https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ratusz przedstawił plan inwestycji komunikacyjnych na najbliższe lata

Tomasz Zieliński
Prace remontowe na Chodkiewicza rozpoczną się po wakacjach
Prace remontowe na Chodkiewicza rozpoczną się po wakacjach Dariusz Bloch
Jesienią rozpocznie się remont kolejnego odcinka Chodkiewicza. Miasto czeka na zatwierdzenie kontraktu terytorialnego. Zależą od niego dalsze inwestycje tramwajowe.

Drogowcy przygotowują się do modernizacji i budowy torowisk. Ogłoszono przetargi na dokumentację niezbędną do pozyskania funduszy unijnych na te inwestycje.
[break]

Czekają na II etap

Z pewnością znakomitą wiadomością dla mieszkańców ul. Chodkiewicza będzie informacja o drugim etapie jej przebudowy.
- W pierwszej kolejności zamierzamy rozpocząć inwestycje związane z remontem ul. Chodkiewicza na odcinku od ul. Wawrzyniaka do pętli Bielawy - mówi Marta Stachowiak, rzeczniczka prezydenta Bydgoszczy. - Zmodernizujemy nie tylko torowisko, ale całą ulicę. Powstaną nowe chodniki, ścieżka rowerowa, uporządkowane zostaną miejsca parkingowe. Na całej ul. Chodkiewicza zamontowane zostaną tablice informacji pasażerskiej - elementy Inteligentnych Systemów Transportowych.
Prace zaczną się w tym roku. W wakacje zostanie rozpisany przetarg na roboty budowlane.
Drugą ważną inwestycją będzie budowa torowiska na ul. Kujawskiej od Zbożowego Rynku do ronda Kujawskiego. Inwestycja obejmie dobudowanie drugiej jezdni Kujawskiej. Zadanie będzie połączone z rozbudową węzła tramwajowego na Szarych Szeregów. Prace projektowe są na finiszu. Realizację zaplanowano na lata 2016-17.
- Rozwój sieci tramwajowej zdecydowanie nabrał tempa - podkreśla Rafał Bruski. - W 2012 roku sfinalizowaliśmy budowę nowego połączenia tramwajowego z dworcem. W tym roku zakończymy budowę 10-kilometrowej trasy do Fordonu. To największa inwestycja tego typu w Polsce. Kupujemy nowoczesne niskopodłogowe składy, a tramwaje jeżdżą szybciej dzięki systemowi ITS. W kolejnych latach zamierzamy nadal stawiać na transport szynowy. Inwestycje będziemy opierać przede wszystkim na funduszach europejskich.
Bydgoszcz uzyskała akceptację Ministerstwa Infrastruktury m.in. dla zakresu rzeczowego, wartości oraz terminów realizacji innych projektów z listy podstawowej kontraktu terytorialnego. Jednym z ważniejszych zadań jest budowa nowego połączenia tramwajowego pomiędzy Toruńską i Fordońską. Szczegółowe analizy wskażą optymalną trasę o długości około 600 metrów. Rozważana jest między innymi budowa nowego mostu na wysokości ul. Perłowej i równoległej przeprawy tramwajowej przy moście Kazimierza Wielkiego. Zmodernizowane zostaną też odcinki przyległe.
Do 2020 roku miasto chce przebudować torowisko w ciągu ul. Toruńskiej wraz z zajezdnią tramwajową. Modernizowany ma być odcinek o długości około 3,5 km od ronda Toruńskiego do ul. Perłowej oraz od wyjazdu z zajezdni do pętli tramwajowej STOMIL. Zajezdnia zostanie dostosowana między innymi do obsługi taboru niskopodłogowego. Projekt realizowany będzie w partnerstwie wraz z komunalną spółką MZK.
Ważnym zadaniem, zdecydowanie poprawiającym przepustowość skrzyżowania Gdańska-Kamienna, ma być też przebudowa torowiska wzdłuż ul. Gdańskiej - na odcinku od ul. Kamiennej do ul. Dwernickiego (około 400 metrów). Projekt polegać ma przede wszystkim na przeniesieniu torowiska tramwajowego w środek pasa ulicznego na wlocie skrzyżowania z ul. Kamienną.
Obecnie trwają prace koncepcyjne.

Na niskie podłogi też

W ramach nowych projektów planowany jest też zakup niskopodłogowych tramwajów, budowa ścieżek rowerowych oraz parkingów typu „parkuj-jedź”, realizacja elementów ITS, przebudowa przystanków uwzględniająca potrzeby niepełnosprawnych.
Na liście rezerwowej są projekty związane z budową nowych linii tramwajowych wzdłuż Szubińskiej i Kruszwickiej na Błonie oraz wzdłuż ul. Solskiego i Pięknej przez Szwederowo.

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
do Grzesia
Masz racje ze za malo jest skrzyzowan bezkolizyjnych na Kamiennej a i trasa srednicowa Fordonu wzdluz tramwaju powinna byc czteropasmowa az do ul. Wyzwolenia. Jezeli mowia ze mamy za malo kasy to trzeba wyrwac Trolluniowi te kase ktora zdolal ukrasc nam na swoje mosty i trasy srednicowe. To jedyna droga postepowania.
G
Grześ
Uczmy się na błędach . Jeżeli realizujemy inwestycje drogowe niech będą bezkolizyjne . Dotychczasowe : ul.Kamienna kolizyjna i zakorkowana .Trasa Uniwersytecka kolizyjna ( na światłach ) i prowadząca donikąd . Trasa tramwajowa w Fordonie pokręcona i kolizyjna . Mimo rezerwy terenu tylko na niewielkim odcinku poprowadzono drugą jezdnię. Projektanci są zafascynowani rozwiązaniami skrzyżowań na światłach , tak jak konserwatorzy zabytków szklanymi biurowcami na Starym Mieście. Pytanie : na jakich uczelniach zdobywali swoje kwalifikacje ?
B
BDG33
Jeszcze nie wiadomo, czy coś w ogóle w Bydzi będą robić, bo toruński zarząd województwa tak manewruje planami inwestycji, aby jak najwięcej zabrać Bydgoszczy i przekazać więcej funduszy na rozwój Torunia...
e
er
A co z Polonią ...ratusz no co...............
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski