Ograniczona wiara w zaangażowanie w pracę podczas home office jest jednym z najczęstszych powodów, dla których część firm nie wprowadzi elastycznego modelu pracy po ustaniu pandemii. Zaledwie 19 proc. przyznało, że podczas pandemii i konieczności funkcjonowania w modelu zdalnym zauważyło spadek efektywności pracy- wynika z badania przeprowadzone na zlecenie Ricoh.
Jednocześnie ponad połowa (57 proc.) uznaje, że wprowadzanie nowych technologii, które pozwolą na efektywną pracę zdalną, będzie miało duże znaczenie dla budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy, a tym samym zatrzymania czołowych pracowników i przyciągnięcia najlepszych specjalistów na rynku.
Sprawdź jak nieuczciwi sprzedawcy oszukują w lokalach gastro...
Jak się okazuje, dla wielu pracowników całkowity powrót do pracy stacjonarnej jest problematyczny. 42 proc. pracodawców przyznało, że członkowie ich zespołów obawiają się powrotu do biura i przebywania w dużych skupiskach ludzi.
- Firmy muszą zaakceptować nowe potrzeby pracowników i przygotować się do nowego stylu pracy. Hybrydowy model nie może być utożsamiany z pracą w trybie zdalnym, a firmy, ze względu na komfort swoich pracowników, nie powinny się na niego zamykać- komentuje David Mills, Ricoh Europe. - Biura pozostaną nadal ważnym elementem środowiska pracy- dodaje.
Firmy zweryfikują szczepienia pracowników
Szykują się zmiany w przepisach dotyczących prawa pracodawcy do informacji o szczepieniu pracowników na koronawirusa. Nowa ustawa ma pozwolić przedsiębiorcom na taką weryfikację. Co więcej, osoby ubiegające się o zatrudnienie w firmie również będą musiały podzielić się informacją o szczepieniu, jeśli potencjalny przyszły pracodawca sobie tego zażyczy. Przepis ten będzie dotyczył również osób korzystających z usług firm.
„W celu weryfikacji statusu zdrowotnego będzie możliwość stosowania aplikacji mobilnej udostępnionej przez Centrum e-Zdrowia lub wykorzystywania zaświadczeń, na których umieszczony będzie wizerunek twarzy posiadacza zaświadczenia. Będą one mogły być wydawane przez osoby wykonujące zawód medyczny. Fotografie będą pochodzić z Rejestru Dowodów Osobistych oraz ewidencji wydanych i unieważnionych dokumentów paszportowych” – podkreślają autorzy projektu, cytowani przez Prawo.pl.