Poczta Polska z największą siecią placówek nadawczo-odbiorczych w kraju i operator „Stacja z Paczką” podpisały z PKN Orlen strategiczną umowę. Paczki nadane na Poczcie Polskiej będzie można odebrać na stacjach paliw, należących do firmy PKN Orlen. Dla klientów z sektora e-commerce oznacza to dostęp do przesyłek 7 dni w tygodniu oraz możliwość odebrania e-zakupów w 24 godziny od nadania. Wkrótce usługa będzie również dostępna dla klientów indywidualnych Poczty Polskiej, wysyłających paczki za pośrednictwem aplikacji „Elektroniczny Nadawca” bezpośrednio w placówkach pocztowych. Do końca 2015 roku sieć odbioru przesyłek, nadawanych na Poczcie Polskiej w ramach „Stacji z Paczką”, obejmować będzie łącznie około 1100 stacji paliw Orlen. W I etapie współpracy klienci będą mogli odbierać na stacjach Orlenu przesyłki Kurier48 z terminem doręczenia/wydania 48 godzin. W ciągu roku Poczta Polska udostępni też usługę za pobraniem.
Dzięki strategicznemu partnerstwu Poczta Polska zyska sporą przewagę nad konkurentami z branży kurierskiej pod względem liczby punktów nadawczo-odbiorczych. Już dziś, oprócz dostaw kurierskich, oferuje ona w blisko 4200 placówkach pocztowych usługę „odbiór w punkcie” przesyłki paczkowej lub kurierskiej. Dzięki podpisanej umowie sieć punktów odbioru przesyłek dla e-kupujących poszerzona zostanie o dodatkowych około 900 lokalizacji na stacjach PKN Orlen.
W I etapie sieć będzie obejmowała łącznie ponad 5100 punktów (placówki Poczty Polskiej i stacje paliw Orlen), spośród których niemal 18 proc. będą stanowiły placówki całodobowe.
- Dzięki umowie z operatorem „Stacja z Paczką” chcemy jeszcze mocniej być obecni na rynku e-commerce. Dzisiaj klienci oczekują jak najszerszego wyboru sposobu otrzymania przesyłki - mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. - Dlatego równolegle rozwijamy trzy kanały dostępu do naszych usług. Pierwszy to serwis kurierski, oferujący usługi „door to door” dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ramach drugiego skupiamy się na zapewnieniu klientom dostępu do sieci placówek pocztowych wraz z urządzeniami samoobsługowymi. Trzeci segment to możliwość odebrania swoich e-zakupów na stacjach paliw PKN Orlen i docelowo w punktach odbioru - dodaje.
Usługi paczkowo-kurierskie Poczty Polskiej z opcją „odbiór w punkcie” z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością.
- Konsolidacja rynku paczkowo-kurierskiego, jego rozwój i wzrost nie zawsze musi realizować się w drodze przejęć. Atrakcyjną opcją może być też współpraca operatorów, a nie rynkowa rywalizacja - podkreśla Damian Puczyński, prezes zarządu Dazumi, sp. z o.o., operatora „Stacji z Paczką”. - Obiekty PKN Orlen znajdują się przy głównych trasach, drogach osiedlowych czy ścisłych centrach dużych miast. Duża liczebność i równomierna, strategiczna lokalizacja punktów zapewnia klientom „Stacji z paczką” optymalny dostęp do wspólnie realizowanych usług
- dodaje.
