https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rutyna czy cwaniactwo kierowców? ZDMiKP rozkłada ręce

Sławomir Bobbe
Co z tego, że oznakowanie na skrzyżowaniu jest proste i oczywiste, skoro kierowcy i tak jeżdżą po swojemu
Co z tego, że oznakowanie na skrzyżowaniu jest proste i oczywiste, skoro kierowcy i tak jeżdżą po swojemu Tomasz Czachorowski
ZDMiKP rozkłada ręce: - Nie możemy zmusić kierowców, by stosowali się do oznakowania na drodze.

Jadący na pamięć kierowcy utrudniają życie innym na węźle zachodnim. Ci, którzy jeżdżą zgodnie z przepisami, irytują się gapiostwem innych.
[break]
W czasie remontu wiaduktu nad Grunwaldzką dostanie się na Osową Górę - zarówno od strony Kamiennej, jak i miasta jest szczególnie trudne. A niektórzy kierowcy - nie wiadomo, czy swoją nieuwagą, czy też celowym działaniem - trudna sytuację na skrzyżowaniu tylko potęgują.

- Najgorzej jest, gdy jedziemy od strony Kamiennej na Osową Górę. Kiedyś były tam trzy pasy, prawy w kierunku Koronowskiej oraz dwa do jazdy na wprost i ze skrajnego na lewo. Po zmianie układu ruchu lewy pas ma służyć wyłącznie do skrętu w lewo, a środkowy - do jazdy na wprost.

Tymczasem kierowcy nic sobie z tych zmian nie robią i dalej z lewego pasa lecą na wprost. Dlaczego to problem? Bo Grunwaldzka w tym miejscu się zwęża i wszyscy ci, którzy byli na środkowym pasie (a więc prawidłowo jechali na wprost), muszą odbić w lewo, bo ich pas się kończy.

Gdyby ci, którzy powinni jechać w lewo, faktycznie to robili, kierowcy ze środkowego mieliby wolny pas i miejsce na jego zmianę. A nie mają, bo na tym pasie są już kierowcy z lewego pasa, których tam być nie powinno - irytuje się nasza Czytelniczka i wzywa, by przegrodzić pasy plastikowymi barierkami.

- Niestety, nie dysponujemy instrumentami, które zachęcą do zastosowania się do tymczasowej organizacji ruchu. Obecnie bezpieczeństwa w tym miejscu pilnuje kilkadziesiąt znaków pionowych, poziomych oraz sygnalizacja świetlna, więc trudno tutaj mówić o naszej indolencji - zauważa Krzysztof Kosiedowski, rzecznik ZDMiKP w Bydgoszczy.

- Dodatkowe wygrodzenie stojące bliżej przejścia dla pieszych na wylocie utrudniłoby płynny wjazd w tym kierunku dla jadących z pasa środkowego, a tak od razu prowadzący auta mogą się kierować po odpowiedniej „trasie” ruchu, nie utrudniając tym samym przejazdu na wprost w kierunku ul. Grunwaldzkiej.

Z lewoskrętem mają też problem na Sobieskiego, gdzie część kierowców doprowadza do zdenerwowania tych, którzy potrafią myśleć z większym wyprzedzeniem.

- Sobieskiego jest jednokierunkowa, więc kierowcy ustawiają się do skrętu w Dworcową na dwóch pasach. Normalnie ci z prawego jadą na prawy pas Dworcowej, by później wjechać w Królowej Jadwigi. Ci, którzy chcą pojechać Dworcową prosto albo skręcić w lewo w ul. Fredry, ustawiają się na lewym.

Tyle że jest tam pełno cwaniaków, którzy wjeżdżają w Dworcową z lewego pasa Sobieskiego, by potem zablokować ruch i wpychać się na skrajny pas Dworcowej w kierunku Królowej Jadwigi - denerwuje się nasz Czytelnik.

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
ROZDZIELIĆ PASY JAK POD KŁADKĄ I PO SPRAWIE
JAK ZWYKLE ZARZĄD SOBIE NIE RADZI ........
j
jacabdg
Oczywiście lewy byłby pusty
j
jacabdg
Pewnie, gdyby wszyscy stosowali się do oznakowania, korek byłby trzy razy dłuższy, szczególnie na prawym pasie. A prawy byłby pusty...
k
kierowca
na zdjęciu mamy sytuację, że ze skrajnie lewego pasa można jechać tylko w lewo , lub zawrócić . Przed remontem można z niego było jechać także na wprost, teraz cwaniaki ze skrajnie lewego jadą prosto a policji nie ma oczywiście... sam jadę zgodnie z przepisami i potem chcąc skręcić w lewo do Ul. Bronikowskiego nie mogę bo cwaniaki jadą z lewego pasa prosto, i co teraz ? czy w takiej sytuacji mogę doprowadzić do stłuczki uderzając w kierowcę który jedzie z pasa do skrętu w lewo prosto, i będzie jego wina ?
j
jasio
A miało być inteligentnie
g
gość
Policja w dzień by zarobiła parę tyś ale lepiej nic nie robić.
Ł
Łuaksz
ZDMiKP powinno się zastanowić czy oznakowanie jest poprawne i nie powoduje utrudnień w płynności jazdy jeżdżę tą droga codziennie od 4 lat ale takiej bezmyślności znaków jeszcze nie widziałem. pojeździł by jeden z drugim rano i po południu w szczycie i zrozumiał by swój głupi błąd
s
sandman
To nie gapiostwo, to tylko i wyłącznie cwaniactwo. Jeżdżę tamtędy codziennie i dobrze widzę co się tam dzieje.
b
bydgoszczak
Ciesze sie ze te " niby- rondo" nareszcie zostanie przebudowane w zwiazku z przebudowa wiaduktu na ul. Grunwaldzkiej. Miejsca jest sporo, dlaczego wiec nie zbudowac ronda o powierzchni Ronda Kujawskiego bez swiatel ktore uplynniło by ruch zarowno na Grunwaldzkiej jak i Nad Torem oraz na Kamiennej takze. W srodku zas mozna by bylo na obszernej centralnej wyspie puścic korytem potok Flis ktory zasilałby piekne podswietlane fontanny. Wjazd do Bydgoszczy z Zachodu oraz z przyszłej S5 uzyskaj by wtedy piekną oprawę.
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski