– Czy to Wasze skrzynki oszpeciły pocztówkowe widoki na rogu Paderewskiego i Alei Mickiewicza? – zwrócił się do spółki MWiK w mediach społecznościowych Bydgoski Ruch Miejski. – Z pewnością to bardzo ważne budki z bardzo ważnymi instalacjami, ale to nie może tak zostać. Załączamy pocztówkę jak to miejsce wyglądało 100 lat temu i jak może jeszcze wyglądać – czytamy we wpisie.
Społecznicy dodatkowo przypomnieli, że kamienica na rogu Paderewskiego i al. Mickiewicza, widoczna za skrzynkami, została doceniona w konkursie Fasada Roku 2022. W kategorii „Budynek zabytkowy po renowacji” jury przyznało mu wyróżnienie „za ogrom prac włożonych w konserwację ze szczególnym uwzględnieniem materiałów sztukarskich i twórczą pracę przy odtworzeniu detalu architektonicznego”. Organizatorem konkursu jest firma Baumit. Jurorami są z kolei uznani polscy architekci. Renowację wykonał Zakład Ogólnobudowlany Dariusz Krzemkowski.
Na inną kwestię zwrócił uwagę Przemysław Majkowski, prowadzący profil „Po Bydgosku”. Chodzi o umiejscowienie skrzynek przy przejściu dla pieszych. – Dla kierowców jadących od strony Gdańskiej piesi mogą być zupełnie niewidoczni – napisał.
Zapytaliśmy miejską spółkę o to, co mieści się w skrzynkach, które wzbudziły tyle kontrowersji, czy musiały być zlokalizowane dokładnie w tym miejscu oraz czy możliwe jest ich ewentualne przestawienie.
– Skrzynki na rogu ulic Paderewskiego i Mickiewicza mieszczą urządzenia zasilające i sterujące zbiornikiem retencyjnym zlokalizowanym w ul. Mickiewicza przy Parku Jana Kochanowskiego. Zostały wybudowane zgodnie z pozwoleniem na budowę według projektu, który uzyskał wszelkie wymagane uzgodnienia – informuje „Express Bydgoski” spółka MWiK.
– Skrzynki nie zostały postawione przy samym nagrodzonym w konkursie budynku, tylko w znacznej od niego odległości. I ta lokalizacja jest również zgodna z opracowanym przez projektanta i uzgodnionym projektem – dodaje.
– Wspomniane skrzynki są jednymi z wielu, jakie znajdują się w Bydgoszczy – podobnie jak skrzynki telekomunikacyjne, energetyczne, komunikacyjne czy sygnalizacji ruchu. Są one elementem infrastruktury miejskiej i nie mogą stać na przykład za miastem. Natomiast zawsze ich budowa i lokalizacja jest realizowana zgodnie z projektem spełniającym określone wymagania i uzgodnionym z właściwymi jednostkami i instytucjami – zapewnia MWiK.
Jak poinformował na ostatniej sesji Rady Miasta Bydgoszczy Stanisław Drzewiecki, prezes zarządu MWiK, roboty związane z odtworzeniem nawierzchni przy al. Mickiewicza powinny zakończyć się 8 marca. W kolejnych dniach można spodziewać się, że na jezdnie od Gdańskiej w kierunku placu Weyssenhoffa wrócą kierowcy i autobusy komunikacji miejskiej.
