Rossmann kusi niektórymi promocjami, ale... tylko w sklepach stacjonarnych

Lucyna Talaśka-Klich
Lucyna Talaśka-Klich
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjne Dawid Łukasik
Nie każdy klient chce dużo czasu spędzać w stacjonarnym sklepie. Wszak zagrożenie koronawirusem nie minęło! Także dlatego niektóre firmy postawiły na rozwój sprzedaży zdalnej, ale w jednej z drogeryjnych sieci, aby skorzystać z promocji (2 +2 gratis) trzeba przyjść do sklepu, by odszukać produkty na półkach.

- Od dawna jestem klientem sieci Rossmann i dotąd chętnie korzystałem z zamówienia przez internet i odbioru towaru w sklepie – mówi bydgoszczanin. - Wystarczyło podać kod, by móc odebrać paczkę i szybko wyjść ze sklepu. To w dobie zagrożenia koronawirusem odpowiadało wielu osobom. Tym bardziej dziwię się, że od czasu wprowadzenia zakupów w aplikacji Lista +, by skorzystać z promocji 2+2 gratis trzeba przyjść do stacjonarnego sklepu i szukać tych produktów na półkach.

Czemu ma służyć aplikacja Lista+? Czy zachęcanie takimi promocjami do wizyt w sklepach (w dobie koronawirusa) nie jest zbyt ryzykowne?

Agata Nowakowska rzecznik prasowy sieci Rossmann odpowiedziała: “Dzięki Liście+ ponad 7 milionów członków Klubu Rossmann już w domu może zaplanować swoją listę zakupów. Każdy klient, który skorzysta z tej opcji, otrzymuje od nas indywidualny rabat oraz pule rabatów 2+2 gratis. Przy wykorzystaniu Listy+ zakupy są jeszcze prostsze i szybsze, przygotowaliśmy bowiem zakładkę „Jestem w drogerii” – wyświetla się tam informacja, gdzie można znaleźć produkty dodane wcześniej do Listy. Co ważne ta informacja odwzorowuje układ wskazanego wcześniej sklepu. Nie trzeba szukać wybranych artykułów. Ich lista układa się w według rozmieszczenia półek i są na niej podane: numer regału, numer półki, numer pozycji.”

- Aplikacja nie jest zła, ale tak czy inaczej wszystkich produktów z listy nie udało mi się odnaleźć bez pomocy pracownicy drogerii - stwierdził bydgoszczanin. - Wiem, że nie tylko ja miałem taki problem. A może chodzi o to, żeby klient przy okazji wizyty w sklepie kupił coś jeszcze? Taka promocja w czasach koronawirusa to nie jest najlepszy pomysł! Tym bardziej, że wykluczono z niej osoby robiące zakupy tylko przez internet.

Może to Cię też zainteresuje...

Agata Nowakowska dodała: “Decyzją rządu sklepy pozostają otwarte. Firma Rossmann przestrzega sanitarnych zaleceń rządu i odpowiednich służb, m.in. dla bezpieczeństwa naszych klientów i pracowników zamontowaliśmy ochronne tarcze z pleksi przy kasach, przyspieszyliśmy montowanie kas samoobsługowych w sklepach, udostępniliśmy płyny do dezynfekcji. Nasi klienci mogą też korzystać z zakupów online, choć zdarza się, że nie wszystkie opcje dostępne w sklepach stacjonarnych są dostępne także w internecie. Każda akcja promocyjna rządzi się własnymi prawami, zawartymi w jej regulaminie. Promocje dają klientom możliwość zaopatrzenia się w potrzebne im artykuły w atrakcyjnych cenach.”

- A mnie taka promocja dziwi, tym bardziej, że inne sieci sklepów rozwijają sprzedaż przez internet i nie zrażają do takich zakupów – dodał mężczyzna.

Bezkontaktowa dostawa z Biedronki

Na przykład w sklepach sieci Biedronka można złożyć zamówienie w aplikacji Glovo (na razie w 21 polskich miastach, w tym w Bydgoszczy i w Toruniu).

