https://expressbydgoski.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przetarg na dostawę 50 tramwajów. MPK otworzyło oferty

KAEF
Tramwaj TWIST dla Krakowa
Tramwaj TWIST dla Krakowa PESA SA
W czwartek poznańskie MPK otworzyło oferty w przetargu na dostawę 50 tramwajów. Swoje oferty złożyły trzy firmy: Modertrans, bydgoska PESA i konsorcjum firm Stadler i Solaris.

Przetarg na dostawę 50 tramwajów dotyczy 30 pojazdów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych. Mają być niskopodłogowe (z minimum 60 proc. niskiej podłogi), o długości ponad 30 metrów.

W ramach przetargu poznańskie MPK zamawia również specjalistyczne wyposażenie zajezdni, pakiet naprawczy, szkolenia dla pracowników.

- W przetargu złożyło ofertę trzech oferentów: Modertrans Sp. z o.o., PESA SA z Bydgoszczy oraz Konsorcjum Stadler i Solaris - informują przedstawiciele poznańskiego MPK.

Największe szanse na wygraną w przetargu może mieć... bydgoska PESA. To ona zażądała najmniej za dostarczenie 50 tramwajów do Poznania.

Jak dokładnie wyglądają oferty?

PESA zaproponowała: tramwaje w pełni niskopodłogowe, w cenie 7,3 mln zł brutto za jednokierunkowe i 7,8 mln zł brutto za dwukierunkowego tramwaje. W sumie kontrakt wyniósłby 387 mln zł brutto.

Konsorcjum Stadler i Solaris zaproponowało tramwaje w 84 proc. niskopodłogowe. Jednokierunkowe w cenie 8,8 mln zł, dwukierunkowe w cenie ponad 9,5 mln zł brutto. W sumie kontrakt miałby być wart ponad 462 mln zł brutto.

Z kolei Modertrans zaproponował całkowicie niskopodłogowe tramwaje w cenie 7,7 mln zł brutto (jednokierunkowe) i 8 mln zł brutto (dwukierunkowe). Łącznie 397 mln zł brutto.

Co teraz? Komisja przetargowa sprawdzi oferty pod względem formalnym. Następnie oceni je merytorycznie. Najważniejszym kryterium (aż 80 proc. możliwych do zdobycia punktów) zostanie przyznanych za cenę.

W naszej galerii znajdziecie tramwaje, które dotychczas produkowała bydgoska PESA. Nie oznacza to, że w przypadku wygranej takie właśnie pojazdy dostarczy do Poznania.

Tutaj znajdziecie zdjęcia najnowszego produktu firmy Modertrans - Moderusa Gamma.

Modertrans chwali się, że to najnowocześniejszy polski tramwaj. Pod koniec listopada po raz pierwszy pokazano w pełni niskopodłogowego Moderusa Gamma. Już wkrótce to właśnie bomby z Modertransu będą wozić pasażerów w Poznaniu.Wiemy już, że Modertrans wygrał w przetargu ogłoszonym przez MPK. Do Poznania trafi 50 tramwajów które będą przypominały model Moderus Gamma. Andrzej Bręczewski, prezes Modertrans, zapewnia jednak, że nie będą ich kopią. Ich całkowity koszt wyniesie 397 mln zł. Modertrans pokonał konsorcjum Stadler Polska Solaris Bus&Coach oraz bydgoską PESĘ.Przejdź dalej, aby zobaczyć, jak Moderus Gamma wygląda w środku --->

Moderus Gamma: Designerski tramwaj z Poznania - ma gniazda U...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

s
sha
tylko nie PESA litości
T
TorTor
To poczytaj sobie w necie opinie o tych pojazdach w innych miastach i że nie ma praktycznie miasta, w którym te pojazdy nie odnotowałyby awaryjności czy usterek :/
T
TorTor
Jeśli tylko tramwaje Pesy, są sprawdzone pod względem hałasu i awaryjności :/
T
TorTor
Przez awaryjność pojazdów i nieterminowe ich dostarczanie.
R
Robin
Kraków to się z Pesą kłóci o kasę, a nie o to, że coś nie tak z ich tramwajami. MPK Kraków wielokrotnie chwalił je, że sobie dobrze radzą. Zresztą przewoźnicy z innych miast podobnie. Więc taki slogan "inne miasta się skarżą" jest zwyczajnie wzięty znikąd i nieprawdziwy.
K
KM
To zapraszam do Wrocławia posłuchać jak wyje złom z Czech. Pesa w tym wypadku ok.
O
OBIEKTYWNY
PESA to producentk który dostarczył tramwaje dla Warszawy /ok 280/, łodzi 32, Kraków 36, Wrocław /8 -najlepsze jakie mają i chwalą/, gdańsk 40, szczecin 28, Elbląg 6, Katowice 20, Częstochowa 7.Do tego wyesportowali do Szegedyny, Kluż Napoka, Kaliningradu, Moskwy. Sofii czyli w portfolio mają ponad 500 wagonów....
W
Wit
Oferta Solarisa nie tylko, że najdroższa to jeszcze tylko z 84% niskiej podłogi, więc odpadnie na pewno. Pozostaje Modertrans i Pesa. Z tym, że Modertrans może zaproponować wyłącznie prototyp, bo to byłyby ich pierwsze tramwaje ze 100% niskiej podłogi. Branie aż 50 sztuk prototypów to wielkie ryzyko, które mogłoby się niezbyt dobrze skończyć dla komunikacji miasta. Wziąć kilka prototypów, wypróbować je i potem ewentualnie kupić więcej by było logiczne, ale brać w ciemno 50 niesprawdzonych konstrukcji - to może skończyć się niewesoło. Życzę Modertransowi jako naszej lokalnej firmie sukcesów, ale z perspektywy pasażera bardziej widzi mi się skorzystanie z oferty sprawdzonej firmy, która sprzedała ponad 600 niskopodłogowych tramwajów, czyli Pesy niż brać prototyp-zagadkę i testować w takich ilościach go na Poznaniakach.
B
Bydgoszczak
A ty jesteś z konkurencji?
A
Adonis
Prezydent ostatnio chwalił poznańskie tramwaje to z całą pewnością wygrają te, które mają fioletowe lampki w dachu. A Jacek Jaśkowiak lubi fioletowe
d
der Räuber
Z PESY zadowoleni są tylko w Bydgoszczy, inne miasta się skarżą, Kraków ich zdyskwalifikował w bieżącym przetargu. A u nas? Tylko niech ten chłam nie wygra bo będzie powtórka z Tatr/HCP
A
Alojz
Tanie nie znaczy, że dobre, ale i dobre nie zawsze musi być drogie

Nie zazdroszczę komisji przetargowej ponieważ obojętnie jaką nie podejmie decyzję to zaraz rzucą się na nią "znający się na wszystkim fachowcy"
Komisja wybierze
- tańszą ofertę to będzie jazgot czemu tak tanio te droższe są lepsze
- droższą ofertę to będzie jazgot, że komisja została przekupiona dlatego przepłaciła
Polaków a w zasadzie "polaczków" nigdy się nie zadowoli

Tanie nie znaczy, że dobre, ale i dobre nie zawsze musi być drogie, jednak jest takie stare i sprawdzone powiedzenie - kto kupuje (remontuje, buduje) tanio ten kupuje (remontuje, buduje) dwa razy
a
adam
Nie PESA, brzydkie, głośne i ogólnie dziwne
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na expressbydgoski.pl Express Bydgoski