Zobacz wideo: Przebudowa zajezdni tramwajowej przy ul. Toruńskiej w Bydgoszczy.

Kobieta bardzo często korzysta z dworca PKP Bydgoszcz Główna przy ul. Zygmunta Augusta i sygnalizuje, że ruchome schody, które miały być ułatwieniem dla podróżnych, od kilku dni są już zupełnie... nieruchome.
- Dojeżdżam codziennie do pracy pociągiem - napisała do nas nasza Czytelniczka. - Od dawna była wyłączona z użytku nitka schodów jeżdżących z dołu do góry. Niestety, od kilku dni nawet ta z góry w dół nie działa. Piękny nowy budynek, a tu taka klapa. Ludzie targają walizki po schodach. Mało, kto orientuje się, że przy wejściu do tunelu jest winda łącząca parter z poziomem minus 1. Jest jeszcze jedna winda, schowana za szklaną kawiarnią, nawet oznakowana, tylko przed oznakowaniem ktoś zamontował duży ekran - monitor i znaku windy nie widać. Czas świąteczny, ruch duży, a nikogo z obsługi, czy ochrony dworca, by wskazać gdzie są windy, zainteresować się podróżnymi. Tak szumnie budowany dworzec, a podstawowa usługa komunikacyjna nie jest zapewniona. Wstyd.
Od dawna była wyłączona z użytku nitka schodów jeżdżących z dołu do góry. Niestety, od kilku dni nawet ta z góry w dół nie działa. Piękny nowy budynek, a tu taka klapa - mówi nasza czytelniczka.
Dworcem Głównym PKP w Bydgoszczy zarządzają Polskie Koleje Państwowe S.A. O wyjaśnienia poprosiliśmy biuro prasowe spółki.
- Schody ruchome na dworcu Bydgoszcz Główna uległy uszkodzeniu - informuje Agnieszka Jurewicz z Wydziału Współpracy z Mediami w PKP S.A. - Jeśli chodzi o schody z poziomu 0 na -1, to awaria powstała wskutek nieprawidłowego użytkowania. Schody przejdą naprawę i planujemy, że zostaną uruchomione w drugiej połowie listopada. Z kolei schody z poziomu -1 na 0 uległy awarii w wyniku zużycia eksploatacyjnego elementu schodów. Po naprawie planujemy je uruchomić na początku przyszłego miesiąca.
Przypomnijmy, że Dworzec PKP Bydgoszcz Główna - po modernizacji - został uroczyście otwarty 10 października 2015 roku. To jeden z największych dworców kolejowych w Polsce oraz największy na Kujawach i Pomorzu. Jego budowa trwała 14 miesięcy. Ukończony został półtora miesiąca przed zakładanym terminem.
Inwestycja w Bydgoszczy objęła budowę nowego dworca i modernizację budynku międzyperonowego oraz gruntowny remont peronów wraz z podziemnymi przejściami. Jak informowały w 2015 r. Polskie Koleje Państwowe S.A., całościowy koszt projektu wyniósł ok. 197 mln zł. Przedsięwzięcie było współfinansowane ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość unijnego dofinansowania to było ok. 120 mln zł.