https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Stary Rynek i okolice czeka ogromna przemiana

Jarosław Jakubowski
Jeden z najważniejszych bydgoskich mostów, łączący starówkę z północną częścią miasta, przechodził wiele przeobrażeń. W początkach XX wieku zadawał szyku balustradami i latarniami z kutego żelaza. Ostatniej wojny nie przetrwał. Został odbudowany w nieco i
Jeden z najważniejszych bydgoskich mostów, łączący starówkę z północną częścią miasta, przechodził wiele przeobrażeń. W początkach XX wieku zadawał szyku balustradami i latarniami z kutego żelaza. Ostatniej wojny nie przetrwał. Został odbudowany w nieco i Milosz Salacinski
Estetyczna i komunikacyjna rewolucja na bydgoskiej starówce! Niektóre ulice zmienią się w pieszo-jezdnie, a część miejsc parkingowych zostanie przeniesiona pod dach.

Przebudowane zostaną ulice: Trybunalska, Batorego, Niedźwiedzia, Jezuicka, Ku Młynom, Farna, Spichlerna oraz Mostowa z fragmentem Grodzkiej. Zmienią one swój charakter z ulic podzielonych na jezdnie i chodniki na ciągi pieszo-jezdne. Projekt zakłada zwężenie jezdni, poszerzenie chodników, budowę nowych elementów odwodnienia, oświetlenia ulic oraz przebudowę kolidującego z inwestycją uzbrojenia.

Granit i kute balustrady

Pieniądze na przebudowę Mostowej z odcinkiem Grodzkiej - 2,4 mln złotych - przesunięto z budżetu rewitalizacji Starego Rynku. Projekt zaprezentowany przez ratusz nie zyskał akceptacji radnych, a pieniądze na zadanie zdecydowano się wydać na przebudowę sąsiedniego terenu.

Jak zmieni się most im. Jerzego Sulimy-Kamińskiego? - Nawierzchnia jezdni zostanie wykonana z kostki granitowej, natomiast chodniki z płyt granitowych (o wymiarach 50 na 50 cm). Jezdnia zostanie zwężona do jednego pasa ruchu. Nośność obiektu nie ulegnie zmianie, pojawi się natomiast jego podświetlenie. Po zachodniej stronie ul. Mostowej przewidziany jest ciąg pieszo-rowerowy - ujawnia Marta Stachowiak, rzecznik prasowy prezydenta Bydgoszczy.

Zwolenników rekonstrukcji architektonicznych ucieszy zapewne fakt, że na moście zostaną odtworzone balustrady sprzed lat. Natomiast na mostach Ku Młynom i na Tamce wykonane zostaną balustrady wypełnione siatką ze stali nierdzewnej. Swoim wyglądem będą nawiązywały do balustrady sąsiadującej kładki dla pieszych.

Do końca kwietnia się wyjaśni

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił już przetarg. Zakłada on rewitalizację mostów i ulic na Starym Mieście oraz zmianę organizacji ruchu w tym rejonie.

Najważniejszą zmianą będzie odwrócenie kierunku jazdy pomiędzy ulicą Długą a placem Kościeleckich. To pozwoli zmniejszyć natężenie ruchu między innymi na ul. Pod Blankami. Wraz z uruchomieniem wielopoziomowego parkingu ograniczona zostanie liczba miejsc do parkowania na odnowionych uliczkach.
Jak podkreśla inwestor, remont mostu im. Jerzego Sulimy-Kamińskiego będzie prowadzony w jednym etapie przy zachowaniu ciągłości ruchu pieszego. Żeby zachować połączenie drogowe z Wyspą Młyńską, most na ulicy Tamka będzie remontowany dopiero po wykonaniu remontu mostu Ku Młynom.

Koszt przebudowy ulic szacuje się na 5,4 mln złotych. Przeróbka mostów ma kosztować około 8,5 mln złotych. Dokładny koszt inwestycji będzie znany po rozstrzygnięciu przetargu, co ma nastąpić 30 kwietnia.

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
Lec
Po to wybudowano kaskadę motoryzacyjną aby właściciel miał dochody. Za zniszczenie przestrzeni staromiejskiej nie ma odpowiedzialnych ..Krasnoludki rządzą tym miastem!
o
ochlapus
Tylko żeby nikt nie schrzanił wniosku bo sąsiady tylko na to czekają.
m
mimeq
Oby tylko nie było powtórki z Dworcowej, co druga płyta chodnikowa jest "nadgryziona", odłupana lub spękana. Nie wiem czy to wina materiału czy fuszerki wykonawcy. Patrzcie im na ręce! Żadnego pobłażania amatorszczyzny!
G
Gucio
od ćwiećwiecza obserwuję przemiany w tej części miasta, a właściwie jedynie deklarowanie zmian. Nikt nie ma pomysłu na sensowne zagospodarownie. Praska Zlata Ulicka się kłania...a syf był tam po stokroć większy.
A
ASX
Najważniejszą zmianą będzie odwrócenie kierunku jazdy pomiędzy ulicą Długą a placem Kościeleckich. To pozwoli zmniejszyć natężenie ruchu między innymi na ul. Pod Blankami. Wraz z uruchomieniem wielopoziomowego parkingu ograniczona zostanie liczba miejsc do parkowania na odnowionych uliczkach.
Powstanie za to sytuacja kolizyjna przy wylocie Długiej na Wały Jagiellońskie, chyba, że zostanie on zamknięty(?).
Dalsze ograniczenie liczby miejsc parkingowych na uliczkach starówki zmniejszy dochód miasta, a niewątpliwie będzie sprzyjać właścicielowi prywatnego parkingu wielopoziomowego.
Walka ratusza z kierowcami trwa.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski