Przebudowane zostaną ulice: Trybunalska, Batorego, Niedźwiedzia, Jezuicka, Ku Młynom, Farna, Spichlerna oraz Mostowa z fragmentem Grodzkiej. Zmienią one swój charakter z ulic podzielonych na jezdnie i chodniki na ciągi pieszo-jezdne. Projekt zakłada zwężenie jezdni, poszerzenie chodników, budowę nowych elementów odwodnienia, oświetlenia ulic oraz przebudowę kolidującego z inwestycją uzbrojenia.
Granit i kute balustrady
Pieniądze na przebudowę Mostowej z odcinkiem Grodzkiej - 2,4 mln złotych - przesunięto z budżetu rewitalizacji Starego Rynku. Projekt zaprezentowany przez ratusz nie zyskał akceptacji radnych, a pieniądze na zadanie zdecydowano się wydać na przebudowę sąsiedniego terenu.
Jak zmieni się most im. Jerzego Sulimy-Kamińskiego? - Nawierzchnia jezdni zostanie wykonana z kostki granitowej, natomiast chodniki z płyt granitowych (o wymiarach 50 na 50 cm). Jezdnia zostanie zwężona do jednego pasa ruchu. Nośność obiektu nie ulegnie zmianie, pojawi się natomiast jego podświetlenie. Po zachodniej stronie ul. Mostowej przewidziany jest ciąg pieszo-rowerowy - ujawnia Marta Stachowiak, rzecznik prasowy prezydenta Bydgoszczy.
Zwolenników rekonstrukcji architektonicznych ucieszy zapewne fakt, że na moście zostaną odtworzone balustrady sprzed lat. Natomiast na mostach Ku Młynom i na Tamce wykonane zostaną balustrady wypełnione siatką ze stali nierdzewnej. Swoim wyglądem będą nawiązywały do balustrady sąsiadującej kładki dla pieszych.
Do końca kwietnia się wyjaśni
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił już przetarg. Zakłada on rewitalizację mostów i ulic na Starym Mieście oraz zmianę organizacji ruchu w tym rejonie.
Najważniejszą zmianą będzie odwrócenie kierunku jazdy pomiędzy ulicą Długą a placem Kościeleckich. To pozwoli zmniejszyć natężenie ruchu między innymi na ul. Pod Blankami. Wraz z uruchomieniem wielopoziomowego parkingu ograniczona zostanie liczba miejsc do parkowania na odnowionych uliczkach.
Jak podkreśla inwestor, remont mostu im. Jerzego Sulimy-Kamińskiego będzie prowadzony w jednym etapie przy zachowaniu ciągłości ruchu pieszego. Żeby zachować połączenie drogowe z Wyspą Młyńską, most na ulicy Tamka będzie remontowany dopiero po wykonaniu remontu mostu Ku Młynom.
Koszt przebudowy ulic szacuje się na 5,4 mln złotych. Przeróbka mostów ma kosztować około 8,5 mln złotych. Dokładny koszt inwestycji będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu, co ma nastąpić 30 kwietnia.