https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Remont torów tramwajowych do Fordonu. Co z tego będzie?

Tomasz Zieliński
Zamiast planowanych 70 km/h, tramwaje na trefnych odcinkach jeżdżą 50 km/h wolniej.
Zamiast planowanych 70 km/h, tramwaje na trefnych odcinkach jeżdżą 50 km/h wolniej. Tomasz Czachorowski
Trzy kolejne weekendy bez tramwaju do Fordonu - ruszyły remonty. Dotarła mityczna podbijarka - oby spełniła swe zadanie.

W dniach 26-27.08., 02-03.09. oraz 09-10.09. - czyli zgodnie z zapowiedziami - tylko w soboty i niedziele prowadzona będzie naprawa fragmentów torowiska w ciągu ulic Lewińskiego i Andersa. W związku z tym, linie tramwajowe nr 3, 5, 7 oraz 10, jadące od strony centrum miasta, zostaną zastępczo skierowane do pętli tramwajowej przy ulicy Wyścigowej.

Na czas prac wprowadzana jest autobusowa komunikacja zastępcza na odcinku od pętli Wyścigowa przez wiadukt tramwajowy:

  • do pętli Niepodległości - Za tramwaje linii 7 oraz 10;
  • do pętli Łoskoń - Za tramwaje linii nr 3 oraz nr 5.

Miasto informuje, że autobusowe linie zastępcze kursujące na terenie Fordonu zastępują wszystkie, skrócone linie tramwajowe kursujące do pętli Wyścigowa. W związku z tym przesiadając się na pętli Wyścigowa z linii tramwajowych nr 3, 5, 7 i 10 można kontynuować podróż dowolną linią zastępczą bez konieczności kasowania kolejnego biletu. Z kolei w kierunku centrum, podróżując dowolną linią zastępczą, można kontynuować podróż liniami nr 3, 5, 7 i 10 również bez konieczności kasowania kolejnego biletu.

Rusz do Fordonu na rowerze

Uruchomione zostały także cztery zastępcze linie autobusowe, aby zapewnić kontynuację podróży z Fordonu do pętli: Kapuściska, Wilczak, Rycerska, Las Gdański. Oznacza to, że kursy linii ZaT3 będą skoordynowane z odjazdami linii T3 na pętli Wyścigowa, kursy linii ZaT5 z odjazdami linii T5, itd. W celu zapewnienia dogodnych przesiadek na pętli Wyścigowa, zastępcze linie autobusowe będą kursować według odrębnych rozkładów jazdy.

W komunikatach ratuszowych nadal nikt nie nazywa naprawy torowiska „naprawą”. W ostatnich komunikatach konieczność doprowadzenia szyn i nasypów nowego torowiska do normalnego stanu nazywana jest „regulacją” albo wręcz „konserwacją”.

Latamy nad Fordonem [WIDEO Z DRONA]

Przypomnijmy, że wskutek wykrzywiania się szyn (co spowodowane ma być osłabieniem konstrukcji nasypów, po których biegną), nowoczesne tramwaje zmuszone są zwalniać na łukach do 20 km/h, zamiast jechać 70 km/h.

Spółka Tramwaj Fordon uzgodniła termin prac związanych z podbiciem stabilizacyjnym torowiska w porozumieniu z organizatorem transportu, którym jest Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Ponieważ specjalistycznego sprzętu - czyli tzw. podbijarek, w kraju jest tylko parę, remont początkowo planowany na wiosnę, przesunięty został na koniec sierpnia i początek września. Nie udało się przeprowadzić prac przez rozpoczęciem roku szkolnego.

W bydgoskim Myślęcinku w sobotę odbył się The High Heels RUN Bydgoszcz. Uczestnicy rywalizowali w szpilkach na dystansie 300 metrów. Wpisowe na bieg było płatne, a cały dochód z imprezy zostanie przeznaczony na stworzenie pierwszej w Polsce psychoonkologicznej grupy wsparcia. W biegu mógł wziąć udział każdy, kto ukończył 18 lat. Pospieszny do kultury - odcinek 12.

