Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów
4 z 11
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Również rozkład produktów sklepie jest celowy. Często...
fot. Jacek Babicz, zdjęcie ilustracyjne

Tak sklepy manipulują klientami - top 10 sztuczek marketingowych i trików psychologicznych [lista]

Umiejscowienie produktów w sklepie

Również rozkład produktów sklepie jest celowy. Często produkty pierwszej potrzeby umieszczone są tak, by droga do nich była jak najdłuższa. Klient, chcący kupić na przykład pieczywo, zmuszony jest do wędrówki pomiędzy regałami, co sprawia, że rośnie prawdopodobieństwo zakupu tego towaru, którego nie planował.

Sklepy często również robą "przemeblowania", czyli układają towary zupełnie inaczej niż zwykle. To również ma sprawić, by klient, który regularnie robi w danym sklepie zakupy, był zdezorientowany i pobłądził, szukając potrzebnych mu produktów. Im więcej czasu w sklepie, tym większe prawdopodobieństwo, że klient zrobi większe zakupy niż planował.

Zobacz również

Uderzył w latarnię w Bielsku-Białej i uciekł z miejsca zdarzenia

Uderzył w latarnię w Bielsku-Białej i uciekł z miejsca zdarzenia

Rosina i Leonor przeżywają koszmar! Ursula ostrzega Teresę przed Cayetaną!

NOWE
Rosina i Leonor przeżywają koszmar! Ursula ostrzega Teresę przed Cayetaną!

Polecamy

Zastrzyki na cukrzycę to nie wszystko. Tak zwiększysz skuteczność leczenia

Zastrzyki na cukrzycę to nie wszystko. Tak zwiększysz skuteczność leczenia

Największa atrakcja Egiptu blisko otwarcia! Nie zgadniesz, co stoi na przeszkodzie

Największa atrakcja Egiptu blisko otwarcia! Nie zgadniesz, co stoi na przeszkodzie

Należy obniżyć wiek wyborczy? Ekspert przedstawia zalety i wady takiego rozwiązania

Należy obniżyć wiek wyborczy? Ekspert przedstawia zalety i wady takiego rozwiązania