Szubin doczekał się wreszcie drogowej obwodnicy, która uwolni go od zmory rosnącego ruchu samochodów.
<!** Image 2 align=right alt="Image 28495" >To czwarty nowoczesny objazd miasta w województwie kujawsko-pomorskim po Świeciu, Nakle i Toruniu.
Po 35 latach oczekiwania i dwudziestu miesiącach budowy miasto doczekało się funkcjonalnej drogi, która odciąży z ogromnego ruchu kołowego centrum Szubina. Oficjalne otwarcie odbyło się wczoraj na „węźle Szubin”.
- Oddanie do użytku tak długo oczekiwanej obwodnicy miasta, to dla mieszkańców Szubina ogromne wydarzenie - mówił podczas wczorajszego otwarcia obwodnicy Wiesław Dziuba, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy. - Obwodnica da wreszcie oddech miastu, przez które przetaczała się rzeka pojazdów, często wielkogabarytowych. Myślę, że kluczem do sukcesu była wzorowa współpraca wszystkich podmiotów. Szczególne podziękowania należą się burmistrzowi Szubina za zaangażowanie w negocjacjach z lokalnym społeczeństwem. Dzięki temu dotrzymano terminu inwestycji.
<!** reklama left>- Przyszedł dzień, kiedy trzeba podziękować za owoc pracy - powiedział Ignacy Pogodziński. - Dziękuję, że trzy lata temu Szubin znalazł się wreszcie na liście, którą zatwierdził rząd. Na ten moment czekaliśmy właściwie aż 35 lat, gdy po raz pierwszy mówiono o objeździe naszego miasta.
Jak się okazuje, na obwodnicy Szubina nie kończą się zamierzenia GDDKiA. Objazd ten stanowi bowiem cząstkę wielkiego programu budowy dróg ekspresowych i autostrad. Jej przebieg jest w korytarzu przyszłej drogi ekspresowej S-5 Nowe Marzy - Bydgoszcz - Poznań - Wrocław. Budowany aktualnie południowy odcinek S-5 Bydgoszcz - Stryszek - Białe Błota, a następnie obwodnica Rynarzewa połączą się właśnie z obwodnicą Szubina.
Pieniądze na inwestycję pochodziły z Krajowego Funduszu Drogowego oraz Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Koszt inwestycji to 70,5 mln złotych. Międzynarodowy przetarg na roboty budowlane wygrała firma Skanska.