To pierwsza taka wersja w rodzinie modelu Superb. Nazwa Scout w katalogu marki Skoda oznacza, że auto posiada atrybuty pozwalające na sprostanie wymogom jazdy poza asfaltowymi drogami. Chodzi zarówno o układ trakcji, jak i specjalne wyposażenie nadwozia. W wersji Scout oferowane są modele: Octavia, Kodiaq i Karoq. Do tego grona dołączył teraz również Superb.
Skoda Superb Scout występuje tylko w wersji kombi. Nadwozie zostało wzmocnione, zaś prześwit pod podwoziem powiększono o 15 mm w stosunku do zwykłej wersji Superb kombi. Dzięki temu na leśnych i polnych drogach auto może pokonywać nierówności, a także stawić czoła głębszym koleinom.
Auto wyróżnia się także stylizacją nadwozia. Charakterystycznym elementami są czarne nakładki z tworzywa sztucznego

obejmujące po obu stronach samochodu progi, dolne części drzwi oraz nadkola. Nowe zderzaki z przodu i z tyłu otrzymały offroadową stylizację. Oba zostały wyposażone w aluminiową ochronę podwozia. Są jeszcze chromowane relingi dachowe, zaś lusterka zewnętrzne otrzymały obudowę w kolorze srebrnym. W standardzie auto posadowiono na 18-calowych aluminiowych obręczach.
Także wnętrze wyróżniają elementy indywidualne dla wersji Scout. M.in. tapicerka siedzeń została wykonana ze specjalnej tkaniny z kontrastowymi szwami. W standardzie przednie fotele są podgrzewane i posiadają logo Scout na oparciach. To samo logo widnieje też na dekoracyjnych panelach z imitacją drewna na desce rozdzielczej. W opcji można zamówić fotele z Alcantary z brązowymi kontrastowymi przeszyciami.
Ciekawostką jest Pakiet Komfortowego Snu, w skład którego wchodzą rozkładane zagłówki oraz koc. Natomiast kierowca na ekranie systemu Infotainment ma do dyspozycji dodatkowy widok offroadowy.
Ułatwieniem jest elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, którą dodatkowo można wyposażyć w funkcję bezdotykowego otwierania. Warto dodać, że Superb Scout ma największy bagażnik w swoim segmencie. Jego standardowa pojemność wynosi 660 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń bagażową można powiększyć do 1950 l.
Do napędu Skody Superb Scout przeznaczono tylko najmocniejsze silniki dostępne w tym modelu. To 2-litrowa turbodoładowana jednostka wysokoprężna TDI i mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym o wartości 400 Nm. Drugim silnikiem jest jednostka benzynowa TSI (z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa) o pojemności 2 litrów i mocy 272 KM. W obu silnikach napęd jest przekazywany na obie osie za pośrednictwem siedmiobiegowej przekładni DSG. Obydwa są też wyposażone w technologię Stop/Start i odzysk energii hamowania.
Do kogo jest adresowana wersja Scout? Na przykład do osób, które potrzebują funkcjonalnego pojazdu, którym od czasu do czasu mogą zjechać z szosy lub często przemierzają drogi o złej nawierzchni. Auta uterenowione trafiają też w gusta ludzi lubiących aktywny styl życia. Takim pojazdem można dojechać do jeziora na wędkowanie, albo do leśniczówki w górach. Można się też wybrać zimą na narty bez obawy, że auto nie podoła trudom jazdy po zaśnieżonych górskich drogach. Natomiast latem można podłączyć przyczepę campingową lub przyczepę z łodzią.
