Zapewnił o tym w czasie poniedziałkowej sesji Sejmiku Województwa Kujawsko-Pomorskiego Przemysław Dąbrowski, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich.
Nowe inwestycje, a to najogólniej mówiąc kompleksowe modernizacje dróg, które poprawiają bezpieczeństwo i komfort ruchu drogowego oraz likwidacja miejsc szczególnie niebezpiecznych. Drogowcy pracują też nad budową obwodnic miast.
Modernizacja dróg w Kujawsko-Pomorskiem idzie coraz lepiej
W latach 2015 -2018 w regionie wyremontowano w sumie 65 km dróg wojewódzkich, natomiast w latach 2019 – 2023 aż 308 km.
Przed nami, w tym roku, kilkadziesiąt nowych zadań bądź kontynuacji już rozpoczętych, w tym na kolejnym odcinku prowadzącej przez powiat włocławski drogi nr 269 Wola z Adamowa do Chocenia. Kilka dni temu ZDW podpisał umowę z wykonawcą robót, które pochłoną blisko 8 mln zł. Przed nami kolejne inwestycje w tej części regionu, m.in. gruntowna przebudowa całej drogi wojewódzkiej nr 268 z Brześcia Kujawskiego do Brzezia.
Dyrektor Dąbrowski przyznał, że niektóre prace utrudnia woda, która spływa z pól, na przykład w Skaszynie, a rowy nie są w stanie ich należycie odwodnić.
To też może Cię zainteresować
Na tę miejscowość wskazał wcześniej radny Stanisław Pawlak, zauważając że przez wodę w rowie miejscowi rolnicy nie mogą wjechać na pola.
Czasem nowy asfalt trzeba „zdjąć”
Rady widzi także inny problem: - „zdejmowanie” po czasie asfaltu na niektórych fragmentach budowanych dróg. Pyta więc gdzie jest nadzór?
Szef ZDW w Bydgoszczy wyjaśnił, że nikt nie jest w stanie odpowiedzieć, czy asfalt będzie dobrze zawałowany, czy dana droga po zimie spełnia parametry. Dopiero odwiert w asfalcie i badanie próbek w laboratorium wykażą czy dana warstwa została właściwie zagęszczona i czy nie ma w niej wolnych przestrzeni.
- Są większe i mniejsze problemy, ale podejmujemy odpowiednie decyzje. Od tego są badania i ewentualnie przeprowadza się wymianę warstw – zapewnił Dąbrowski
.
Mnóstwo przejść będzie doświetlonych
W tegorocznych, rozpisanych na dwa lata planach zarządu dróg, jest też duży program likwidacji miejsc niebezpiecznych – aż 249 przejść dla pieszych zostanie doświetlonych i tak przebudowanych, aby ułatwić korzystanie z nich przez osoby niepełnosprawne. Lampy przy przejściach trzeba przyłączyć do sieci energetycznej, a to dodatkowy problem, który wszakże zostanie rozwiązany.
Na pytania radnych dyrektor zapewnił, że w regionie będą także budowane kolejne skrzyżowania z ruchem okrężnym (małe ronda), które spowolnią ruch i wpłyną na poprawę bezpieczeństwa.
