Wstępna koncepcja zakłada uruchomienie dziesięciu nowych połączeń. Jak zapowiedział podczas wczorajszej konferencji prasowej Tomasz Brzuchalski, naczelnik wydziału organizacji transportu ZDMiKP w Bydgoszczy, nowym torowiskiem pojadą trzy linie tramwajowe: 2, 9 i 11. Zmiany czekają też pasażerów autobusów.
Tramwaje co dwie minuty?
Zgodnie z założeniem, tramwaje linii nr 2 będą kursowały z Bielaw do Wyżyn (po wybudowaniu mostu tramwajowego w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego zostanie przedłużona do Fordonu). Linia nr 9 zostanie skierowana z pętli Glinki, przez Dworzec Główny PKP do pętli Rycerska. Z kolei nowa linia nr 11 będzie poprowadzona z pętli Kapuściska do Lasu Gdańskiego.
Skorygowane zostaną także połączenia autobusowe. Koncepcja zakłada likwidację linii nr 66 i 86, które w dużej mierze pokrywają się z nowymi trasami tramwajów. Autobusy linii 79 nie będą nie będą kierowane ul. Magnuszewską - pojadą przez ulicę Glinki i nowy odcinek Trasy Uniwersyteckiej i dalej – po stałej trasie – do Rycerskiej. Linia 53 zostanie wycofana z części ul. Wojska Polskiego i skierowana ulicami Magnuszewską, Glinki, Ujejskiego, by następnie wrócić na swoją trasę do Błonia (początek trasy bez zmian). Dodatkowo, w wybranych kursach autobus dojedzie do ul. Cmentarnej. Linia nr 61 ma być wycofana z ul. Wojska Polskiego. Przy rondzie Kujawskim pojedzie przez r. Jagiellonów do pl. Kościeleckich.
Ostatnią z proponowanych zmian jest wzmocnienie komunikacyjne obsługi Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego i terenów inwestycyjnych wzdłuż ul. Chemicznej.
Linie te będą kursowały z pętli: Kapuściska, Glinki, Łoskoń. Zapewni to lepszy dojazd pracownikom parku przemysłowego i terenów inwestycyjnych – zapowiada Tomasz Brzuchalski
- Konsultacje traktujemy jako moment, w którym należy składać uwagi, nawet krytyczne. Chcemy, żeby było ich jak najwięcej. To z pewnością będzie trudne, bo rozkład komunikacji składa się z setek zmiennych. Wiemy, że nigdy nie jest tak, że ostateczne rozwiązanie zadowoli wszystkich, ale dążymy do tego, żeby to niezadowolenie było jak najmniejsze – podkreślał podczas wczorajszego briefingu Michał Sztybel, zastępca prezydenta Bydgoszczy. Wskazuje jednocześnie na pozytywne aspekty wprowadzanych zmian, jak ekologia, skrócony czas podróży, częstsze kursy. Jak zapowiada, po uruchomieniu Kujawskiej z ronda Jagiellonów tramwaje będą wyjeżdżały co dwie minuty, z r. Kujawskiego – co 3 minuty. Nie zmniejszą się także wydatki na komunikację miejską. W tym roku miasto przeznaczy na ten cel ponad 160 mln zł.
Uwagi po konsultacjach
- Zachęcam wszystkich mieszkańców do udziału w konsultacjach. Swoje uwagi mieszkańcy mogą zgłaszać od piątku do 9 października – mówi Mirosław Kozłowicz, wiceprezydent Bydgoszczy. Ankiety dla mieszkańców dostępne są na stronie www.bydgoszcz.pl/kujawska.
Konsultacje to jednak nie wszystko. Jak zapowiada Michał Sztybel, po wprowadzeniu w życie zmian w środkach komunikacji miejskiej pasażerowie będą mogli natknąć się na ankieterów, którzy będą zbierali ewentualne uwagi nt. funkcjonowania autobusów i tramwajów.