Marcin Hadaj, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka: “Każdy klient Biedronki, który przy użyciu aplikacji Glovo zrobi zakupy za minimum 199 zł może liczyć na darmową dostawę wprost do domu. (...) Współpraca Biedronki z Glovo ma na celu zapewnienie naszym klientom możliwości dokonywania maksymalnie wygodnych zakupów. (...) Biedronka na swojej stronie podkreśla, że promocje są takie same jak w sklepach stacjonarnych, zwraca także uwagę, że jest to "bezpieczna bezkontaktowa dostawa pod same drzwi, kurierzy są zaopatrzeni w rękawiczki i maseczki jednorazowe oraz w płyny do dezynfekcji".

Zamówienia zdalne w sieci Ikea

Aneta Gil, liderka ds. Komunikacji Zewnętrznej Ikea Retail Sp. z o.o.: “Ostatnie miesiące były z pewnością pełne wyzwań dla nas jako firmy, a także dla ludzi osobiście. Podczas gdy nasze sklepy stacjonarne były zamknięte przez siedem tygodni (14.03-3.05), zdecydowaliśmy się skupić na trzech najważniejszych dla nas rzeczach: bezpieczeństwie i zapewnieniu środków utrzymania dla pracowników tak długo, jak to tylko możliwe, przejściu całkowicie ze sprzedaży w sklepach na sprzedaż online i telefoniczną oraz wsparciu społeczności lokalnych. Kryzys związany z epidemią oraz potrzeba pełnego, tymczasowego przejścia na działalność online spowodowały przyspieszenie wydatków na rozwiązania wspierające zamówienia zdalne.

Pomimo niewątpliwie trudnej sytuacji oraz zmiany w dotychczasowych nawykach zakupowych, cieszyliśmy się dużym zainteresowaniem naszych klientów, ale przede wszystkim udało nam się przyspieszyć rozwój zdalnej sprzedaży. Jeśli chodzi o kanał internetowy, w trudnych tygodniach lockdown, Polska wysunęła się na czoło wśród innych rynków IKEA na świecie podczas gdy, sklepy stacjonarne pozostawały zamknięte dla klientów. Po otwarciu sklepów wskaźnik sprzedaży był o 30% wyższy, niż oczekiwaliśmy, a w pierwszym dniu otwarcia - w poniedziałek 4 maja br. - odwiedziła nas znaczna liczba klientów, tj. na poziomie dobrej soboty sprzed czasów epidemii. W następnych tygodniach obserwowaliśmy stopniowy spadek liczby klientów, ale nadal osiągamy dobre wyniki sprzedaży, biorąc pod uwagę bieżącą sytuację. Jednocześnie, zakupy online również utrzymują dobry poziom w liczbie zamówień.(...)”

Aneta Gil dodała, że kryzys związany z epidemią oraz potrzeba pełnego, tymczasowego przejścia na działalność online spowodowały przyspieszenie wydatków na rozwiązania wspierające zamówienia zdalne.

I podkreśliła: “(...)W ciągu ostatnich trzech miesięcy otworzyliśmy dziesięć nowych Punktów Odbioru Zamówień Ikea, m.in. w Toruniu (ul. Forteczna 13, Empresa Park) oraz dwa mobile w Myślenicach oraz co pozwoliło nam zwiększyć zasięg usługi „Zamów i odbierz”. Aktualnie mamy ich 21 i planujemy otworzyć więcej, aby dać klientom możliwość zamawiania i odbierania produktów możliwie w całej Polsce. Natomiast, by być jeszcze bardziej dopasowanym do potrzeb oraz sprostać wymagającej rzeczywistości uruchomiliśmy również bezkontaktowe odbieranie zamówień internetowych bezpośrednio ze sklepu Ikea w Katowicach i Gdańsku. Klienci przebywają w samochodach i czekają na zamówienie na parkingu. Tym samym, zostali rozdzieleni klienci sklepu od klientów odbierających zamówienia zdalne, co było dla nas bardzo istotne, z uwagi na fakt, że w maju dotyczyły nas ograniczenia dotyczące liczby klientów przebywających w jednym czasie w sklepie. Posiadanie bezkontaktowej usługi jest nadal również bardzo istotne dla niektórych naszych klientów, co potwierdzają nam na bieżąco ich opinie. (...)

Wideo - Długie kolejki przed wejściem do Ikei w Londynie. Sklep został otwarty po raz pierwszy od 20 marca

Źródło: X-news/Ruptly

Wideo

Materiał oryginalny: Rossmann kusi niektórymi promocjami, ale... tylko w sklepach stacjonarnych - Gazeta Pomorska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3