Myślęcinek: 300 metrów w szpilkach. Biegły nie tylko panie [ZDJĘCIA]

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

C
CB
Popisali się tęgogłowi naukowcy z uniwersytetów,śmietanka arystokracji polskiej tzw. echo obecnych czasów.Pseudofizycy,pseudogeodeci,pseudomatematycy,pseudoprojektańci.Całe te nowe czasy są pseudo jak cały nasz pseudokraj.Wylęgarnia lansu i cwaniactwa.Chińczycy chociaż robią dobry interes,kupując od nas puszki po konserwach , sprzedają idealną stal z której robi się np.tory i efekt pseudoekonomii gotowy.Szkoda tylko,że przetargu nie wygrała firma z Etiopii lub innej Nigerii,wtedy przynajmniej czarno było by to widać a teraz tylko pseudopodbicie terenu.Cały odcinek torowiska od samego wiaduktu na Bydgoszcz Wschodzie do Kaliskiego nadaje się tylko do demontażu a prace przy niwelacji terenu i fachowemu ułożeniu torów natychmiast powinno się powierzyć toromistrzom z PKP ponieważ jak na razie tylko oni mają o tym pojęcie.Gdyby było inaczej,do Warszawy jechali byśmy dwa tygodnie a co drugi pociąg leżał by w polu.Co do włodarzy miasta i odpowiedzialnych za odbiór tej inwestycji się nie wypowiadam,jestem w wieku zagrożonym zawałem serca.
j
ja
POdziękuj Bruskiemu, że tak gospodarzy
B
Bydgoszczanin
Dlaczego w " Bydgoszczu " żadne prace drogowe nie mogą być wykonane od razu dobrze ???? Dlaczego wszystko trzeba wiecznie poprawiać i "konserwować ". Przecież to kosztuje nas podatników sporo pieniędzy. Przecież nikt nie robi tych remontów po remontach za darmo. Czy nie ma w tym mieście osób odpowiedzialnych za ten za cały ten niecny proceder ????
S
Seico
To nie tramwaj winien-ale ludzie lekkich obyczajów, którzy w ramach oszczędności na produktach (szyby, płyty dylatacyjne-zbyt rzadkie, itd.) by tylko jak najwięcej przelać sobie na konto. Sprawą Tramwaj-Fordon powinno zająć się CBA.
Z
Zgred orkiszowy
Już jest niezły kawałek chleba dla tabunów skrybów parających się wierszówkami w EB w tym temacie... Tomaszu niewierny. Ponoć z tej Mąki miało chleba nie być !
M
Maja
Niedawno zostały wybudowane tory i już remont, czy nie szkoda było tych pieniędzy. Czy nie lepiej wówczas było wykorzystać tory kolejowe do Fordonu i busy do poszczególne rejonów Fordonu. Bruski wyrzucił miliony w tory
o
oko
Remont znowu nie wypali , dopóki Bruski nie złoży uszanowania anakondom z Fordonu .
Latem gdzie tory , były ich ulubione miejsca do wylegiwania .
Zejdą ze szlaku dopiero , gdy na tramwajach pojawią się ich wspaniałe , wężowe wizerunki .
S
Seico
Prasa razem z tv znowu swoje...jakie 70km/h skoro tramwaje typu Swing mają elektroniczne blokady do 55km/h, a starsze 40 letnie modele przy takiej prędkości wnet chcą odfrunąć na księżyc?Zacznijcie w końcu pisać prawdę, a nie to co powie urzędas, bo takim dziennikarzem jak Wy to każdy może być.
n
nie głupi
posmiewisko !! po diabla zesta wybrali bruskiego
B
Bydgoszczanin
Nadal proponuje zlikwidowanie tramwajow w bydgoszczy i wzamian za nie zrobic bus pasy z ktorych beda korzystac autobusy taxi karetki i rowerzysci i nie bedzie trzeba remontowac torowiska ani wprowadzac zastepczej komunikacji. Dodam tez ze dzieki temu powstanie cala siec. Pasow dla rowerzystow w centrum miasta. Bus pas jest przyszłością komunikacji w miastach a nie tramwaje po ktorych jeżdżą tylko tramwaje. Jesli ktos chce pisac o ekologi to z czego robi sie prad w pl i czym sa ogrzewane mieszkania po za blokami ?
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski