https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Sieć sklepów Lidl z akcją „Ciche godziny”. Co to oznacza dla klientów dyskontu?

Redakcja Strefy Biznesu
Opracowanie:
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Sieć sklepów Lidl przypomina o prowadzonej akcji „Ciche godziny”, która ma ułatwiać zakupy osobom ze spektrum autyzmu. – Dla większości z nas jest to ledwo zauważalna zmiana, ale dla części klientów może być znacznym ułatwieniem w codziennym funkcjonowaniu – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Lidl Polska.

Spis treści

nawet 400 tys. osób z zaburzeniami spektrum autyzmu w Polsce

Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), zaburzenia ze spektrum autyzmu występują u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w Polsce jest to około 400 tysięcy osób. Jednak z zaburzeniem żyją także rodzice, rodzeństwo oraz opiekunowie, dla których rutynowe obowiązki, w tym między innymi zakupy, są wielkim wyzwaniem.

Sieć sklepów Lidl w przesłanym komunikacie przywołuje wyniki analizy badania ankietowego przygotowanego przez Fundację JiM, z którego wynika, że dla większości osób z ASD zakupy są negatywnym doświadczeniem, a najbardziej uciążliwymi czynnikami w ich trakcie są hałas, ostre oświetlenie czy kolejki do kasy.

– W Lidl Polska nieustannie dokładamy starań, aby każdy czuł się w naszym sklepie komfortowo i mógł swobodnie robić zakupy. Dzięki obecności naszej marki w różnych lokalizacjach w całej Polsce możemy poznawać rozmaite potrzeby naszych klientów, dlatego już kilka lat temu wprowadziliśmy inicjatywę „Ciche godziny”. Dla większości z nas jest to ledwo zauważalna zmiana, ale dla części klientów może być znacznym ułatwieniem w codziennym funkcjonowaniu – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.

– Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to dobra okazja, by uświadamiać i uwrażliwiać społeczeństwo na innych. W Lidl Polska pamiętamy o klientach ze spektrum autyzmu oraz o ich rodzinach. Wiemy, że „ciche godziny” poprawiają komfort ich zakupów – dodaje.

Udogodnienia dla osób z ASD

Z myślą o osobach neuroróżnorodnych Lidl Polska już w 2019 roku wprowadził akcję „Ciche godziny” we wszystkich swoich sklepach. Pod tą inicjatywą, opracowaną we współpracy z Fundacją JiM, kryją się udogodnienia, które są ukłonem w stronę osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i mają ułatwić codzienne zakupy.

W trakcie standardowego funkcjonowania sklepów „Ciche godziny” w Lidlu odbywają się w każdy piątek w godzinach 8.00–10.00 oraz w sobotę od 19.00 do 21.00. W tym czasie wyciszone zostają muzyka oraz komunikaty w systemie nagłośnienia, a klienci deklarujący, że są osobami ze spektrum autyzmu, bez weryfikacji są obsługiwani poza kolejnością w tzw. kasach pierwszeństwa.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski