Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pracownica sklepu w Bydgoszczy skarży się na zimno. Ile musi wynosić minimalna temperatura w miejscu pracy?

Paweł Kaniak
Paweł Kaniak
W pomieszczeniu wykonywania pracy temperatura powinna być nie niższa 14°C, chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają (np. pomieszczenia chłodni). W biurach oraz pomieszczeniach, gdzie wykonywana jest lekka praca fizyczna musi być co najmniej 18°C.
W pomieszczeniu wykonywania pracy temperatura powinna być nie niższa 14°C, chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają (np. pomieszczenia chłodni). W biurach oraz pomieszczeniach, gdzie wykonywana jest lekka praca fizyczna musi być co najmniej 18°C. Pixabay
- W sklepie jest 11 stopni Celsjusza, chodzimy w czapkach i szalikach. Nasz pracodawca robi co może, żeby dogrzać pomieszczenie, ale problemem jest to, że pracujemy blisko drzwi wejściowych. Pomimo wielu skarg i próśb, nie ma odzewu ze strony dyrekcji centrum handlowego - alarmuje pracownica jednego ze sklepów w Centrum Handlowym Focus w Bydgoszczy.

- Piszę do Państwa, bo już sama nie wiem do kogo mam się zgłosić - tymi słowami rozpoczyna się wiadomość do naszej redakcji zdesperowanej pracownicy jednego ze sklepów na terenie Centrum Handlowego Focus w Bydgoszczy.

Kobieta skarży się, że przy panujących od kilku dni mrozach, w Focusie jest problem z ogrzewaniem.

- Pracodawca robi co może i mamy włączone ogrzewanie na maksa. Niestety pracujemy na parterze i blisko drzwi wejściowych do galerii a klimatyzacja nie działa już od dawna. W sklepie mamy 11 stopni, chodzimy w czapkach i szalikach - relacjonuje nasza Czytelniczka.

Kobieta twierdzi, że telefonicznie zgłaszała problem do dyrekcji Centrum Handlowego Focus, ale bez skutku. - Ciągłe prośby o naprawę nie przynoszą efektów. Dzwoniłam do pani manager, która zastępuje dyrektora, nagrałam się na sekretarkę. Pomimo wielu skarg i próśb, nie ma odzewu - pisze pracownica sklepu.

Skontaktowaliśmy się z dyrekcją Centrum Handlowego Focus i zapytaliśmy o tę sprawę. Z biura dyrekcji otrzymaliśmy następujące wyjaśnienia: "Jako zarządca obiektu, dbamy o prawidłowe funkcjonowanie urządzeń na pasażu, które są regularnie sprawdzane i utrzymywane w pełnej sprawności przez dział techniczny obiektu".

"Jednocześnie każdy najemca posiada możliwość samodzielnego regulowania systemem grzewczym w swoim lokalu. My jako zarządca, troszczymy się o pomieszczenia wspólne, takie jak korytarze czy przejścia, natomiast warunki w poszczególnych sklepach są w gestii najemców" - pisze biuro dyrekcji CH Focus w Bydgoszczy.

Dalej w odpowiedzi czytamy: "W przypadku występowania jakichkolwiek skarg dot. przestrzeni wspólnych, zapewniamy, że podejmujemy natychmiastowe działania w celu rozwiązania problemu i najemcom udzielana jest wszelka możliwa pomoc oraz wsparcie ze strony Dyrekcji CH. Jesteśmy otwarci na wszelkie uwagi i sugestie naszych najemców, a także gotowi do współpracy w celu zapewnienia komfortowych warunków pracy".

Mamy też relację klienta, który wybrał się do kina znajdującego się na terenie CH Focus. Jak mówi, w kinie było bardzo ciepło.

Temperatura w miejscu pracy. Co mówią przepisy?

Temperaturę w miejscu pracy określa Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. W paragrafie 15 zapisano, że w pomieszczeniach pracy należy zapewnić odpowiednią temperaturę, wymianę powietrza oraz zabezpieczenie przed wilgocią, niekorzystnymi warunkami cieplnymi i nasłonecznieniem, drganiami oraz innymi czynnikami szkodliwymi dla zdrowia i uciążliwościami. Z kolei w paragrafie 30 tego rozporządzenia czytamy: "W pomieszczeniach pracy należy zapewnić temperaturę odpowiednią do rodzaju wykonywanej pracy (metod pracy i wysiłku fizycznego niezbędnego do jej wykonania) nie niższą niż 14 stopni Celsjusza (287 K), chyba że względy technologiczne na to nie pozwalają. W pomieszczeniach pracy, w których jest wykonywana lekka praca fizyczna, i w pomieszczeniach biurowych temperatura nie może być niższa niż 18 stopni Celsjusza (291 K)".

Prawo nie określa natomiast temperatury maksymalnej w miejscu wykonywania pracy.

Przepisy BHP definiują okres zimowy. Występuje on od 1 listopada do 31 marca.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera