Dzięki tej procedurze możemy również żądać zwrotu pieniędzy, gdy towar, który dostaliśmy, jest niezgodny z opisem widniejącym np. na stronie internetowej sklepu. W skrócie – bank w imieniu klienta stara się odzyskać jego pieniądze.
UOKiK radzi
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że wystarczy złożyć taką reklamację do banku. "Następnie dokumenty są przekazywane do odpowiedniego centrum rozliczeniowego, które kontaktuje się w tej sprawie ze sprzedawcą. Cała procedura przebiega bez konieczności czynnego udziału konsumenta. Jeśli żądanie klienta jest zasadne, otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto" - czytamy na stronie internetowej UOKiK.
Port Lotniczy nie jest organizatorem lotów. Wszelkie zagadnienia dotyczące odwołanych rejsów najlepiej zgłaszać bezpośrednio do linii lotniczej, lub do biura podróży w przypadku lotów czarterowych - mówi Daniel Mackiewicz, rzecznik bydgoskiego lotniska.
Ale zgodnie z Zarządzaniem Parlamentu Europejskiego i Rady mam prawo do zwrotu środków, a vouchery mogłyby być mi oferowane, gdyby można na nie wyrazić pisemną zgodę.
Sprawdź:
Gdzie siadać, żeby być bezpiecznym? Które miejsca gwarantują...
W ostatnich tygodniach Dział Obsługi Klienta Ryanair był zalewany skargami na te nieautoryzowane internetowe biura podróży, które odmawiają współpracy z Ryanair i z klientami. Ryanair wzywa wszystkich klientów, którzy zostali wprowadzeni w błąd i zapłacili za loty więcej niż na stronie Ryanair, do złożenia wniosku o zwrot pieniędzy za pośrednictwem nowego formularza „weryfikacji klienta” na stronie Ryanair.com.
Co na to prezes Ryanair'a?
Eddie, Wilson, Prezes Ryanaira powiedział: -Z powodzeniem zwracamy gotówkę milionom klientów, którzy dokonali bezpośredniej rezerwacji w Ryanair, a dzięki temu dysponowaliśmy prawdziwymi adresami e-mail i danymi dotyczącymi płatności. Nie byliśmy jednak w stanie poradzić sobie z tysiącami zwrotów dla klientów, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem tych nieautoryzowanych witryn, gdyż te dostarczają Ryanairowi fałszywe/fikcyjne dane kontaktowe klienta i płatności podczas procesu rezerwacji.
Te praktyki antykonsumpcyjne powinny zostać zbadane przez stowarzyszenia konsumentów i organy regulacyjne (CAA i CAR), aby upewnić się, że te nieautoryzowane internetowe biura podróży są zmuszone do przekazywania dokładnych danych kontaktowych klientów, aby Ryanair mógł rozpatrywać wnioski o zwroty, informować o zmianach w rozkładzie lotów i przesłać pilne powiadomienia.
Oszukują klientów
W wielu przypadkach te nieautoryzowane biura podróży oszukują klientów, pobierając wyższe opłaty, a następnie dokonują rezerwacji na stronie internetowej Ryanair podając fałszywe dane kontaktowe klientów i kart kredytowych, a następnie żądają zwrotu pieniędzy bezpośrednio na własne konto, a w niektórych przypadkach odmawiając przekazania środków klientom. Aby chronić klientów, Ryanair stworzył teraz prosty proces „weryfikacji klienta” online i opublikował film instruktażowy, który umożliwia klientom zwrot bezpośrednio od Ryanair.
