https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Takie sztuczki stosują teraz sprzedawcy przed Black Friday i Cyber Monday. Nie daj się nabrać!

Małgorzata Stempinska
Zbliżają się dwa wyjątkowe dni sprzedażowe - Black Friday i Cyber Monday. Po nich nadejdzie czas wyprzedaży świątecznych i noworocznych. Dla klientów to okazja, by upolować produkty w niższej cenie. Niestety, sprzedawcy często stosują nieuczciwe metody.Jak nie dać się nabrać i nie wpaść w pułapki sprzedawców? Co powinno wzbudzić naszą czujność? Zobacz teraz w galerii najczęstsze sztuczki stosowane przez sprzedawców >>>>>
Zbliżają się dwa wyjątkowe dni sprzedażowe - Black Friday i Cyber Monday. Po nich nadejdzie czas wyprzedaży świątecznych i noworocznych. Dla klientów to okazja, by upolować produkty w niższej cenie. Niestety, sprzedawcy często stosują nieuczciwe metody.Jak nie dać się nabrać i nie wpaść w pułapki sprzedawców? Co powinno wzbudzić naszą czujność? Zobacz teraz w galerii najczęstsze sztuczki stosowane przez sprzedawców >>>>> Pixabay.com
Podwyższają ceny na kilka dni przed planowaną wyprzedażą, promocją obejmują nieliczne produkty, a gratisy wcale nie są za darmo - to tylko niektóre sztuczki sprzedawców. Już niedługo część z nich będzie zakazana.

**Zobacz wideo: Tak wyglądają teraz kontrole zwolnień lekarskich. Oni są na celowniku ZUS[/b

od 16 lat

Zbliżają się dwa wyjątkowe dni sprzedażowe - [b]Black Friday i Cyber Monday**. Po nich nadejdzie czas wyprzedaży świątecznych i noworocznych.

Dla nas - klientów - to okazja, by upolować produkty w niższej cenie. Niestety, sprzedawcy często stosują nieuczciwe metody. Najczęstszym chwytem jest tzw. żonglerka cenowa.

- Na kilka dni przed planowaną wyprzedażą cena produktu jest podwyższana, aby promocja wydawała się bardziej atrakcyjna niż jest w rzeczywistości. Wkrótce wejdą w życie przepisy mające zniwelować takie praktyki. Implementacja Dyrektywy Omnibus będzie m.in. wymuszać podawanie informacji o zmianie cen towaru lub usługi oraz o ich najniższej cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki - zaznacza Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Jak nie dać się nabrać i nie wpaść w pułapki sprzedawców?

Maria Szuster, psycholog z Ośrodka Edukacji i Psychoterapii "Ego" w Bydgoszczy, radzi, by w szale zakupów nie tracić głowy.

- Z punktu widzenia psychologicznego handlowcy bazują na mechanizmie nazwanym przez Roberta Cialdiniego rywalizacją o niedostępne dobra. Polega na tym, że pokazuje się ograniczoną liczbę faktycznie atrakcyjnych cenowo towarów. Wyzwala to w nas motywację, aby coś tak atrakcyjnego zdobyć. Musimy się spieszyć, więc nie mamy czasu, aby pomyśleć. Tymczasem warto się chwilę zastanowić, czy faktycznie danej rzeczy potrzebujemy i czy proponowana cena odpowiada jej wartości - mówi Maria Szuster.

UOKiK wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim opisał przykładowe sytuacje, z którymi najczęściej spotykają się konsumenci korzystający z okazji cenowych zarówno w polskich, jak i zagranicznych sklepach. Będą one bardzo pomocne podczas zakupów m.in. w Black Friday i podczas wyprzedaży.

Co powinno wzbudzić naszą czujność, aby nie wpaść w pułapki sprzedawców? Zobacz teraz w naszej galerii:

Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski