W 2017 roku zdecydowanie wzrosła popularność dmuchanych zabawek do wody. Najnowsze badania1 portalu Hotels.com® pokazują, że ponad 70% turystów z Polski kupiło na wakacje dmuchaną zabawkę do wody. Moda na dmuchańce doprowadziła jednak do tego, że wszędzie można znaleźć mnóstwo tych, z których uszło powietrze. Według badań zaledwie nieco ponad 45% wczasowiczów zabiera ze sobą swoich wodnych przyjaciół do domu po urlopie, a ponad połowa zostawia zabawki w hotelu. Portal Hotels.com otwiera pierwsze na świecie Schronisko dla Dmuchańców. Schronisko dla Dmuchańców zadba o to, aby porzucone pawie, palmy i pegazy mogły dalej służyć korzystającym z basenów gościom hotelowym oraz aby znalazły dom na całe życie.
– Dmuchana zabawka powinna nam służyć dłużej niż przez jeden sezon letni. Dlatego wprowadzamy program adopcji porzuconych dmuchanych zabawek do wody. Nawiązaliśmy współpracę z kurortem Hipotels Gran Playa de Palma, gdzie zakładamy schronisko dla dmuchańców. Goście będą mogli zaadoptować i ponownie wykorzystać dmuchane zabawki, aby w ten sposób tchnąć w nie drugie życie – mówi wiceprezes zarządu marki Hotels.com, EMEA Isabelle Pinson
Goście rezerwujący pobyt na portalu Hotels.com w ośrodku Hipotels Gran Playa de Palma w ciągu najbliższych trzech miesięcy mogą skorzystać z przygarnięcia dmuchanych zabawek nie tylko po to, aby mogły zaistnieć jeszcze raz, ale również po to, aby uniknąć ich zakupu i pakowania w drodze powrotnej. Wśród przedmiotów najczęściej pozostawianych celowo lub gubionych w czasie wakacji dmuchańce znalazły się na trzecim miejscu, ustępując pola okularom przeciwsłonecznym i kremom do opalania.