WebWave pozwala zbudować stronę www o dowolnej szacie graficznej bez kodowania. Użytkownicy mogą dodawać do swoich stron efekty i elementy do tej pory zarezerwowane jedynie dla programistów.
WebWave jest już rentowną firmą, która obsługuje małe i średnie biznesy oraz freelancerów, ale i duże korporacje, firmy państwowe, jednostki samorządowe czy NGO. Klienci za pomocą narzędzi WebVawe mogą tworzyć strony dla swoich firm czy projektów. W kreatorze powstają zarówno proste strony-wizytówki jak i duże portale mające ponad 1 tys podstron. Kreator jest dostępny w czterech wersjach językowych: polskiej, angielskiej, rumuńskiej i malezyjskiej.
Pomysł sam w sobie nie jest innowacyjny. Na polskim rynku istnieje wiele konkurencyjnych narzędzi: z zagranicznych np.: Wix, Weebly, Webflow i Squarespace. Z kolei w Polsce działa home.pl (Click-Web), mfirma czy manifo.
Jak się chwalą przedstawiciele WebWave, najważniejszą funkcją ich rozwiązania jest tworzenie responsywnych stron internetowych bez kodowania. Użytkownicy mogą stworzyć stronę od zera lub skorzystać z darmowych szablonów. Narzędzie cały czas jest rozbudowywane o nowe funkcje, które wybierane są w głosowaniu. Propozycje zamieszczane są forum, a wybór konkretnego pomysłu zależy od głosów społeczności.
Kreator ze wszystkimi funkcjonalnościami jest darmowy. Opcje płatne dotyczą funkcji dotyczących samej strony (podpięcie domeny czy tworzenie stron dla klientów), jednak dają też gratisy (np. darmowa poczta przy do daniu usługi hostingu premium).
WebWave chce być postrzegane jako firma skupiająca profesjonalistów poprzez dzielenie się wiedzą z użytkownikami. Do tego dochodzi kompetentny helpdesk, obecność w dyskusjach dotyczących trendów czy dostosowywanie narzędzia do nowych trendów.
Obecnie WebWave działa na rynku polskim, rumuńskim, malezyjskim i anglojęzycznym. Firma przewiduje dalszą ekspansję, podpartą tworzeniem kreatora w konkretnych wersjach językowych. Ponadto WebWave udało się przekroczyć próg rentowności. Firma WebWave przeszła drogę od start-upu do samodzielnego przedsiębiorstwa.
- Start.up.press bardzo się nam podobał i był świetną okazją do porozmawiania z ludźmi na co dzień związanymi ze start-upami. Sesje mentorskie były bardzo inspirujące - spotkania z osobami o dużym doświadczeniu i wiedzy zawsze są bardzo owocne. Mentorzy zadali nam wiele cennych pytań - tłumaczy AIP Bartek Raducha z WebWave.- Całe spotkanie było świetną okazją do rozmów i nawiązania wartościowych kontaktów - również z innymi start-upami. Bardzo się cieszymy, że WebWave znalazło się w finale konkursu. Wiedza, którą wynieśliśmy z tego wydarzenia na pewno pomoże nam rozwijać kreator stron internetowych, z którego korzysta już ponad 100 tysięcy użytkowników - dodaje.
O konkursie
start.up.press to konkurs na najlepszy startup lub pomysł na biznes. To forum wiedzy, inspiracji i networkingu. Celem projektu jest wsparcie lokalnych przedsiębiorców i ich startupów wykorzystujących nowe technologie i media. Organizatorami konkursu są Polska Press Grupa oraz serwis strefabiznesu.pl.
Konkurs start.up.press skierowany jest do przedsiębiorców, którzy prowadzą startupy oraz do osób, które myślą o wystartowaniu z własną firmą. Polska Press, organizator konkursu, chce wspierać przedsiębiorczość i młode, polskie biznesy przekazując im wiedzę i narzędzia niezbędne do założenia i funkcjonowania własnej firmy.
Zdobywca I miejsca otrzymał nagrodę w postaci kampanii medialnej w mediach Polska Press Grupy o wartości 70.000 zł netto, II miejsca - 50 tys. zł, III miejsca - 30 tys. zł. Dodatkowo finaliści otrzymali: wsparcie mentorskie ekspertów z Polska Press, usługę doradztwa od SpeedUp Venture Capital Group oraz usługę doradztwa w zakresie planowania kampanii.
Poznaj wszystkich zwycięzców, klikając w tekst
