MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przetarg na trasę rowerową na ul. Fordońskiej na odcinku Wiślana-Sochaczewska w Bydgoszczy. Nad torami będzie kładka

Jarosław Więcławski
Jarosław Więcławski
Zmiany, ważne także dla kierowców, obejmą skrzyżowanie Sochaczewskiej z Fordońską.
Zmiany, ważne także dla kierowców, obejmą skrzyżowanie Sochaczewskiej z Fordońską. Dariusz Bloch
Do 6 czerwca zainteresowane firmy mogą składać oferty w przetargu na budowę infrastruktury rowerowej w ciągu ulicy Fordońskiej (odcinek Wiślana-Sochaczewska) w Bydgoszczy. Ważną częścią inwestycji ma być kładko pieszo-rowerowa nad magistralą węglową.

Realizacja zadania w formule projektuj i buduj ma pozwolić na połączenie wcześniej wyremontowanych ścieżek wzdłuż ul. Fordońskiej. Nowy ciąg pieszo-rowerowy ma powstać po południowej stronie na odcinku od Sochaczewskiej do Wiślanej. Zmiany dotyczyć będą pieszych, cyklistów, ale i kierowców aut.

Na całym skrzyżowaniu Fordońskiej z Sochaczewską pojawi się sygnalizacja świetlną. Planowane jest tam dobudowanie lewoskrętu. Według założeń pojawi się tu również nowe oznakowanie poziome przejścia dla pieszych przez Fordońską wraz z remontem infrastruktury pieszej na pasie dzielącym i za zebrą.

Na odcinku od Sochaczewskiej do Wiślanej droga dla pieszych i rowerów ma łączyć się z istniejącą infrastrukturą. Na wysokości linii kolejowej nr 201 ma powstać kładka pieszo-rowerowa, która ułatwi życie przede wszystkim rowerzystom. Obecne warunki zniechęcają wielu do podróżowania tą trasą. Aby ją pokonać, muszą wprowadzać jednoślad po schodach (zamontowane są tam prowadnice) na wiadukt drogowy i w ten sam sposób po chwili go opuścić.

Rowerzyści od lat apelują o zmiany na tym odcinku ul. Fordońskiej, ale inwestycja ze względu na koszty nie jest łatwa. Budowa kładki będzie najtrudniejszą i najdroższą częścią zadania. Przygotowany projekt musie spełniać warunki techniczne wydane przez PKP PLK i nie może powodować kolizji z kontenerem SRK. Zadanie było wskazywane jako jeden z priorytetów inwestycyjnych przez Zespół ds. polityki rowerowej. Ujęto je w programie rozwoju infrastruktury rowerowej na lata 2021-2023.

Kolejne zmiany planowane są przy kładce Krzysztofa Gotowskiego (m.in. przebudowa ostatniego ciągu schodów przeprawy), gdzie wykonane zostanie obejście drogi dla rowerów za peronem przystankowym. Ponadto projekt zakłada korektę pobliskiego przystanku autobusowego i przeniesie wiaty.

Wybrany wykonawca będzie miał od momentu podpisania umowy 18 miesięcy na realizację inwestycji. Pierwszy etap – wykonanie dokumentacji projektowej – powinno zająć 9 miesięcy. Ma być ona gotowa nie później niż do 30 kwietnia 2025. Określenie przez drogowców dokładnego terminu ma związek z harmonogramem składania wniosków o dofinansowanie w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027 w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

od 7 lat
Wideo

Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski