma tę zaletę, że łatwo ją znaleźć.
Co warto umieć
W tym przypadku pracodawcy cenią sumienność i kulturę osobistą. Sama obsługa kasy fiskalnej jest mało skomplikowana. Tej umiejętności można nauczyć się podczas dnia próbnego. Dodatkowo trzeba zapamiętać kody poszczególnych produktów.

Sprawdź aktualne oferty pracy na stronie lub w aplikacji Gratki
Co trzeba robić
Jeżeli dysponujemy własną nieruchomością, możemy wynajmować pokój lub mieszkanie na Airbnb. Jest to sprawdzona metoda na podreperowanie domowego budżetu. Jedyne, czego potrzebujemy, to dostępność mailowa i telefoniczna oraz dyspozycyjność – trzeba np. spotkać się z najemcą, aby przekazać mu klucze do mieszkania. Wynajmowanie apartamentu wymaga też stałego sprawdzania skrzynki mailowej, odpisywania na wiadomości i odbierania telefonów, np. w celu udzielenia wskazówek dotyczących dojazdu.
Co warto umieć
Wynajmując mieszkanie na Airbnb należy zadbać o jego czystość i dobry stan techniczny. Na pewno nie jest to właściwe źródło dochodu dla osób, które mają awersję do sprzątania lub nie są w stanie odpowiednio wyposażyć lokalu.

Sprawdź aktualne oferty pracy na stronie lub w aplikacji Gratki
Co trzeba robić
Miłośnicy czworonogów mogą dorabiać, wyprowadzając psy na spacer lub karmiąc koty pod nieobecność właściciela. Największe szanse na znalezienie pracy mają osoby, które dysponują samochodem i mogą dojechać do zwierzaka, chociażby po to, aby zabrać go do weterynarza.
Co warto umieć
Petsitter przede wszystkim musi mieć dobry kontakt ze zwierzętami. Podczas opieki nad ssakami procentować może także ukończony kurs felinoterapii czy wiedza behawioralna na temat zachowania zwierząt. Na plus działają również: doświadczenie i dobre opinie w internecie.

Sprawdź aktualne oferty pracy na stronie lub w aplikacji Gratki
Co trzeba robić
Osoba na tym stanowisku prowadzi działania związane z obecnością marki w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, Pinterest, LinkedIn itp.). Jest odpowiedzialna za wpisy, przygotowywanie i publikację infografik, organizowanie konkursów, a także – moderowanie dyskusji i komentarzy. Prowadzi wszelkie działania, które podnoszą prestiż i znajomość danej firmy w sieci.
Co warto umieć
Na tym stanowisku niezbędne są: kreatywność, pomysłowość i wielozadaniowość. Aby być dobrym social managerem, trzeba na bieżąco śledzić najnowsze trendy w mediach społecznościowych oraz znać regulaminy Facebooka czy Instagrama. Nie wolno również zapominać o spójnej komunikacji wizualnej marki. Mile widziane są studia z zakresu marketingu lub PR, chociaż przede wszystkim pracodawcy patrzą na doświadczenie zawodowe oraz konkretne osiągnięcia.